خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » زوجی با پرداخت ۵۸۷ دلار کارمزد، ازدواج خود را روی بلاک ‌چین اتریوم ثبت کردند

دانلود کتاب های امتحان شده

زوجی با پرداخت ۵۸۷ دلار کارمزد، ازدواج خود را روی بلاک ‌چین اتریوم ثبت کردند

به گزارش کوین‌تلگراف، ربکا رُز و پیتر کاچرجینسکی، کارمندان صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، ازدواج رسمی خود را با استفاده از بلاک‌چین اتریوم اعلام کردند. در ۱۴ فروردین رز با ارسال توییتی اعلام کرد که این زوج در ۲۴ اسفند هم به‌صورت فیزیکی و هم مجازی ازدواج خود را رسمی کرده‌اند.

اغلب مردم در جاهای مقدس، در ساحل یا در کوه ازدواج می‎‌کنند. پتر و من، اغلب مردم نیستیم. ما در بلاک‌چین با هم ازدواج کرده‌ایم. 

ربکا رز (@rgoldilox) 

علاوه بر برگزاری مراسم ازدواج، داماد با نوشتن یک قرارداد هوشمند اتریوم به نام تابات که به معنای حلقه است، حلقه‌هایی را به‌صورت NFT به توکن تبدیل کرد و سپس این توکن‌های TBT را به والت‌های خود و عروس فرستاد.  کاچرجینسکی در ۲۰ اسفند، یک قرارداد هوشمند طولانی با ۲۲۱۸ خط نوشت که هزینه‌ی ساخت آن ۰٫۲۵ اتر (معادل ۴۵۰ دلار در آن زمان) بود. ساعتی پس از ساخت این قرارداد، سه تراکنش دیگر از تابات با هزینه‌‌ی ۰٫۰۰۴۸ اتر معادل ۴۸ دلار انجام شد. این قرارداد ازدواج توکنیزه‌شده حدود ۵۳۷ دلار هزینه برداشت.

مراسم ازدواج شامل ۲ تراکنش و شامل ارسال NFT حلقه‌های ازدواج از قرارداد به والت‌های رز و کاچرجینسکی بود. در مجموع ۴ دقیقه طول کشید که این تراکنش‌ها توسط شبکه‌ی اتریوم ثبت شدند و ۵۰ دلار هزینه‌ی کارمزد ماینرها شد. قرارداد ازدواج فیزیکی در ایالات متحده به‌طور میانگین حدود ۲۵ هزار دلار هزینه برمی‌دارد. NFT حلقه‌ها به‌صورت انیمیشنی از دو حلقه بود پس از ترکیب به یک حلقه تبدیل می‌شدند. این انیمیشن توسط کارل یوهان هاسلروت ساخته شده بود.

رز در توییتر نوشته است:

بلاک‌چین برخلاف اشیای فیزیکی، ابدی است. غیر قابل توقف و غیر قابل سانسور است و به اجازه‌ی کسی نیاز ندارد. همانند عشق است. از این رمانتیک‌تر دیگر چه چیزی وجود دارد.

این اولین ازدواج روی بلاک‌چین نیست و از دفتر کل توزیع‌شده (DLT) در ۲۰۱۴ برای این منظور استفاده شده بود. ازدواج دیوید ماندروس و جویس بایو پس از اسکن کد QR، طی مراسم ازدواج در کنفرانس خصوصی بیت کوین در دنیای دیزنی اورلاندو رسمی شد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها