خانه » همه » مذهبی » سادات

سادات

ما مسلمانان وظیفه داریم نسل پیامبر را دوست داشته باشیم . این دستور آیه قرآن است . بر اساس دستور قرآن باید خمس پرداخت کنیم و بخشی از این خمس سهم نسل پیامبر است . آن کس که مسلمان است این دو موضوع را از ته دل قبول می کند و نمی گوید که این تبعیض است . و در مورد لباس از جمله عمامه باید گفت :
لباس پیامبر و مردم آن زمان عباء ، قباء و عمامه بوده است ولی برخی از مسلمانان به تدریج از شکل پوشش پیامبر دور شدند و لباس دیگری برای خود انتخاب کردند . عده ای از مسلمانان از جمله سادات و علمای دین در ایران و کشورهای دیگر شکل لباس پیامبر را حفظ کردند .
کجای این اشکال دارد؟!
پیامبر دو تا عمامه داشت . یکی مشکی بود و دیگری سفید و هر مسلمانی می توانست هرگونه عمامه ای خواست بر سر بگذارد و می توانست لباس دیگری بپوشد . واجب نبود که مانند پیامبر لباس بپوشد ولی برخی از علاقه مندان پیامبر مانند آن حضرت لباس پوشیدند .
جامعه اسلامی براساس فرمان قرآن باید سادات را دوست بدارد و همین جامعه مقرر کرده است که عمامه سادات مشکی باشد تا مردم سادات را بشناسند و با دیدن آنان پیامبر را یاد کنند . خود سادات که چنین نکرده اند بلکه مردم چنین خواسته اند . همین الآن هم مردم چنین می خواهند .
تردیدی در این نیست که وجود سادات یاد آور پیامبر خدا ست و هر مسلمانی این را می خواهد . دشمنان پیامبر و دین اسلام نمی خواهند یادگاران پیامبر در جامعه وجود داشته باشند چون اینها آیینه وجود مقدس پیامبر هستند . مشکل اصلی دشمنان پیامبر این است که نمی خواهند آثار پیامبر را ببینند . وجود سادات برای آنان به منزله خار چشم است . هم مسلمانها و هم غیر مسلمانها می دانند که از نظر اسلام فضیلت با فضایل معنوی است ولی مسلمانان با احترام به سادات به پیامبر احترام می کنند و از این بابت پاداش الهی دارند گرچه ممکن است فلان سید اهل عذاب باشد .
در هندوستان برخی از مردم شکل لباس گاندی را حفظ کرده اند ، آیا می توان گفت : چرا آنان آن شکل را حفظ کرده اند ؟!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد