خانه » همه » سلامت » سالمندی و سالمند

دانلود کتاب های امتحان شده

سالمندی و سالمند

سالمندی چیست؟

سالمندی یک دوران طبیعی در زندگی همه ی افراد است بر اساس ارزیابی های انجام شده افراد بالای سن 74 تا 90 را می توان در دوران سالمندی قرار داد. بی حرکتی در این دوران عوارض بسیار زیادی دارد و سبب بروز بیماری های مختلف می شود.


سالمندی چیست؟

سالمندی مفهومی آشنا برای هر یک از افراد می باشد در این بخش از مقاله سعی داریم با بررسی علائم آن و البته معرفی نکاتی که میتواند سالمندی زودرس را در ما پیدا کند راهکارهای مطلوبی را برای مقابله با آن به دست آوریم. بر اساس تعریف های مختلفی که به صورت بین المللی نیز مورد بررسی قرار گرفته است فرد سالمند فردی است که سن او بیشتر از 60 سال باشد در این حال می توان گفت که این فرد دوره ی سالمندی را سپری می کند با این توصیف  البته ما سالمند جوان را نیز در برخی از دسته بندی ها مشاهده می کنیم . افرادی که به نا به دلایلی سبک زندگی سالمی را ندارد و مراقبت های ویژه را انجام نمی دهند به طور جدی در معرض پیری زودرس قرار می گیرند و این امر می تواند سالمندی جوان را به وجود آمورد این گونه افراد معمولا در سن کمتر علائم مختلف پیری را در خود مشاهده می کنید .

سالمندی چیست؟

آیا همه ی این بررسی ها اینک قصد داریم اطلاعات مفیدی  را در مورد دوره ی سالمندی در اختیار شما قرار دهیم سازمان جهانی بهداشت طی یک بررسی کلی اعلام کرد که سالمند فردی است که در بازه ی سنی بین 74 تا 90 قرار  دارد و بالای 90 سال نیز جزو سالمندی پیر در نظر گرفت می شود اگر هنوز به بالای سن 74 نرسیده اید شما هنوز سالمند نیستید البته این خبر ممکن است چندان بای بیار زیادی از افراد فرق نکند به عنوان مثال باید در نظر داشت که افراد تا چه اندازه ای به حضور در این دوره حساس هستند.

آیا از دوران پیری می ترسید؟ آیا به دنبال راهکارهای مختلف برای پیشگیری از پیری هستید؟ بهتر است بدانید که پیر شدن شما به معنای طول عمر بیشتر است بدون انکه پیر شوید نمی توانید مدت طولانی زنده بمانید.
 

سالمندی و سالمند

حال که با دوره ی سالمندی آشنا شده ایم به هر فردی که در این دوره قرار گیرد سالمند گویند. از سالمند بودن خود لذت ببرید زیرا قرار است در این دوران از تخفیف ای خاصی برخوردار باشید. شما در نگاه آدم ها عزیز هستید البته خارج از افراد بی اصالتی که هیچ گونه احترامی به همدیگر ندارند . حق نشستن در اتوبوس در اولویت شما است. در صف های مختلف به شما اولویت داده می شود. همه ی ما باید هوای افرادی را که در دوره ی سالمندی هستند را داشته باشیم زیرا روزی قرار است ما نیز در همین موقعیت قرار بگیریم.

اگر برنامه ریزی خوب برای این دوران داشته باشید می توانید به طور کامل لذت ببرید از هم اکنون سعی کنید بودجه ای کافی برای ای دوران در نظر بگیرید به گونه ای که دیگر نیاز به کمک مالی نداشته باشید همین موضوع ساده را جدی تر بگیرید زیرا زمانی که پول داشته باشید می توانید از مراقبت های ویژه بهره مند باشید دیگر نیازی نیست انتظار آن را داشته باشید که فرزندانتان از شما مراقبت کند بلکه با هزینه ی خود می توانید از کمک پرستاران مجرب بهره مند شوید.
 
سالمندی چیست؟

عوارض بی حرکتی در دوران سالمندی

بی حرکتی در دوران سالمندی از جمله بارزترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد به آن گرفتار هستند و عملا کاری برای رهایی از بی حرکتی انجام نمی شود بیشتر افراد نیز گمان میکنند فرد سالمند باید بی حرکت بماند غافل از اینکه بی حرکتی او می تواند به عوارض های بسیار مختلف و غیر قابل جبران منجر شود. از همین اکنون برای دوران سالمندی خود یک برنامه ی ویژه برای تحرک کافی در نظر بگیرید از چه رشته ی ورزشی بیشتر خوشتان می آید سعی کنید آن را در اولویت برنامه ی روزمره ی خود قرار دهید. اگر تنبلی می کنید و از برنامه ی موجود استفاده نمی کنید پیشنهاد ما این است در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید در این حالت می تواند با یک برنامه ی منظم ورزش های مختلف را انجام دهید.

بی حرکتی در دوره ی سالمندی به طور جدی به اعضای بدن آسیب وارد می کند بسیاری از ما از این امر غافل هستیم . تادل بدن در اثر بی حرکتی به هم می خورد بسیاری از بیماری هایی که ما گرفتار آن ها می شویم در اثر بی حرکتی است حال در دوران حساس پیری اگر بخواهید بی حرکت بمانید. بیماری های قلبی و عروقی در افرادی که بی حرکت هستند به مراتب بیشتر از افرادی که که به طور منظم ورزش می کنند
 

سالمندی زود هنگام

افرادی که مراقبت های لازم را انجام نمی دهند در معرض سالمندی زودرس هستند این گونه افراد نشانه های حضور پیری را هر چه زودتر در بدن خود احساس خواهد کرد جالب است بدانید اگر هم اکنون که جوان هستید مراقبت های لازم را انجام دهید در سال های اتی زمانی که کار از کار گذشته باشد باید به طور قابل ملاحظه ای هزینه های گزاف برای درمان نشانه های پیری زودرس صرف کنید. آیا می دانید هر ساله در سراسر جهان چه مقدار هزینه های زیاد صرفا برای  جوانسازی و از بین بردن علائم پیری انجام می شود و بسیاری از این درمان ها و البته جراحی ها هم عوارض مختلف دارد و هم زود گذر است. در اولین مرحله باید قبول کنید سالمندی امری است که راه فراری برای آن موجود نیست تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از ابتلا به پیری زودرس جلوگیری کنید.

مراقبت های یاد شده قبل از سالمندی بسیار اسان است و با در نظر گرفتن کمترین هزینه قابل اجرا میباشد به عنوان مثال مواد مغذی سالم را میل کنید ورزش کردن و پیاده روی به صورت منظم را از دست ندهید. همین موارد شاید ساده آیا می توانید تا چه اندازه می تواند برای شما مفید باشد و قوای بدن شما را افزایش دهد. بیشتر ما از این موضوع آگاه هستیم ولی در عمل به آن رغبت کافی را نشان نمیدهیم مگر آنکه کار از کار بگذرد که در اینصورت نیز مجبور خواهید بود که هزینه های گزافی را تحمل کنید.  
 
سالمندی چیست؟

نکات دانستنی در مورد سالمندی

ناگفته نماند جهان در حال پیر شدن و افزایش دوران سالمندی  است به گونه ای که هر ساله میزان زاد ولد کاهش می یابد و از سوی دیگر با افزایش انگیزه ی امید به زندگی در اثر رضایت و آسایش کافی شاهد آن هستیم که بسیاری از کشورها با مشکل سالخوردگی جمعیت در گریبان هستند چه راهکاری را می توان برای این منظور انجام داد؟ امروزه سازمان های مختلف در تلاش هستند که میزان سن افراد را به یک تعادل قابل قبول برسانن برای این منظور سعی شده است گزینه های مفیدی در اختیار زوجین قرار داده شود و ازدواج آسانتر یکی دیگر از شعارهایی است که دنبال می شود ولی آیا راه ساز خواهد بود؟ این مشکل در کشورهای توسعه یافته به مراتب بیشتر است به همین دلیل مهاجرت به این نوع از کشورها شدت یافته است .زمانی که این تعادل بین جمعیت سالمند و جوان به هم بخورد به مراتب به مشکلات جدی بیشتری گرفتار خواهیم شد به همین دلیل ضروری است راهکارهای مختلف را جدی تر در نظر بگیریم.

جمعیت کشورمان نیز در سال های اخیر از نظر میزان جمعیت سالخورده شاهد گسترش قابل ملاحظه ای بوده است این مورد در بیشتر کشورهای همسایه نیز همینطور می باشد.  

منبع: webster.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها