خانه » همه » مذهبی » سحر و جادو و روش های ابطال آن

سحر و جادو و روش های ابطال آن

پاسخ: در پاسخ به نکاتی توجه کنید : . 1بدون شک تأثیر دعا در تغییر سرنوشت انسان به عنوان یکی از عوامل معنوی، امرى مسلم و حتمى است؛ چه خود انسان دعا کند و یا دیگرى را شفیع در دعا قرار دهد. ولى باید به افراد قابل اعتماد مراجعه کرد و از کسانى که به دنبال شهرت و سودجویى نیستند بهره گرفت . 2 . رجوع به دعانویس ها در سنت و سیره پیامبر(ص) و امامان(ع) نبوده و بزرگان دین هیچگونه توصیه ای در این باره ندارند، لذا بهترین روش برای رفع مشکلات هم تعقل و تدبیر شخصی و هم مشورت با خردمندان و توکل بر خدا و پرداخت صدقه و خواندن دعاهای معتبر است. گفتنی است اگر خود انسان و یا فرد دعانویس از کتاب های معتبر دعای مستند که از طریق معصومین وارد شده است انتخاب کنند اشکال ندارد . 3 . بسیارى از کسانى که دعا نویسی مى کنند مدعیان دروغگو و فرصت طلب هستند و هدفشان دکان باز کردن و سرکیسه کردن مردم است. بنابراین نباید حرف مدعیان طالع بینی و دعانویسان و افرادی از این قبیل را باور کرد و به جای تدبیر و تعقل و اندیشه و به کارگیری نیروها و استعدادهای خداداد و توکل بر خداوند و استمداد از عنایت ها و نیروی بیکران او و توسل به اولیای پاک او، به حرف افرادی که نیت و هدفشان یا مشخص نیست و یا به فکر فریب دادن و مشغول کردن ذهن مردم با حرف های بی اساس و نامربوط و مشتی اوهام و تخیلات می باشند، گوش فرا داد و بدون دلیل اسباب نگرانی یا شادی بی مورد و موهوم را برای خود ایجاد کرد . 4 . البته توجه داشته باشید که کم نیستد افراد وارسته و اهل دل و معرفتی که به طور یقین دعاى آنان و نفوذ کلام آنان تأثیر ویژه اى دارد اما یافتن انها نیازمند تحقیق و دقت است . 5. در کنار تلاش و تدبیر ، تضرع به خداوند متعال و توسل به اولیای پاک و برگزیده او مطئمن ترین راه حل برای رفع مشکلات و باز شدن گره های زندگی است .
راه هایى براى بطلان سحر به شرح زیر وجود دارد:
1. استعاذه به خداوند و زیاد خواندن سوره هاى فلق و ناس و آیت الکرسی.2. خواندن و نوشتن آیات 75 تا82 سوره یونس و همراه داشتن آن.
3. خواندن آیات 54 – 56 سوره اعراف.
4. دعا و تضرع به درگاه خداوند.
5. درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند.
6. صدقه دادن.
7. سعی کنید از ذکر یونسیه (لا اِلهَ اِلّا اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظالِمین ) که قرآن، آن را مایه نجات حضرت یونس معرفی نموده ، غفلت نورزید.
8. این دعا را بنویسید و همراه داشته باشید: « بِسمِ الله وَ بِالله، بِسمِ الله وَ ما شاءَالله، بِسم الله لاحَولَ ولاقُوّه الا بالله، قالَ موسی ما جِئتُم بِه السِّحرُ اِنَّ اللهَ سَیُبطِلُهُ اِنَّ اللهَ لا یُصلِحُ عَملَ المُفسِدینَ، فَوَقَعَ الحَقُّ و بَطَلَ ما کانُوا یَعمَلونَ فَغُلِبوا هُنالِکَ وَانقَلَبُوا صاغِرینَ» ( این دعا از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است).
9. مرحوم شیخ عباس قمى(رحمه الله) در کتاب «باقیات صالحات » (حاشیه کتاب مفاتیح الجنان ) مى گوید :
جهت باز کردن بسته شده ، آیات زیر بر کاغذ نوشته شود، و بر او آویزان گردد. سپس این جمله افزوده گردد:« کَذلِکَ حَلَلتُ فُلانَ بنَ فُلانٍ عَن بِنتِ فُلانَةَ »؛« به جای فلان بن فلان اسم کسی که تصور می کنید برایتان سحر کرده و نام پدرش ، و به جای فلانه اسم خودتان را بنویسید».1- سوره فتح، آیه 1و22- سوره نصر3- سوره روم، آیه 21 «وَ مِنْ ءَایَـاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِى ذَلِکَ لاََیَـت لِّقَوْم َیتَفَکَّرُونَ»4- سوره مائده، آیه 23 «ادْخُلُواْ عَلَیْهِمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکُمْ غَـالِبُونَ»5- سوره قمر، آیه 11-12 «فَفَتَحْنَآ أَبْوَابَ السَّمَآءِ بِمَآء مُّنْهَمِر * وَ فَجَّرْنَا الاَْرْضَ عُیُونًا فَالْتَقَى الْمَآءُ عَلَى أَمْر قَدْ قُدِرَ»6- سوره طه، آیه 25-28 «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِى صَدْرِى * وَ یَسِّرْ لِى أَمْرِى * وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِى * یَفْقَهُواْ قَوْلِى » 7- سوره کهف، آیه 99 «وَ تَرَکْنَا بَعْضَهُمْ یَوْمَـئِذ یَمُوجُ فِى بَعْض وَ نُفِخَ فِى الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا»8- سوره توبه، آیه 128-129 «لَقَدْ جَآءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ * فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ».
* در پایان گفتنی روش عمومی و تأیید شده از سوی امامان علیهم السلام تداوم صدقه و خواندن سوره یس و آیه «و ان یکاد» و «چهار قل» است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد