خانه » همه » مذهبی » سلام خسته نباشید من از وقتی به سن قانونی رسیده ام در همه انتخابات ها شرکت کرده ام. اخرین بار هم در انتخابات مجلس شرکت کردم. این بار هم علی رغم همه مسایل مایلم شرکت کنم. نه این که عقده رای دادن داشته باشم. بلکه بخاطر حفظ نظام اسلامی مایلم در این انتخابات شرکت کنم. اما هیچ کاندیدایی را مناسب نمی بینم. و رای سفید هم هرگز نداده و نخواهم داد. اگر انقدر احترام قایل نبودند که کسی را که نماینده افکار و اراده ما برای اینده کشور باشد به این کارزار راه دهند در واقع راه را برای حضور ما بسته اند. به نظر من خیلی ظالمانه است که با این حال بگویید بیا بهرحال رای بده. ایا ظالمانه نیست؟ این را جواب بدهید. ظالمانه هست یا نیست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

سلام خسته نباشید من از وقتی به سن قانونی رسیده ام در همه انتخابات ها شرکت کرده ام. اخرین بار هم در انتخابات مجلس شرکت کردم. این بار هم علی رغم همه مسایل مایلم شرکت کنم. نه این که عقده رای دادن داشته باشم. بلکه بخاطر حفظ نظام اسلامی مایلم در این انتخابات شرکت کنم. اما هیچ کاندیدایی را مناسب نمی بینم. و رای سفید هم هرگز نداده و نخواهم داد. اگر انقدر احترام قایل نبودند که کسی را که نماینده افکار و اراده ما برای اینده کشور باشد به این کارزار راه دهند در واقع راه را برای حضور ما بسته اند. به نظر من خیلی ظالمانه است که با این حال بگویید بیا بهرحال رای بده. ایا ظالمانه نیست؟ این را جواب بدهید. ظالمانه هست یا نیست؟

دغدغه و احساس مسئولیت شما نسبت به کشور و مسئولیت اجتماعی خودتان قابل تقدیر و ستودنی است. پیرامون موضوع فوق چند نکته قابل توجه است:
1. اصل تنوع نامزدها و حضور جریان ها و سلایق سیاسی مختلف در انتخابات در جای خود پذیرفته است، اما تنوع نامزدها به معنای نادیده گرفتن صلاحیت ها و شرایط نبوده و شورای نگهبان نمی تواند با نادیده گرفتن قانون و تخطی از مسئولیت قانونی خود، افراد فاقد صلاحیت را در عرصه انتخابات وارد نماید.
اینکه نامزدهای مطرح یک جریان سیاسی دارای مشکلاتی هستند که از نظر معیارهای قانونی صلاحیت آنها احراز نمی شود، متوجه آنان است نه اینکه بر شورای نگهبان خرده بگیریم. این افراد باید پاسخگوی عملکرد خود باشند که منجر به عدم احراز صلاحیت آنها شده نه آنکه اشکال را متوجه شورای نگهبان کنیم.
شورای نگهبان نمی تواند برای ایجاد رقابت، اجازه حضور افراد فاقد صلاحیت را در عرصه انتخابات بدهد. رقابت در انتخابات خوب است اما آنچه مهمتر است، جلوگیری از حضور افراد فاقد صلاحیت است تا آینده کشور را با مشکل روبرو نسازند؟
2.کسانی که به برخی رد صلاحیت ها از سوی این شورا خرده می گیرند، گرفتار نوعی تناقض هستند که از طرفی شورای نگهبان را به‌ حذف سلایق و جریان های سیاسی متهم می‌کنند و از سوی دیگر توقع دارند تا شورای نگهبان با چشم‌پوشی‌ نسبت به بعضی از افراد و انجام برخی مصلحت‌سنجی‌ها قانون را نادیده بگیرد.
اگر قرار است به بهانه مشارکت حداکثری مردم، صلاحیت افراد مورد بررسی قرار نگیرد، وضع قانون در مورد شرایط انتخابات شوندگان و ذکر اوصاف و شرایط خاص براى نامزدها بی معنا و لغو خواهد بود. نظارت شورای نگهبان و احراز صلاحیت افراد توسط این شورا چیزی جز احراز پایبندی به اصول و مبانی نظام و قانون اساسی در افراد نیست که مانع حضور افراد فاقد صلاحیت در عرصه انتخابات و تضمین سلامت انتخابات است.
3.شورای نگهبان از نظر قانونی نمی تواند دلایل عدم احراز صلاحیت نامزدها را به صورت علنی اعلام کند و این دلایل و مستندان به خود نامزدها اعلام می شود. کسانی که طرفدار نامزدی هستند که صلاحیت او احراز نشده به جای آنکه اقدام شورای نگهبان را زیرسؤال ببرند، باید از نامزد مورد نظر خودشان بخواهند که دلایل احراز نشدن صلاحیت خودش را برای طرفداران خود اعلام کند. بعد اگر جای ابهامی بود، به شورای نگهبان اشکال کنند.
4. آیا توجه به قانون اساسی و حقوق مردم و سالم سازی فضای انتخابات برای حضور افراد دارای صلاحیت و انتخاب از میان آنها، ظالمانه است یا نادیده گرفتن قانون اساسی و حقوق مردم و اجازه دادن به افراد فاقد صلاحیت برای حضور در این عرصه؟ اگر نسبت به تنوع نامزدها و حضور افراد دغدغه داریم ، آیا نباید نسبت به صلاحیت و سلامت انتخابات و جلوگیری از ورود افرادی که با عملکرد خود کشور را با مشکلات روبرو می کنند، دغدغه داشته باشیم.؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها