خانه » همه » مذهبی » سلام خسته نباشید مامان افتاده شده تازگی یعنی نزدیک ۸۰سالشه خواهرم وچهار برادرم کم کاری میکنند شوهرم میگه تو ساده ای اونا زرنگن بعد میگه تو هم حق نداری بری پیش مامانت الان من چکار کنم

دانلود کتاب های امتحان شده

سلام خسته نباشید مامان افتاده شده تازگی یعنی نزدیک ۸۰سالشه خواهرم وچهار برادرم کم کاری میکنند شوهرم میگه تو ساده ای اونا زرنگن بعد میگه تو هم حق نداری بری پیش مامانت الان من چکار کنم

از ارتباط و حُسن اعتماد شما با «مجموعه پرسمان» صمیمانه تشکر می‌کنیم. وقتی والدین به سن پیری می رسند وظیفه شرعی و اخلاقی نگهداری و مراقبت از آنها بر عهده همه فرزندان است هم دختران و هم پسران در این خصوص وظیفه دارند. البته اگر دختران شوهر کرده باشند و شوهران اجازه خروج از منزل به آنها ندهند، وظیفه از آنها ساقط می شود، البته به هر مقدار که بتوانند باید مشارکت نمایند. پسران نیز می توانند خودشان عهده دار نگهداری و مراقبت از والدین گردند و اگر خودشان نمی توانند باید برای آنها پرستار بگیرند و هزینه آن را بپردازند.
معمولاً پرستاری از والدین توسط دختران به خاطر اینکه پرستاری با روحیات آنها بیشتر سازگارتر است و زنان در کارهای ظریف مهارت بیشتری دارند، راحت تر است؛ به همین خاطر والدین بیشتر دوست دارند دخترانشان از آنها مراقبت کنند.
اگرچه کمک شما به مادرتان و پرستاری و مراقبت از وی کاری پسندیده و دارای اجر و ثواب فراوانی است، اما شما نباید این مسئولیت را به تنهایی بر دوش بکشید؛ بنابراین بهتر است بین همه اعضای خانواده تقسیم کار کنید تا به زندگی شخصی شما نیز آسیبی نرسد. برادران و خواهران تان نیز نسبت به مادرتان وظایفی دارند و آنها نیز باید سهم خود را بپذیرند و به انجام برسانند.
توصیه می شود در یک فضای آرام و صمیمی با برادران و خواهران تان به گفتگو بپردازید و وظایف آنان را در قابل مادر پیرتان به سمع و نظر آنان برسانید تا مشارکت آنان را برای نگهداری و مراقبت و پرستاری از وی برانگیزانید. اگر آنان به هر دلیلی آمادگی این کار را ندارند، آنها را ملزم به پرداخت هزینه های آن نمایید و برای مادرتان پرستار بگیرید.
همواره موفق و کامروا باشید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها