خانه » همه » مذهبی » سلام وقت به خیر ایا در زمان پیامبران و امامان قبل از جنگ با کافران به صورت مسالمت امیز پیشنهاد پیوستن به اسلام به انها داده میشده؟واگر تعدادی از ان گروه کافران پیشنهاد را قبول میکردند وضعیتشان چه طور میشد؟و اگر گروه کافران هیچ کاری با مسلمانان نداشتند و ازار و اذیتی به مسلمانان نمیرساندندباز هم مسلمانان با انها میجنگیدند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

سلام وقت به خیر ایا در زمان پیامبران و امامان قبل از جنگ با کافران به صورت مسالمت امیز پیشنهاد پیوستن به اسلام به انها داده میشده؟واگر تعدادی از ان گروه کافران پیشنهاد را قبول میکردند وضعیتشان چه طور میشد؟و اگر گروه کافران هیچ کاری با مسلمانان نداشتند و ازار و اذیتی به مسلمانان نمیرساندندباز هم مسلمانان با انها میجنگیدند؟

سوال اول بلی، پیامبر و ائمه وحکومت اسلامی به صورت مسالمت آمیز کفار و اهل کتاب را دعوت به اسلام می کنند .اصل در اسلام صلح است . پیامبر و ائمه و حکومت اسلامی موظف به صلح هستند مگر اینکه دشمن ( کفار، منافقان ، اهل کتاب و… ) آغاز به جنگ نماید که در این صورت جنگ و جهاد و دفاع واجب می شود . در وسط جنگ هم اگر دشمن تمایل به صلح و معاهده داشت( اگر قصد فریب نباشد و یا صلح سبب قوت دشمن و ضعف مسلمانان نشود ) پذیرش صلح واجب و لازم می شود . سوال دوم : اگر کفار و مشرکان شرایط صلح را بپذیرند ، جنگ متوقف و صلح بر قرار می شود و کفار و اهل کتاب در سایه حکومت اسلامی زندگی خواهند کرد . سوال سوم : خیر، کفار و مشرکان تا زمانی که قصد توطئه و ضرر به اسلام را نداشته باشند در پناه اسلام و جامعه اسلامی خواهند بود . منابع جهت مطالعه بیشتر : به مجموعه مقالات و کتابهای جنگ و صلح در اسلام مراجعه شود .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها