خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » سکه نیوز: مجله تخصصی اخبار رمزارزها و فناوری بلاک چین

دانلود کتاب های امتحان شده

سکه نیوز: مجله تخصصی اخبار رمزارزها و فناوری بلاک چین

مجله خبری سکه نیوز در قالب مرجع رسمی اخبار رمزارزها از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد. در طی این مدت مجله خبری سکه نیوز همواره در تلاش بوده است به‌روزترین اطلاعات و اخبار لحظه‌ای مرتبط با رمزارزها و فناوری بلاکچین را به اطلاع فارسی‌زبانان در سرتاسر جهان برساند.

سکه نیوز

با توجه به اهمیت روزافزون شبکه‌های غیر متمرکز و سهم غیر قابل انکار آن‌ها در تبادلات کلان مالی و از طرفی با عنایت به شاخص ارزش افزوده صنعت رمزارزها در اقتصاد ملی کشورهای جهان، یقیناً پرداختن به تحولات لحظه‌ای فناوری بلاک‌چین و اخبار به‌روز رمزارزهای جهانی کمک شایان توجهی به معامله گران بازارهای تجاری خواهد کرد.

مجله خبری سکه نیوز با توجه به گرایش قابل‌توجه ایرانیان به کسب آگاهی از چگونگی مبادلات رمزارز، در تلاش بوده است شکاف خبری موجود میان جمعیت انبوه فارسی‌زبانان و اخبار تراز اول جهان رمزارزها را تا حد امکان پر کند و اهم مطالب خبری را در لحظه به سمع و نظر مخاطبان خود برساند.

اهمیت شبکه غیر متمرکز بلاک‌چین در تبادلات مالی و سهم آن در اقتصاد جهانی

حوزه خدمات مالی همیشه قوی‌ترین موارد استفاده را برای فناوری نوپای بلاک‌چین ارائه داده است. از پرداخت آنلاین و حواله گرفته تا ذخیره‌سازی و معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده، بلاک‌چین از روز اول راهی برای به چالش کشیدن امور مالی سنتی ارائه داده است. پس از ظهور صنعت امور مالی غیرمتمرکز که اصطلاحاً به آن دیفای (DeFi) گفته می‌شود، پرونده بلاک‌چین در امور مالی بسیار قوی‌تر شده است.

همان‌طور که تاکنون شاهد بوده‌ایم، مطمئناً DeFi می‌تواند از مزایای مالی سنتی بهره‌مند شود؛ اما مانند هر فناوری تحول‌آفرین، پتانسیل DeFi فقط به بهبود وضعیت موجود محدود نمی‌شود، بلکه قدرت واقعی آن در توانایی ایجاد تحولات بنیادین با امکان‌پذیر ساختن انواع جدیدی از محصولات و خدمات مالی نهفته است. حتی در مرحله اولیه، فناوری بلاک‌چین فعالیت نویدبخش خوبی در این زمینه به انجام رسانده است. فناوری بلاک‌چین در حال حاضر نحوه مدیریت دارایی افراد، سیستم‌های قرضه، وام و تجارت آنلاین را تغییر داده است.

با توجه به رشد فوق‌العاده صنعت امور مالی غیرمتمرکز در سال‌های اخیر، سخت است که نسبت به آینده این اقتصاد نوظهور احساس خوش‌بینی نکرد. سال جدید احتمالاً چالش‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت، اما با افزایش علاقه به DeFi، فرصت‌های جدیدی نیز به وجود خواهد آمد.

مقالات تحلیلی سکه نیوز

مجله خبری سکه نیوز با برخورداری از تیم تحریریه متخصص، در تلاش بوده است مقالات تحلیلی متنوعی در ارتباط با موضوعات روز جهان رمزارزها و فناوری بلاک‌چین ارائه دهد. این مقالات عموماً موضوعات متنوعی داشته و به مخاطب کمک می‌کند درک جامع و کامل‌تری نسبت به وقایع شبکه‌های غیر متمرکز به دست آورند.

مجله خبری سکه نیوز در تلاش است در مرتبه نخست نحوه کارایی صنعت امور مالی غیر متمرکز را به‌صورت تفصیلی برای مخاطب فارسی‌زبان توضیح دهد، لذا فرهنگ‌سازی ارتقای درک اقتصادی جامعه نسبت به بازارهای نوظهور در رأس اهداف مجله خبری سکه نیوز قرار داد.

بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال است (ارز رمزنگاری‌شده نیز نامیده می‌شود) که توسط بانک مرکزی یا دولت هیچ کشوری پشتیبانی نمی‌شود. بیت کوین برای کالاها یا خدمات با فروشندگانی که بیت کوین را به‌عنوان پرداخت قبول می‌کنند قابل معامله است.

معاملات بیت کوین با مبادله دیجیتال کدهای هش ناشناس و به‌شدت رمزگذاری شده در یک شبکه peer-to-peer  (P2P) یا همتا به همتا انجام می‌شود. شبکه P2P انتقال بیت کوین بین کاربران را کنترل و تأیید می‌کند. بیت‌کوین‌های هر کاربر در برنامه‌ای بنام کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شود که در آن هر آدرسی که کاربر از آن بیت کوین می‌فرستد و دریافت می‌کند و همچنین یک کلید خصوصی که فقط برای کاربر شناخته می‌شود، نگه‌داری می‌شود.

از زمان ظهور بیت کوین، صنعت امور مالی غیر متمرکز مقبولیت بیشتری بین جوامع پیدا کرده است. اگرچه هر معامله بیت کوین در یک دفتر عمومی ثبت می‌شود، اما نام خریداران و فروشندگان هرگز مشخص نمی‌شود، بلکه فقط شناسه کیف پول آن‌ها قابل رؤیت خواهد بود. معاملات مبتنی بر فناوری بلاک‌چین، هویت کاربران بیت کوین را خصوصی نگه می‌دارد، همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون اینکه به‌راحتی ردیابی شوند، هر چیزی را خریداری کرده یا بفروشند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود پیش روی شبکه بلاک‌چین بیت کوین عدم مطابقت این رمزارز شناخته‌شده با ماهیت غیر قابل انکار شبکه‌های غیر متمرکز است. نگاهی گذرا به پراکندگی سکه‌های بیت کوین نشان می‌دهد عملاً قدرت این شبکه در دست نهنگ‌ها متمرکز شده است. نهنگ‌های بیت کوین اصطلاحاً به افرادی گفته می‌شود که بیشترین حجم سکه‌های بیت کوین را در اختیار دارند.

نهنگ‌های بیت کوین می‌توانند از طریق اعمال قدرت در جریان عادی بازارهای تجاری، عملاً نقشه راه شبکه بیت کوین را مطابق با امیال خود تغییر دهند.

پوشش جامع اخبار بیت کوین در مجله خبری سکه نیوز

با توجه به رشد مقبولیت رمزارزها و به‌ویژه بیت کوین در بین جوامع، پرداختن به ابعاد نظری و کاربردی آن اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد. کسب آگاهی نسبت به نحوه کارایی بیت کوین و چگونگی معاملات آن در بستر شبکه‌ها و صرافی‌های غیر متمرکز نیازمند آموزش تخصصی است. مجله خبری سکه نیوز در تلاش است با ایجاد یک محیط آموزشی، ضمن ارائه آخرین رویدادهای مرتبط با رمزارز بیت کوین، با ارائه مقالات آموزش محور، مهم‌ترین مفاهیم بیت کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

ریپل؛ شبکه غیر متمرکز پرداخت مالی

Ripple یک فناوری است که هم به‌عنوان رمزارز پایه و هم به‌عنوان شبکه پرداخت دیجیتال برای معاملات مالی عمل می‌کند. ریپل برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و کریس لارسن و جد مک کالیب بنیان‌گذار آن بودند. از XRP اغلب به‌عنوان ریپل یاد می‌شود؛ اگرچه از نظر فنی Ripple نام شرکت و شبکه پشت رمزارز پایه و XRP نشان تجاری رمزارز است.

XRP فناوری است که عمدتاً به دلیل شبکه و پروتکل پرداخت دیجیتال خود شناخته می‌شود. گذشته از رمزارز XRP، ریپل شاید بیشتر به‌عنوان شبکه تسویه‌حساب مالی، مبادله دارایی‌ها و سیستم حواله شناخته می‌شود. به همین جهت نحوه کارایی ریپل بیشتر شبیه SWIFT است. سوئیفت یا جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، نوعی سرویس انتقال پول و اوراق بهادار بین‌المللی است که توسط شبکه‌ای از بانک‌ها و واسطه‌های مالی استفاده می‌شود.

ریپل

 

مجله خبری سکه نیوز در تلاش است آخرین تحولات شبکه ریپل را به همراه مقالات آموزشی و تحلیل‌های فنی در دسترس مخاطبان خود قرار بدهد.

یکی از بزرگ‌ترین معایب شرکت ریپل این است که بیش از ۶۰ درصد XRP را در اختیار دارد و حتی اگر احتمال فروش گسترده کم باشد، آن‌ها ۵۱ درصد قدرت کل شبکه را در اختیار دارند و از این‌رو بلاکچین را کنترل می‌کنند.

سخن آخر

به‌طور کلی، صنعت امور مالی غیر متمرکز (DeFi) با استفاده از نوآوری بلاک‌چین هنوز نوپا است اما یک دستاورد ویژه با ارزش افزوده کلان محسوب می‌شود که به موجب آن افراد و مؤسسات از دسترسی گسترده‌تر به برنامه‌های مالی بدون نیاز به یک واسطه معتمد بهره‌مند خواهند شد. افرادی که قبلاً به چنین خدمات مالی دسترسی نداشتند می‌توانند از این پیشرفت بهره‌مند شوند. حتی بیشتر از آن، DeFi نوید یک بازار سرمایه تمام‌عیار را می‌دهد.

مجله خبری سکه نیوز با محوریت پوشش اخبار صنعت رمزارزها و تحلیل مفاهیم بنیادین فناوری بلاک‌چین نقش بسزایی در رشد فرهنگ آموزشی فناوری‌های نوظهور ایفا می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار رمزارزها و فناوری بلاک‌چین به وب‌سایت sekeh.news مراجعه کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها