خانه » همه » خبر » سکونت ۱۱ درصد جمعیت استان کرمان در سکونتگاه‌های غیررسمی

دانلود کتاب های امتحان شده

سکونت ۱۱ درصد جمعیت استان کرمان در سکونتگاه‌های غیررسمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی حاجی زاده در جلسه بازآفرینی شهری با بیان این مطلب که کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم در استان دارای سکونتگاه غیررسمی هستند، گفت: مساحت کل این سکونتگاه‌های غیررسیمی ۴ هزار و ۸۴۶ هکتار است. شایان ذکر است که از ۸۴ شهر استان ۶۷ شهر آن فاقد سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.
وی درباره سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان کرمان سخن به میان آورد و گفت: حدود ۱۳ هکتار از کرمان (معادل ۶ درصد کل مساحت) را سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهند و ۶ درصد از کل جمعیت کرمان در این سکونتگاه‌ها سکنی دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تهیه طرح‌های بازآفرینی، تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده، احداث پروژه‌های زیربنایی، روبنایی و ساماندهی فضاهای شهری، تحویل قیر رایگان جهت آسفالت معابر بازآفرینی شده، توانمندسازی ساکنان حاشیه شهرها، احداث پروژه‌های ساخت مسکن، احداث پروژه‌های محرک توسعه مثل محور فتحعلیشاهی را از جمله اقدامات استان در حوزه‌های مختلف بازآفرینی شهری برشمرد.
وی با اشاره به اینکه سهم استان کرمان برای بازآفرینی شهری ۳۵ محله بوده است، بیان کرد: از سال ۸۸ تا کنون ۱۱ هزار و ۴۳ واحد برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
46

درباره admin1

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد