خانه » همه » مذهبی » سیاست ایران در قبال اتفاقات افغانستان چیست؟ چرا همانند سوریه و عراق وارد نمی شود؟

دانلود کتاب های امتحان شده

سیاست ایران در قبال اتفاقات افغانستان چیست؟ چرا همانند سوریه و عراق وارد نمی شود؟

?اول نگران افغانستان هستیم و همدردی می‌کنیم.
?دوم
اما نمی‌توانیم مثل سوریه یا عراق ورود نظامی ومستشاری کنیم. چرا؟ چون دولت افغانستان هیچ دعوتی از ما نکرده؛ چون ارتش افغانستان خود حاضر به مقاومت نیست؛ چون عموم مردم افغانستان خود حاضر به دفاع ازاین دولت نیستند! پس وقتی نه دولتشان از ما خواسته، نه ارتش و مردم‌شان خود حاضر به مقاومت در برابر طالبان هستند ما دنبال چه برویم؟
?سوم
گروه‌های اصیل شیعه افغانستان مثل فاطمیون ترجیح دادند در دو قطبی طالبان و دولت آمریکاییِ اشرف غنی و عبدالله عبدالله سکوت اختیار کنند. طالبان هم میداند که جان و مال و ناموس شیعه افغانستان خط قرمز جمهوری اسلامی است و دست درازی نمی‌کند کما اینکه اخبار موثق این را تایید می‌کند؛ لذا هیچ نیازی به ورود ایران نیست.
?چهارم
منافع ملی و بین المللی ایران در ورود به جنگ داخلی افغانستان نه تنها تامین نمی‌شود بلکه ذبح می‌شود. آمریکایی‌ها و غربگراها سعی کرده‌اند به طُرق مختلف پای ایران یاحداقل شیعیان افغانستان را به این جنگ باز کنند، اما هوشیاری جمهوری اسلامی بعلاوه هوشیاری شیعیان افغانستان جلوی این توطئه خطرناک را گرفت. نه دولت کرزای و اشرف غنی برای ما سودی داشت نه طالبان خطری همچون داعش!

?پنجم
ما هم نگران این روزهای افغانستانیم و امیدواریم همه طرف‌های افغانی هرچه سریعتر به راه‌حل سیاسی دست پیدا کنند اما دخالت قدرت‌های خارجی، کار را سخت‌تر می‌کند و شعله جنگ را بیشتر و بیشتر. اگر ایران دخالت کند پاکستان و ترکیه و عربستان هم دخالت می‌کنند و اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.
?ششم
نباید اسیر فضای مجازی و پروپاگاندای برخی جریانات سیاسی شد که نه عرضه جنگیدن دارند و نه اهل ایثار وجان دادن و خون دادن هستند. مدعیان پوچ‌ اندیشی که شعارشان نه غزه نه لبنان بود! حالا برای هرات و کابل دل می‌سوزانند! باور نکنید اینها عمری مردم مظلوم فلسطین را مسخره کردند!
http://eitaa.com/akhbaremoqavemateislami

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها