خانه » همه » خبر » سید حسن خمینی: مردم مشکلات معیشتی دارند ؛ نباید در مراسم ارتحال اسراف کنیم

سید حسن خمینی: مردم مشکلات معیشتی دارند ؛ نباید در مراسم ارتحال اسراف کنیم

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی روز یکشنبه در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم حضرت امام خمینی(ره) با تسلیت به خانواده‌های حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: این حادثه نشانگر ضعف‌هایی است که باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود تا نقطه پایانی این حوادث باشد.

رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: این مشکلات ناشی از ضعف ساختارهاست و باید همه مردم و مسوولان در این زمینه همکاری کنند تا مشکلات برطرف شود.

سیدحسن خمینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام راحل عنوان کرد: در زندگی حضرت امام نکاتی وجود دارد که می‌تواند زندگی‌ها را دگرگون کند و تغییر دهد و این نکات نیاز به شناخت ظرفیت‌های وجودی امام دارد.

وی با طرح سوالی درباره علت برگزاری سالانه مراسم بزرگداشت، خاطرنشان کرد: امام به ما احتیاج ندارد بلکه ما به امام احتیاج داریم، بنابراین وقتی در این مراسم نام سید الشهدا را تکرار می‌کنیم ما هم از این ذکر بهره می‌بریم.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - سید حسن خمینی: مردم مشکلات معیشتی دارند ؛ نباید در مراسم ارتحال اسراف کنیم

بیشتر بخوانید:

رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه سخن گفتن در خصوص حضرت امام بسیار سخت و دشوار است، عنوان کرد: شناخت شخصیت حضرت امام برای بعضی ها سخت است، باید ظرفیت وجود امام و شرایط کنونی کشور را شناخت و باید بدانیم چه انقلاب عظیمی در کشور بوجود آمد. چرا که انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و نور انقلاب اسلامی در جهان گسترده شده است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه نباید امام فراموش شود، افزود: گرفتار تحلیل های پوچ نشویم. رهبر معظم انقلاب هم تاکید بر شناخت واقعی امام راحل را داشتند. امام پرچم دینداری، هویت و آینده کشور است.

وی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را مظهر وحدت کشور و عظمت ملت ایران دانست و گفت: مراسم ارتحال حضرت امام خمینی باید به عنوان نماد شکوه و مظهر آسایش، رفاه و امنیت کشور باشد.

رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسوولان،‌ وظیفه برقراری امنیت و آسایش مردم را دارند، تصریح کرد: گاهی دشمنان، نظم و امنیت مراسم ارتحال را هدف گذاری می‌کنند تا شکوه اصلی مراسم تخریب شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید در مراسم ارتحال اسراف و زیاد روی کنیم، چرا که مردم با مشکلات معیشتی رو به رو هستند. بلکه باید نشان دهیم هنوز پیرو دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) هستیم.

۲۱۲۱۲

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد