خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شاهد اپیک گیمز: سود اپ استور اپل به ۷۸ درصد می‌رسد

دانلود کتاب های امتحان شده

شاهد اپیک گیمز: سود اپ استور اپل به ۷۸ درصد می‌رسد

طبق اسناد جدید، یکی از شاهدان اپیک گیمز در دادگاه اپل اظهار کرده است که اپ استور در سال‎‌های مالی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، حاشیه‌‌ی سود عملیاتی بیش از ۷۰ درصد کسب کرده است. ند بارنز مدعی است که اطلاعات برنامه‌ریزی مالی شرکتیِ اپل و واحد تجزیه‌و‌تحلیل این شرکت، نشان داده‌اند اپ استور در سال ۲۰۱۸ به حاشیه‌ی سود عملیاتی ۷۴٫۹ درصد و در سال ۲۰۱۹ به حاشیه‌ی سود عملیاتی ۷۷٫۸ درصد دست پیدا کرده است.

به گزارش ورج، اعداد مذکور به محاسباتی که بارنز درباره‌ی سوددهی اپ استور انجام داده است نزدیک هستند. بارنز می‌گوید پیش‌تر برخی افراد از او انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند امکان محاسبه‌ی حاشیه‌ی سود عملیاتی اپ استور به شکل دقیق وجود ندارد؛ اما او با محاسباتش این انتقادات را رد کرده است.

بارنز در ادعایی بسیار مهم می‌گوید اپل چندین سال است سوددهی اپ استور را رهگیری می‌کند. البته اپل بارها گفته است که سود اپ استور را به‌صورت جداگانه محاسبه نمی‌کند. بلومبرگ می‌نویسد یکی از مدیران ارشد اپل ماه گذشته‌ی میلادی در جلسه‌ی استماع کنگره‌ی ایالات متحده گفته است: «ما گزارش جداگانه‌ای درباره‌ی سود و ضرر اپ استور نداریم.» تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز پیش‌تر چند بار گفته‌های مشابهی درباره‌ی اپ استور و ساختار این فروشگاه آنلاین مطرح کرده است.

فردی به نمایندگی از اپل در ایمیلی به ورج می‌گوید اعداد اعلام‌شده توسط ند بارنز نادرست هستند: «محاسبات متخصصان اپیک گیمز درباره‌ی حاشیه‌ی سود عملیاتی اپ استور اشتباه‌اند و ما در دادگاه آن‌ها را تکذیب خواهیم کرد.»

این سؤال که اپل چه مقدار سود اپ استور کسب می‌کند، در مرکز پرونده‌ی حقوقی فعلی بن اپل و اپیک گیمز قرار می‌گیرد. اپیک گیمز استدلال می‌کند که اپل هیچ سرویس واقعی ارائه نمی‌دهد و راهی به اپل می‌دهد تا پول از توسعه‌دهندگان بگیرد. اپیک گیمز پس از راه‌اندازی سیستم پرداخت مستقیم به بازی فورتنایت در اوایل سال جاری میلادی، اپل را به‌ دلیل سیاست‌های اپ استور به نقض قوانین ضد انحصار آمریکا متهم کرده بود. اپل تأکید دارد که فرایند بررسی اپلیکیشن در اپ استور بخشی اساسی از تلاش‌های گسترده‌تری است که این شرکت برای تأمین امنیت iOS و دستگاه‌های مجهز به آن انجام می‌دهد.

بر اساس اسناد دادگاه، ریچارد اشمالنسی، شاهد اپل در دادگاه ادعای شاهد اپیک گیمز درباره‌ی درآمدهای اپ استور را قبول ندارد. او می‌گوید تخمین‌های بارنز از حاشیه‌ی سود عملیاتی اپ استور «غیر قابل‌ اتکا» است؛ زیرا به‌نوعی، فقط به یکی از بخش‌های اکوسیستم iOS نگاه می‌کند که باعث می‌شود حاشیه‌ی سود عملیاتیِ ظاهری آن بخش بیشتر از واقعیت باشد.

اشمالنسی می‌گوید وقتی به اکوسیستم دستگاه و سرویس‌های اپل به‌عنوان مجموعه‌ای واحد نگاه کنید،‌ حاشیه‌ی سود عملیاتی با افت شدیدی مواجه می‌شود. به گفته‌ی او، تلاش برای محاسبه‌ی سوددهی اپ استور به شکل جداگانه، «اصلا با منطق جور درنمی‌آید»؛ زیرا اپ استور بخشی از پلتفرم iOS است.

فرایند دادرسی پرونده‌ی خبرساز اپیک گیمز و اپل قرار است فردا رسما آغاز شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها