خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شایعه: AMD FSR احتمالا ژوئن ۲۰۲۱ آغازبه‌کار می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

شایعه: AMD FSR احتمالا ژوئن ۲۰۲۱ آغازبه‌کار می‌کند

کانالی در یوتیوب به نام Coreteks مدعی شده است که قابلیت AMD FidelityFX Super Resolution در بین توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی توزیع شده است. یوتیوبر مذکور می‌گوید این اطلاعات را مستقیما از چند توسعه‌دهنده‌ی بازی که یکی از آن‌ها در حقیقت استودیویی کوچک است دریافت کرده.

براساس آنچه VideoCardz گزارش می‌دهد، در حال حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که AMD قرار است چگونه قابلیت FSR را در داخل بازی‌های ویدئویی پیاده‌سازی کند، زیرا به‌نظر می‌رسد نسخه‌های توزیع‌شده در بین توسعه‌دهندگان یک‌سری تفاوت‌ها با هم دارند. به‌همین دلیل Coreteks گفته است که نمی‌تواند آمار دقیقی از میزان تأثیرگذاری FSR روی بازی‌های ویدئویی منتشر کند. 

اطلاعات قابلیت AMD FSR از نگاه یک کانال یوتیوب در اسلاید

برخلاف قابلیت DLSS انویدیا که در بخش پایانی رندر جلوه‌های گرافیکی به کار می‌افتد، AMD FSR خیلی زودتر شروع‌به تأثیرگذاری روی گرافیک اجراییِ بازی می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود فناوری AMD FSR کمتر از DLSS توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی را به دردسر بیاندازد. به‌علاوه انتظار می‌رود هیچ نیازی به تعلیم هوش مصنوعی حس نشود. به‌لطف این دو مشخصه، احتمالا AMD FSR در زمان سریعی در بازی‌های ویدئویی پیاده‌سازی می‌شود و به‌صورت گسترده در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد. 

جالب‌ترین بخش از ویدئوی کانال Coreteks، جایی است که یوتیوبر ادعا می‌کند AMD FSR در ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) در دسترس قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ خبری را نشنیده‌ایم که این ادعا را تأیید کند، بااین‌حال اگر ادعای Coreteks حقیقت داشته باشد، AMD FSR خیلی سریع‌تر از آنچه انتظار داشتیم قرار است منتشر شود.

در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) اسکات هرکلمن، قائم‌مقام ارشد و مدیرکل در واحد AMD Radeon، گفته بود FSR در سال جاری میلادی منتشر می‌شود. بااین‌حال تاریخ انتشار دقیق‌تری نمی‌دانیم. عدم ارائه‌ی تاریخ انتشار دقیق، این ایده را در ذهن ما ایجاد می‌کند که AMD FSR فاصله‌ی زیادی تا آماده شدن دارد.

AMD FSR بخشی از مجموعه‌ابزار FidelityFX به‌حساب می‌آید و این یعنی به‌صورت رسمی روی کارت‌های گرافیک AMD پشتیبانی می‌شود. با این وجود Coreteks ادعا می‌کند FSR با کارت‌های گرافیک انویدیا نیز سازگاری دارد که اتفاق تعجب‌برانگیزی محسوب می‌شود. این حقیقت که FSR در حال حاضر با کارت‌های گرافیک انویدیا کار می‌کند لزوما بدین معنی نیست که AMD اجازه می‌دهد کارت‌های گرافیک تیم سبز از مزایای آن بهره‌مند شوند. هیچ دلیلی ندارد که AMD بخواهد فناوری ویژه‌ای برای بهبود عملکرد بازی‌ها روی کارت‌های گرافیک رقیبش ارائه دهد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها