خانه » همه » خبر » شرایط فعلی اقتصادی ارتباطی به نپذیرفتن FATF ندارد/ تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرد و نتوانست نبض بازار را در دست بگیرد

دانلود کتاب های امتحان شده

شرایط فعلی اقتصادی ارتباطی به نپذیرفتن FATF ندارد/ تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرد و نتوانست نبض بازار را در دست بگیرد

حسین محمد صالحی داروانی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در پاسخ به اینکه شنیده شده شمس‌الدین حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد گفت: خیر درباره جابه جایی وزیر اقتصاد اطلاعی ندارم و ممکن است خبر حضور شمس‌الدین حسینی در هیئت دولت در حد شایعه باشد و به واقعیت نزدیک نباشد.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: در اینکه تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرد و نتوانست نبض بازار را در دست بگیرد شکی نیست. البته مجلس تذکراتی به رییسی و زیر مجموعه آن داده است. اما معمولاً وقتی تیم اقتصادی دولت تدابیری انجام می‌دهند التهاب بازار بیشتر می‌شود. بنده فکر می‌کنم اینکه مردم به دلیل گرانی ارز و دلار شروع به خریدن دلار می‌کنند یک طرف اما از طرف دیگر علت اینکه هنوز دولت نمی‌تواند شرایط اقتصادی را کنترل کند مشخص نشده است.

صالحی دارانی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های ارزی کشور به دو شکل است یا بیگانه فضاسازی می‌کند که وضعیت اقتصادی کشور به این روز بیافتد که اگر بیگانگان این کار را می‌کنند بنابراین ما در برابر دشمن ناتوان هستیم که نمی‌توانیم اقدامی انجام بدهیم و یا اینکه اگر سیاست‌های اقتصادی تحت کنترل خودمان است، باز هم ناتوانی از طرف ما است که نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم. در مجموع با توجه به اینکه زندگی مردم ارتباط پیچیده‌ای به قیمت ارز و دلار دارد باید برای این بازار چاره‌ای اندیشید که وضعیت مردم از شرایط فعلی بدتر نشود.

عضو کمیسیون شوراها در پاسخ به اظهارات مصباحی‌ مقدم مبنی بر اینکه برای کنترل قیمت ارز بازار آن تعطیل شود، اظهار کرد: شاید از طریق تعطیلی بازار ارز جلوی نوسانات و التهاب بازار ارز را بگیریم اما کنترل قیمت دلار در عرضه یا عرضه نکردن آن نیست بلکه کنترل بازار ارز به حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از ضربه‌های دشمن بستگی دارد. نکته مهم درباره بازار ارز توانایی مدیریت آن است بنده فکر می‌کنم مدیریت صحیحی در سیاست‌های ارزی وجود ندارد.

صالحی دارانی در واکنش به اینکه گفته می‌شود حضور جبهه‌های نزدیک به جبهه پایداری و وزرای دولت احمدی‌نژاد، در تیم رئیسی منجر به شکل‌گیری فضای نابه‌سامان اقتصادی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: بنده این فرضیه که حضور پایداری‌ها و چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد در دولت، منجر به شکل‌گیری چنین شرایطی شده را درست ارزیابی نمی‌کنم چراکه دولت چهره‌های فوق را کارآمد دانسته و برنامه‌ها و شعارهایی که زمان انتخابات می‌دادند هم همین بوده است. در مجموع اینکه قشر یا گروه سیاسی را بانی وضع موجود بدانیم غیر از ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین نتیجه دیگری نخواهد داشت. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم و باید همه گروه‌های سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی به یکدیگر کمک کنند.

او در درباره نقش نپذیرفتن FATF در به وجود آمدن فضای اقتصادی فعلی یادآور شد: شرایط فعلی اقتصادی ارتباطی به نپذیرفتن FATF ندارد اما وقتی دشمن در شکست دادن ایران ناتوان می‌شود راه دیگری پیدا می‌کند مسلما وقتی دشمن در آشوب‌های امسال شکست خورد به دنبال رخنه دیگری برای ضعیف نشان دادن جمهوری اسلامی است. امروز وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور بهترین سنگر برای دشمن است.

بیشتر بخوانید:

21220

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها