خانه » همه » مذهبی » شعائر هفتگانه

شعائر هفتگانه


شعائر هفتگانه

۱۳۹۷/۰۶/۰۳


۲۰۸۶ بازدید

درباره شعائر هفت گانه عهد جدید توضیح دهید؟ (منابع تورات و انجیل)

شعائر هفت گانه: شعائر هفت گانه یا آئین های مقدس اعمالی است که می بایست در کلیسا به عنوان یک نشانه ظاهری از حقیقت نجات بخش ایمان مسیحی اجرا شود که به عقیده کلیسای کاتولیک این آئین ما هفت عدد می باشند که عبارتند از: تعمید، عشای ربانی، دست گذاری، تأیید، ازدواج مقدس، تدهین آخر و توبه ولی کلیسای پروتستان فقط تعمید و عشای ربانی را آئین مقدس تلقی می کند. 1. تعمید، یک نوع غسلی است بعنوان نشانه ای از مشابه شدن شخص با مسیح که به نظر کتاب مقدس به زمان یحیای تعمید دهنده می رسد و عیسی(ع) هم خود از یحیی تعمید گرفته (انجیل متی 3/1 و مرقس 1/4) که در فرقه پروتستان مخصوص کسانی است که با رضایت کامل پیام انجیل را پذیرفته اند. لکن کاتولیک ها نوزادان را هم تعمید می دهند. (الهیات مسیحی، هنری تیسن، ترجمه میکائیلیان، ص 309)
2. عشای ربانی (شام مقدس) که در تمامی فرق مسیحی پذیرفته شده که تقدیس همان نان و شرابی است که عیسی(ع) در شب آخر عمر تناول نمود. (خلاصه ادیان، دکتر جواد شکور، ص 178)
3. تأیید میثاق کسانی که در کودکی تعمید یافته اند چون به سن بلوغ می رسند، 10 تا 13 سالگی نزد کشیش رفته و به ایمان قلبی خود اعتراف می کنند. (درآمدی بر تاریخ و کلام مسیحیت محمدرضا زیبائی نژاد)
4. دست گذاری یا انتصاب، که به موجب آن شخص صلاحیت احراز مناصب کلیسایی پیدا می کند. که دارای مراحل سه گانه است. (منبع فوق)
5. ازدواج مقدس، که ازدواج زن و مرد مسیحی باید طی تشریفات در کلیسا انجام شود. (خلاصه ادیان، ص 178)
6. مسح محتضر یا تدهین نهائی که در هنگام مرگ شخص به بدن او روغن زیتون می مالند و کشیش بر او دعائی مخصوص می خواند. (منبع فوق، ص 179)
7. توبه و اقرار به گناه، مسیحیان کاتولیک طی تشریفاتی به گناهان خود اعتراف و از معاصی توبه می کنند. (منبع فوق)
جهت اطلاع کامل در این زمینه علاوه بر اناجیل متی، یوحنا، مرقس و .. و منابعی که در بالا اشاره شد می توانید به کتاب تحقیقی در این مسیح اثر استاد جلال الدین آشتیانی مراجعه فرمایید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد