خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست

دانلود کتاب های امتحان شده

شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست

شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست«۹ مورد مشکوک آبله میمونی داشتیم که ۵ تا ۶ مورد منفی قطعی شدند و برای بقیه هم منتظر پاسخ آزمایش هستیم؛ تا الان هیچ مورد ثابت شده آبله میمونی در کشور نداریم.»

به گزارش «تابناک»؛ کمال حیدری، معاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت تشخیص و شناسایی آبله میمونی و تعداد موارد مشکوک در کشور، گفت: آبله میمونی بحث روز است و آموزش، اطلاع رسانی و آماده‌باش به تمام همکاران بخش خصوصی و دولتی انجام شده است. تاکنون ۹ مورد مشکوک آبله میمونی داشتیم که ۵ تا ۶ مورد منفی قطعی شدند و برای بقیه هم منتظر پاسخ آزمایش هستیم.

 
شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست
 
وی با تاکید بر این که «تا الان هیچ مورد ثابت شده آبله میمونی در کشور نداریم»، افزود: ما باید زودهنگام آمادگی داشته باشیم و در همین راستا، آموزش برای همکاران انجام شده است. بحث تشخیص هم فعلا در انستیتو پاستور انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: در زمینه واکسیناسیون علیه آبله نیز پوشش جمعیتی را داشتیم و اکنون هم ثابت شده که افرادی که واکسن زدند تا ۸۵ درصد در برابر آبله میمونی ایمن هستند. البته مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن در صورت لزوم نداریم.

 

مسمومیت دانشجویان ویروسی نیست

جیدری در پاسخ به سوال ایسنا درباره نتیجه بررسی‌های دانشجویانی که چندی پیش در خوابگاه دچار مشکلات گوارشی شده بودند، گفت: موارد مسمومیت غذایی زیاد داریم، به ویژه در مکان‌های تجمعی و در این فصل زیاد دیده می‌شود. غالبا هم بحث مسمومیت غذایی است و بحث ویروسی بودن مطرح نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره هپاتیت ویروسی جدیدی که مطرح شده، گفت: این موضوع چیزی نبوده و رد شده است. از این شایعات زیاد است؛ برای نمونه، آنقدر زیاد درباره آبله میمونی بحث کردند که همه فکر کنند به سمت یک پاندمی دیگر می‌رویم، در حالی که چیز مهمی نیست و در کل جهان ۳۲۰ مورد دیده شده که بعد از چند هفته هم بهبود می‌یابد.

 
معاون وزیر با تاکید بر حساست وزارت بهداشت در خصوص این موارد افزود: انگار ایجاد التهاب در جامعه برای برخی لذت شده است. باید توجه کرد که وزارت بهداشت به شدت روی هر اتفاقی حساس است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها