خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شیائومی سیستم خنک‌کننده می میکس فولد را تشریح کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

شیائومی سیستم خنک‌کننده می میکس فولد را تشریح کرد

شیائومی روز گذشته توضیح داد چگونه برخی از مشکلاتی که در سیستم پراکنده‌سازی گرمای دستگاه‌های تاشدنی بازار پیدا شده، در گوشی تاشدنی می میکس فولد (Xiaomi Mi Mix Fold) برطرف کرده است. شیائومی می‌گوید یکی از مشکلات دستگاه‌های تاشدنی وابستگی ظرفیت پراکنده‌سازی گرما به حالت دستگاه (تاشده یا بازشده) است. دیگر مشکل مرتبط، متعادل نبودن گرما در دو طرف دستگاه است؛ با این توضیح که سمتی از دستگاه تاشدنی که سیستم-روی-چیپ را در خود جای داده همیشه گرمای بیشتری تولید می‌کند. 

طرح گرافیکی پراکنده سازی گرما در می میکس فولد / Mi Mix Fold

آن‌طور که GSMArena می‌نویسد، شیائومی می‌گوید در می میکس فولد از مکانیزم پراکنده‌سازی گرمای «پروانه‌ای» استفاده کرده است که می‌تواند گرمای یک طرف گوشی را در امتداد لولا به طرف دیگر پراکنده کند؛ این یعنی ناحیه‌ی نهایی خنک‌سازی بسیار بیشتر از دستگاه‌های غیر تاشدنی است.

شیائومی در بیانیه‌اش می‌گوید می میکس فولد مجهز به «لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری پراکنده‌سازی گرمای چندبعدی در صنعت» است. گوشی تاشدنی شیائومی از ترکیبی از خنک‌سازی مایع، ژل حرارتی، ورقه‌های گرافیکی چندلایه‌، ورقه‌های گرافیتی مقاوم در برابر خم‌شدگی و یک فویل مسی استفاده می‌کند. مجموعه‌ی این سیستم باعث می‌شود شیائومی می میکس فولد دارای ۲۲۵۸۳٫۷ میلی‌متر مربع سطح پراکنده‌سازی گرما باشد.

نمای نزدیک لولای می میکس فولد / Mi Mix Fold

شیائومی به‌ منظور «ایجاد پل» بین دو طرف گوشی برای سیستم پراکنده‌سازی گرما، آنچه «تونل انتقال حرارت» می‌خواند توسعه داده است. این تونل به‌ لطف ماده‌ی گرافیتی مقاوم در برابر خم شدن ایجاد می‌شود. از طرفی این مقاومت در برابر خم‌شدگی به‌ لطف پوسته‌ی ویژه‌ای روی گرافیت به دست آمده که درحالی‌که خم شده است، همچنان اجازه می‌دهد حرارت در داخل جریان پیدا کند. شیائومی می‌گوید این ماده‌ی ویژه پس از اینکه ۲۰۰ هزار بار با زاویه‌ی ۱۸۰ درجه خم شود صرفا سه تا پنج درصد از توانایی خود برای انتقال حرارت را از دست می‌دهد.

فرآیند موردنیاز برای خم کردن گرافیت

روند تبدیل کردن گرافیت به ماده‌ای خم‌شدنی. طبق گفته‌ی شیائومی، این روند شامل چند فرایند تولیدی مختلف است.

شیائومی می میکس فولد از روز گذشته روانه‌ی بازار چین شده است. این گوشی تاشدنی از پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام به همراه صفحه‌نمایش خارجی ۶٫۵۲ اینچ، صفحه‌نمایش داخلی تاشونده‌ی ۸٫۰۱ اینچی، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۷ وات، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز مایع، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی هشت مگاپیکسلی استفاده می‌کند. 

کانفیگی از شیائومی می میکس فولد که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد با قیمت ۱۰ هزار یوان (تقریبا ۱۵۳۳ دلار) عرضه می‌شود و کانفیگی دیگر با همین مقدار رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برچسب قیمت ۱۱ هزار یوان (تقریبا ۱۶۸۶ دلار) را یدک می‌کشد. قوی‌ترین کانفیگ می میکس فولد با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۱۳ هزار یوان (۱۹۹۳) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها