دانلود کتاب های امتحان شده

شیمی

چگونه اتانول (الکل سفید) درست کنیم

در این مقاله روش خانگی ساخت اتانول که به الکل سفید نیز مشهور است توضیح داده می‌شود. از آن علاوه بر مصارف دیگر از جمله ضد عفونی، برای سوخت نیز می‌توان استفاده کرد.


چگونه اتانول (الکل سفید) درست کنیم

تصویر: سوخت زیستی اتانول به دست آمده از ذرت در لوله‌های آزمایش
 
اتانول سوختی است که با داشتن برخی مواد اساسی و کمی عقل سلیم می‌تواند به راحتی توسط هر کسی تولید شود. به راحتی با مواد معمولی در دسترس ساخته می‌شود و می‌تواند تأثیری واقعی بر روی صورتحساب سوخت شما نیز بگذارد. با این حال، اشکالاتی نیز وجود دارد. این بدان معنی است که مهم است خودتان تحقیق کنید تا به شما در تصمیم گیری در مورد این که این روش به درد شما می‌خورد یا نه کمک کند.
 

مواد لازم برای تولید اتانول در خانه

مواد مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد اتانول استفاده کنید.
 
* یک بشکه پلاستیکی بیست گالنی درب دار
* یک بسته  ده اونسی مخمر ماء الشعیر یا مخمر مقطر
* یک پاروی همزن
* چهل پوند شکر
* یک دستگاه تقطیر
 

مراحل ساخت اتانول

ساخت اتانول قبل از آماده شدن برای استفاده به مراحل زیادی احتیاج ندارد.
 

محلول قند خود را مخلوط کنید

ساخت اتانول با یک محلول ساده قند و آب آغاز خواهد شد. دمای آب باید تقریباً 100 درجه فارنهایت باشد تا اطمینان حاصل شود که همه قندها حل می‌شوند. بشکه را تا نیمه پر از آب کرده و ده پوند ده پوند درون آن شکر بریزید تا تمام شکر استفاده شود. با این کار مخلوط کردن محلول آسانتر می‌شود. بعد از این که شکر کاملاً حل شد، می‌توانید بشکه را با آب داغ پر کنید تا تقریباً به بالای آن برسد. هنگامی که دمای این مخلوط تقریباً 80 یا 90 درجه فارنهایت شد، می‌توانید مخمر را در آن مخلوط کنید. درب بشکه را به صورت شل ببندید. وقتی اجازه دهید درب آن بر روی بشکه شل باشد، آنگاه این به دی اکسید کربن اجازه می‌دهد تا طی فرایند تخمیر از بشکه خارج شود، بدون این که گرد و خاک و حشرات فرصت ورود داشته باشند. مخلوط را در محلی قرار دهید که دارای دمای ثابت 70 درجه فارنهایت باشد.
 

چگونه اتانول (الکل سفید) درست کنیم

 
تصویر: اجزاء لازم برای ساخت اتانول
 

بگذارید طبیعت کارها را به عهده گیرد

تخمیر در طی یک هفته اتفاق می‌افتد. در این مدت، مخمر قندهایی را که در آب مخلوط کرده‌اید مصرف می‌کند. هر چه مخمر شکر می‌خورد، به صورت الکل و دی اکسید کربن ضایعات تولید می‌کند. دی اکسید کربن از مخلوط خارج شده و برای جلوگیری از ایجاد فشار باید به صورت دوره‌ای آزاد شود. به همین دلیل است که درب را شل روی خمره می‌گذارید. این حبابها همچنین به عنوان نشانگر کامل شدن فرآیند تخمیر عمل می‌کنند. هنگامی که مخلوط شما تولید حباب‌های خارج شونده دی اکسید کربن را متوقف کرد، روند به پایان رسیده است.
 

محلول را فیلتر کنید

پس از اتمام تخمیر، پسمانده‌های زیادی برای تصفیه وجود خواهد داشت. حشره‌ها و آلودگی‌ها گاهی اوقات می‌توانند درون مخلوط وجود داشته باشند، اما بیشتر شما نیاز به فیلتر کردن مخمرهای مرده دارید.
 

چگونه اتانول (الکل سفید) درست کنیم

محلول خود را تقطیر کنید

آنچه برای شما باقی مانده است ترکیبی از مخمر مرده، آب و اتانول است. برای به دست آوردن اتانول از این مخلوط، نیاز به استفاده از دستگاه تقطیر دارید تا اتانول را با تقطیر از این مخلوط خارج کنید. انواع مختلفی از دستگاه‌های تقطیر اتانول وجود دارد و شما حتی می‌توانید خودتان نیز یک دستگاه تقطیر بسازید. تقطیر محلول شما در پایان باید به نسبت سه به یک از محلول اصلی و اولیه اتانول برسد.
 

اتانول خود را آب زدایی کنید

اتانولی که پس از فرآیند تقطیر باقیمانده است، هنوز ناخالصی جزئی‌ای از آب در درون خود خواهد داشت. برای از بین بردن این آب، شما باید از یک فیلتر مخصوص سوخت استفاده کنید که بتواند آب را فیلتر کند. این فیلترها از پارچه‌های مخصوص طراحی شده‌ای ساخته شده‌اند که اجازه می‌دهند مولکولهای اتانول در هنگام به دام افتادن آب در آن‌ها از آن‌ها عبور کنند.
 

استفاده از اتانول خانگی مخلوط شده با بنزین

برای استفاده از اتانول تمام شده خود به عنوان سوخت جایگزین، شما باید چند مرحله احتیاطی را طی کنید. اول از همه، شما باید مطمئن شوید که هیچ پلاستیکی یا آلومینیومی در هیچ کجا در کنار سیستم سوخت وجود ندارد. ساخت اتانول با یک محلول ساده قند و آب آغاز خواهد شد. اتانول برای این مواد بسیار خورنده است. همچنین، شما باید یا موتور خود را برای استفاده از اتانول تبدیل کنید یا باید اتانول را با بنزین مخلوط کنید. بیشتر مخلوط‌های اتانول و بنزین موجود به صورت تجاری از نسبت 85٪ اتانول به 15٪ بنزین استفاده می‌کنند. بنزین و اتانول دارای رتبه های مختلف اکتان هستند و بیشتر موتورهای خودرو برای استفاده از بنزین ساخته شده‌اند. اگر در استفاده از اتانول در وسیله نقلیه خود مطمئن نیستید، قبل از پر کردن مخزن خودرو خود، با تولید کننده تماس بگیرید.
 

چگونه اتانول (الکل سفید) درست کنیم

مسائل حقوقی در تولید اتانول خانگی

برای ساختن اتانول در خانه خود به صورت قانونی، باید درخواست اجازه دهید. شما باید با پر کردن فرم آنلاین یا تماس با شماره‌های مربوطه با مرکز مالیات و تجارت الکل و دخانیات (TTB) تماس بگیرید. این مجوز حتی اگر قصد فروش اتانول را ندارید یا مقادیر زیادی از آن را تولید نمی‌کنید ، لازم است. تولید اتانول در خانه شما بدون این مجوز جرم محسوب می‌شود. همچنین باید قوانین ایالتی دیگر را که باید دنبال شود با دولت مرکزی و دولت‌های محلی خود بررسی کنید. مردم کشورهای خارج از ایالات متحده آمریکا باید مقررات محلی خود را در مورد تولید خانگی اتانول بررسی کنند.
 

نوشیدن اتانول خطرناک و کشنده است

اگرچه اتانول بخش الکلی نوشیدنی های الکلی است، اما هرگز نباید به تنهایی یا به این شکل مصرف شود. هنگامی که یک فرد حتی نوشیدنی‌های الکلی زیادی مصرف می‌کند، می‌تواند از مسمومیت با اتانول رنج ببرد زیرا اتانول یک ماده شیمیایی است که کمی سمی است. همچنین این ماده یک پاک کننده حلّال و یک سوخت است. شما هرگز نباید اتانول بنوشید زیرا می‌تواند شما را در حالت اغما (مسمومیت با اتانول) قرار دهد و منجر به مرگ شود.
 

 چگونه اتانول (الکل سفید) درست کنیم

تصویر: سوخت بیو اتانول
 

گذاشتن همه کنار هم

دانستن نحوه ساخت اتانول به شما این امکان را می‌دهد که در هزینه‌های بیشتر اتومبیل خود صرفه جویی کنید. این نوع سوخت جایگزین را می‌توان در مزارع چمن و سایر ابزارهای بنزینی استفاده کرد. اتانول همچنین هنگام مخلوط کردن با بنزین در ژنراتورهای بنزینی نیز قابل استفاده است. حتماً در مورد موتور خود تحقیق کرده و پیشنهادات سازنده را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.
 
منبع: Jared Skye BA Sciencelovetoknow

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها