خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » عادات روزانه افراد با اعتماد به نفس بالا

دانلود کتاب های امتحان شده

عادات روزانه افراد با اعتماد به نفس بالا

عادات روزانه افراد با اعتماد به نفس بالا

راه‌های اثبات‌ شده‌ای وجود دارند که می‌توانید برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس‌تان از آنها استفاده کنید و تغییرات واقعی و بلندمدتی را در زندگی‌تان ایجاد کنید.


عادات روزانه افراد با اعتماد به نفس بالا

آیا وقتی تنها در موقعیت‌های اجتماعی قرار می‌گیرید، مرتب تلفن همراه‌ خود را چک می‌کنید؟ وقتی با کسی اختلاف‌نظر پیدا می‌کنید، برای راضی کردن او کوتاه می‌آیید؟ بدون آرایش نمی‌توانید از خانه بیرون بروید؟ اگر کسی انتقاد سازنده‌ای از شما بکند، بیش از حد دل‌خور می‌شوید؟ نمی‌دانید با تعریف و تمجید دیگران از خودتان، چگونه برخورد کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، در گام نخست، به کمک این مقاله با ۱۰ عادت روزانه‌ی افرادی که برعکس شما، اعتماد به‌ نفس بالایی دارند، آشنا شوید.

من در این مقاله نمی‌خواهم چیزی را به کسی تفهیم کنم. خودتان می‌دانید اگر با ژست بهتری راه بروید، به‌زور یک لبخند قلابی بزنید یا مدل جدیدی به موهای‌تان بدهید، می‌توانید مغزتان را گول بزنید و اعتمادبه‌نفس‌تان را بالا ببرید. شاید برای ۲۰ دقیقه هم که شده، فکر کنید ریچارد برَنسون (کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی و رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین) بعدی هستید. بلکه می‌خواهم به شما بگویم راه‌های اثبات‌ شده‌ای وجود دارند که می‌توانید برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس‌تان از آنها استفاده کنید و تغییرات واقعی و بلندمدتی را در زندگی‌تان ایجاد کنید. حالا به سراغ ۱۰ عادت افرادی برویم که اعتمادبه‌نفس بالایی دارند:

آنها مراقبه می‌کنند

احساس عدم امنیت به شکل‌های مختلفی در ما بروز می‌کند. مثلا این احساس، زمانی در وجود ما رخنه می‌کند که مدام نگران آینده باشیم، درنتیجه بدن ما مثل همیشه روبه‌راه نیست و تمرکز نداریم. احساس ناامنی وقتی به ذهن ما رسوخ می‌کند که در زمان حال زندگی نمی‌کنیم.

کنترلِ ذهنی آشفته و ناآرام، گام بزرگی به سوی اعتمادبه‌نفس واقعی است. پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ی Headspace را برای تمرین مراقبه، امتحان کنید که شعار آن این است: «۱۰ دقیقه مراقبه می‌تواند کل روز شما را تغییر دهد».

آنها معمولی و در چارچوب‌ها فکر می‌کنند

شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد تصمیم می‌گیرند کارآفرین شوند، این است که آزادیِ تصمیم‌گیری دارند، اما مواجهه با گزینه‌های متنوع می‌تواند به بحران تصمیم‌گیری منجر شود و زمینه‌ساز شکست گردد.

«تفکر خلاقانه» از آن دسته از باورهای غالب در جامعه است که در ذهن افراد از اهمیت بیشتری نسبت تفکر در چارچوب‌های موجود برخوردار است، اما در تفکری که درون چارچوب‌های موجود به دنبال جواب است، یک لذت رهایی‌بخش وجود دارد: انجام کاری که نتیجه‌اش را می‌دانید، تمرکز و ایجاد تغییرات قابل‌توجه و البته قابل پیش‌بینی، به شما اختیار و قدرت می‌دهد.

آنها هر روز نکته‌ی جدیدی می‌آموزند

گوش دادن به کتابی صوتی، به‌طور متوسط ۱۰ ساعت زمان می‌برد. اگر هر روز ۶۰ دقیقه در رفت‌و‌آمد باشید، می‌توانید ظرفِ یک‌سال، تقریبا به ۲۴ کتاب گوش دهید.

این عادت، زندگی‌تان را عوض می‌کند. هر چه آگاهی‌تان بیشتر باشد، اعتمادبه‌نفس‌تان هم بیشتر می‌شود.1

عادات روزانه افراد با اعتماد به نفس بالا

آنها دانش خود را به اشتراک می‌گذارند

اگر در زمینه‌ای متخصص هستید، دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا به‌عنوان یک انسان، احساس رضایت بیشتری کنید. احساس رضایت به اعتمادبه‌نفس شما می‌افزاید.

اگر سخنرانی عمومی برای شما دشوار است، در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین (LinkedIn) یا مدیوم (Medium) دانسته‌های‌تان را به اشتراک بگذارید یا در سایت‌هایی نظیر Teachable.com عضو شوید که فرصت آموزش آنلاین را برای شما فراهم می‌کنند.

آنها کنترل کارشان را به عهده می‌گیرند

بهترین روشی که من برای انجام این کار سراغ دارم، ساخت وبلاگی شخصی است. پیشنهاد می‌کنم آدرس وب‌سایت به این شکل ساخته شود: «com.نام خانوادگی.نام»

این ایده‌ ساده‌ است. اگر شما کنترل برند شخصی‌تان را به عهده بگیرید و محتوایی ایجاد کنید که الهام‌بخش شما باشد، اعتمادبه‌نفس‌تان بیشتر می‌شود.

آنها ورزش می‌کنند

می‌توانید به‌جای خریدن لباس‌های گران‌قیمت، ورزش کنید تا هر لباسی به تن‌ شما قشنگ بنشیند. به‌جای اینکه تلاش کنید موقع راه رفتن، ژست بگیرید و شانه‌های‌تان را عقب بکشید، با ورزش کردن، بدن‌تان را به‌طور طبیعی خوش‌فُرم کنید. مقاومت ماهیچه‌های میانی بدن، طرز ایستادن و راه رفتن شما را تقویت خواهد کرد.

به‌جای خرید محصولات مراقبت از پوست، ورزش کنید و به‌طور طبیعی به بدن‌تان آبرسانی کنید. عوض اینکه به‌زور، لبخند به لب بیاورید تا شاید احساس بهتری پیدا کنید، ورزش کنید تا روحیه‌تان بهتر شود. به گفته‌ی کلینیک مایو (Mayo): «وقتی به‌طور منظم ورزش کنید، نسبت به خودتان و ظاهرتان، احساس بهتری پیدا می‌کنید و اعتمادبه‌نفس و عزت‌ِ نفس‌تان بالا می‌رود.»

آنها به خواب‌شان اهمیت می‌دهند

اگر با خوابیدن مشکل دارید، برنامه‌ی چرخه‌ی خواب (Sleep Cycle app) را امتحان کنید. این برنامه کیفیت خواب‌ شما را تجزیه‌ و تحلیل می‌کند و زمان وقوع عمیق‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین مرحله‌ی خواب شما را مشخص می‌کند و در پایان، با یک صدای ملایم، شما را در سبک‌ترین مرحله‌ی خواب، بیدار می‌کند.

خواب کافی به عملکرد مغز و بدن کمک می‌کند. ذهن تیزتر، خلق‌و‌خوی بهتر و اعتمادبه‌نفس بیشتر، همگی از فواید خواب کافی هستند. به گفته‌ی خبرنامه‌ی سلامت هاروارد‌: «در عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب، تغییرات فیزیولوژیکی در بدن ایجاد می‌شود که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.»2

برای امور خیریه داوطلب شوید

فعالیت در گروه های داوطلبانه ی خیریه به ویژه در رویداد های ناگوار و فجایع، نه تنها می تواند به تسکین درد انسان های دیگر بیانجامد، بلکه عشق و از خود گذشتگی موجود در چنین فضایی می تواند روح خود شما را نیز التیام ببخشد. پس با این کار هم به دیگران کمک کنید و هم به خودتان.

روابط اجتماعی خود را گسترش دهید

این کار می تواند برای درونگرا ها کار دشواری باشد. تعاملات اجتماعی و به اصطلاح دمخور شدن با دیگران لزوماً قرار نیست شخصی و حضوری باشد. پیوستن به یک جامعه ی آنلاین متشکل از افرادی که با آنها همفکری دارید می تواند احساس ارزش بیشتری به شما بدهد. هرم نیاز های آبراهام مازلو، احساس تعلق را در زمره ی نیاز های اولیه ی انسان ها قرار می دهد. مشارکت در این جوامع آنلاین و انتشار محتوای ارزشمند در شبکه ی مخاطبان لینکدین تان می تواند احساس تعلق خوبی به شما ببخشد. ایجاد جامعه ی کوچکی متشکل از دنبال کننده ها روی شبکه های اجتماعی مثل توئیتر نیز به همین ترتیب می تواند احساس خوبی در شما بر انگیزد.

کنجکاو باشید

به دنبال کسانی باشید که نسبت به شما تجربه ی بیشتری دارند. یاد گرفتن از آنها احساس آرامش درونی خاصی در شما پدید می آورد که ناشی از این دانایی است. به یاد داشته باشید درس هایی که می توانید از آنها فرا بگیرید بی نهایت ارزشمند خواهند بود. اغلب داستان هایی که از موفقیت یک شبه ی این گروه از افراد می شنوید پر از آزمون ها و بالا و پایین هایی است که شما نیز ممکن است در حال تجربه کردنشان باشید. همه ی آنها از این امتحان سربلند بیرون آمده اند، پس به احتمال زیاد می توانند به شما نیز کمک کنند از امتحانات خود سربلند بیرون بیایید.3

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.vista.ir
3.www.bartarinha.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها