خانه » همه » مذهبی » عدم عادت ماهیانه حضرت زهرا سلام الله علیها

عدم عادت ماهیانه حضرت زهرا سلام الله علیها


عدم عادت ماهیانه حضرت زهرا سلام الله علیها

۱۳۹۶/۱۰/۰۷


۸۰۴ بازدید

آیا صحت دارد که حضرت فاطمه سلام الله علیها دچار عادت ماهیانه نمی شدند؟ در اینصورت مگر بدن و جسم ایشان مانند بدن سایر خانمها نبوده است!

طبق روایات وارده در کتابهای حدیثی حضرت زهرا (س) پاک و منزه از این امور بوده است، احادیث بسیاری در این زمینه وارد شده است که برای آشنایی شما نمونه هاى زیر را نقل مى کنیم:1- پیامبر:«فاطمه، بتول نامیده شده، زیرا از حیض و نفاس پاک شده است». (1)2- پیامبر: «دخترم فاطمه، حوریه اى است که حیض نمى بیند». (2)3- شیخ صدوق به سند خود از عمر بن على(ع) از پدرش على(ع) روایت کرده که از پیامبر پرسیدند: بتول یعنى چه؟ ما شنیده ایم که گفته اید: مریم و فاطمه بتول اند. فرمود: «بتول کسى است که هرگز خون حیض ندیده است. حیض بر دختران پیامبران مکروه است». (3)4- قطان از سکرى، از جوهرى، از عباس بن بکار، از عبداللَّه بن مثنى از عمویش ثمامة بن عبداللَّه از انس بن مالک، از مادرش روایت کرده که گفت: «فاطمه خون حیض و نفاس ندید». (4)
5- امام باقر(ع) از پدرانش: «فاطمه به چند جهت طاهره نامیده شده است. از جمله اینکه هرگز خون حیض و نفاس ندید».(5)
گفتنی است که اصل این مسئله که برخی از افراد و انسان ها به دلایل و ویژگی هایی خاص ، مورد عنایت خاص خداوند قرار می گیرند‌، هم دلایل عقلی و هم دلایل نقلی بر تأیید آن وجود دارد، بنابراین شخصیتی مانند حضرت فاطمه (س) نیز می تواند مورد عنایت قرار گرفته و حیض نبیند. نه تنها چنین عنایت، بلکه شکل های بالاتر از آن نیز متصور است.
حیض ندیدن ، یک موضوع طبیعی است که امکان وجود آن از نظر عقلی ممتنع نیست. در هر صورت حیض دیدن مربوط به سیستم طبیعی بدن می شود. این سیستم از طرف خداوند می تواند به گونه ای آفریده شود که شخص حیض نبیند و در عین حال خلاف نظام طبیعی و قانون علت و معلولی حاکم بر جهان نباشد.
پی نوشت ها:
1. قندوزی، ینابیع الموده، نشر دار العلمیه بی تا، ص 260.
2. علی متقی، کنزالعمال، نشر دار البعثه بیروت، 1411، ج 12، ص 109، ح 3426؛
3. صدوق، معانى الاخبار، نشر دار الکتب الاسلامیه تهران، ص 64، مجلسی، بحارالانوار، نشر دار الاحیا التراث العربی بیروت 1403 ق، ج 43، ص 15- 16؛ و ج 78، ص 112.
4. صدوق، امالى، نشر اسلامی قم 1378 ش، ص 154.
5. بحارالانوار، ج 43، ص 19.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد