خانه » همه » مذهبی » عروج مسیح

عروج مسیح


عروج مسیح

۱۳۹۳/۱۰/۰۷


۸۸۱ بازدید

در مورد عروج مسیح، داستان کشته شدن آن فرد به‌جای حضرت مسیح چه بوده است؟ اصلا چه حکمتی داشت که وقتی خطری حضرت عیسی را تهدید نمی‌کرد و ایشان عروج کرده بودند فرد دیگری شبیه به ایشان شده و کشته شود و در نتیجه آن شبهات امروزی پدید آید؟

1- درباره عروج حضرت عیسی علیه السلام سخنان بسیار گفته اند: بسیاری از مورخان معتقدند: یهودا اسخر یوطی، یکی از حواریون، فریب دنیا را خورد و محل اختفای حضرت عیسی را به یهودیان نشان داد. اما مسلماً یهودیان نتوانستند حضرت را دستگیر کنند و زمانی که وارد آن مکان شدند، خداوند او را به آسمان بالا برد و شخص دیگری که شبیه او بود به دار آویخته شد و او هر چه فریاد زد که من عیسی نیستم، نپذیرفتند. بعضی گفته اند او همان اسخریوطی بوده و بعضی گفته اند او همان مأموری بود که وارد آن مکان شد و هر چه گشت عیسی را نیافت و وقتی بیرون آمد شبیه او شد و دیگران که بیرون بودند او را دستگیر کرده، به دار آویختند. اما در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است: «حضرت عیسی به حواریون گفت: خدای تعالی به من وحی کرده است که مرا در این ساعت نزد خود خواهد برد. کدام یک از شما حاضرید جان خود را فدا کنید و در بهشت با من باشید؟ جوانی از بین آنان برخاست و اعلام آمادگی کرد. پس خدا او را شبیه عیسی کرد و یهود او را دستگیر کرد و به دار آویخت». به هر حال اصل مطلب عروج بر همگان حتی خود مسیحیان مسلم است گو اینکه آنها اعتقاد دارند که حضرت عیسی پس از سه روز از به صلیب کشده شدن به آسمان عروج کرده است ولی مسلمانان معتقدند که امر بر آنان مشتبه شد یعنی آنها فکر کردند که عیسی را کشته اند بلکه فرد دیگری را به جای او کشتند. در اینکه این فرد چه کسی بوده است روایات فراوانی وجود دارد.
2- در آن زمان رسالت حضرت عیسی هنوز به پایان نرسیده بود لذا برای رهایی از دست دشمنان می بایست این ماجرا اتفاق بیافتد تا دشمنان دست از تعقیب حضرت بردارند و حضرت با خیال راحت بتواند رسالت خود را به پایان برساند. بر این اساس اگر کسی که به جای حضرت عیسی به صلیب رفت خائن بوده باشد صلیب مجازات خیانتش بوده است و اگر از یاران حضرت باشد اجر و ثواب برده است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد