خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه/ واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون/ اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ/سفر علی شمخانی به جمهوری آذربایجان

دانلود کتاب های امتحان شده

عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه/ واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون/ اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ/سفر علی شمخانی به جمهوری آذربایجان

حبس ابد برای دیپلمات ایرانی توسط دادگاه سوئد/ عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه/ واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون/ اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ

بین الملل تابناک: سفر علی شمخانی به جمهوری آذربایجان، عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه، واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون، اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ و اختلاف در میان مقامات اسرائیلی بر سر ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

سفر علی شمخانی به جمهوری آذربایجان

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای سفری رسمی عازم جمهوری آذربایجان شده، صبح امروز (جمعه) ۲۴ تیر ماه با استقبال «رامیل اسوب اف» همتای آذری خود وارد فرودگاه باکو پایتخت این کشور شد.

شمخانی در این سفر که در چارچوب سفرهای برنامه ریزی شده به منطقه قفقاز جنوبی انجام می‌شود، علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتای آذربایجانی خود، با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور نیز دیدار خواهد کرد.
پیگیری اجرای توافقات دو کشور و تبادل نظر درباره ارتقای سطح روابط و همچنین بررسی آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در حوزه‌های منطقه‌ای و جهانی، از جمله اهداف سفر شمخانی به جمهوری آذربایجان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اخیرا به ارمنستان سفر کرده است.

عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه

«جان کربی» مسئول هماهنگی روابط راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب گفت، افزایش همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه حاصل تحریم‌ها علیه دو کشور است.

کربی در مصاحبه با «سی‌اِن‌اِن»، با طرح ادعای انزوای روسیه و ایران بابت آنچه «اقدامات آن‌ها در حوزه‌های مختلف جهانی»، خوانده شده، گفت: «می‌دانیم که تحریم‌ها گزنده هستند. می‌دانیم که کنترل صادرات گزنده است.»

او در ادامه گفت: «واضح است که آن‌ها (ایرانی‌ها) قابلیت تولید داخلی را دارند. نمی‌دانم مولفه‌های توافقی که آقای [ولادیمیر] پوتین بسته شامل چه چیزی است! نمی‌توانم به طور اخص در این باره صحبت کنم که چگونه ایران قادر خواهد بود خود را به رفع این نیاز برساند.»

حبس ابد برای دیپلمات ایرانی توسط دادگاه سوئد/ عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه/ واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون/ اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ

این مقام کاخ سفید درباره پوتین افزود:‌‌‌ «ما از توانایی او در پر کردن دوباره ذخایر مهمات اطلاع داریم و حالا به‌خاطر فشاری که باقی جهان بر آقای پوتین اعمال کرده‌اند،‌ [دسترسی وی] به وسایل پروازی بدون سرنشین محدود شده است.»

کربی همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت، «گزینه ترجیحی» رئیس جمهور آمریکا همچنان گزینه دیپلماتیک است اما آمریکا «هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنمی‌دارد.»

این مقام آمریکایی دو روز پیش نیز در مصاحبه دیگری با سی‌اِن‌اِن در پاسخ به سوالی درباره اینکه ادعای «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره همکاری پهپادی ایران و روسیه چه اثری روی مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت، گفت: «نمی‌دانم که این لزوماً تأثیری بر تلاش‌های ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران دارد یا خیر! مطمئناً بر تلاش‌های ما برای ادامه حمایت از اوکراین تاثیر خواهد داشت.»

کربی در ادامه گفت: باید ببینیم روسیه دقیقا در این خصوص چطور پیش می‌رود، با ایرانی‌ها و این پهپادها، چه چیزی را تحویل می‌گیرند و چه تعداد و چطور از آن استفاده می‌کنند. بنابراین ما از نزدیک این را دنبال می‌کنیم.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

ادعایی که واکنش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون

در پی اعتراف مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نسبت به سازمان‌دهی کودتا در دیگر نقاط جهان، سازمان ملل اعلام کرد که با هر شکل از کسب غیردموکراتیک قدرت – از جمله کودتا – مخالف است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرهان عزیز حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اعتراف جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا مبنی بر دست داشتن در برنامه‌ریزی برای چندین کودتا گفت: واضح است که ما با هر نوع از انتقال غیردموکراتیک قدرت در کشورها مخالفیم.

جان بولتون روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعتراف کرد که شخصا در سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی چندین کودتا نقش داشته و آن را کار دشواری توصیف کرد! این اعتراف بولتون در حین گفت‌وگو درباره نقش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در حمله به ساختمان کنگره این کشور در ششم ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. بولتون گفت، نقش ترامپ در این اعتراضات نمی‌تواند سازمان‌دهی کودتا بوده باشد.

حبس ابد برای دیپلمات ایرانی توسط دادگاه سوئد/ عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه/ واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون/ اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ

بولتون که در گذشته نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز بوده، گفت: ترامپ به اندازه کافی سر رشته نداشت که کودتاهای به‌دقت برنامه‌ریزی شده را انجام دهد. به عنوان کسی که به برنامه‌ریزی کودتاها کمک کرده – البته نه در اینجا، بلکه در نقاط دیگر – باید بگویم که کار زیادی می‌برد و این چیزی نیست که او (ترامپ) انجام داده باشد.

فرحان حق تاکید کرد که اظهارات بولتون به نوعی “اعتراف درباره نقش داشتن در چندین کودتا” بوده است.

یک مقام دولت ونزوئلا نیز در واکنش به اعتراف بولتون، او را «دیوانه» خواند.

بولتون درباره جزئیات این کودتاها صحبت نکرد اما از ونزوئلا نام برد؛ جایی که در ۲۰۱۹ واشنتن از خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حمایت کرد تا نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور را سرنگون کند، اقدامی که شکست خورد.

خورخه رودریگز، رئیس کنگره دولتی ونزوئلا، آمریکا را به ایجاد ناآرامی متهم کرد و گفت: چیزی که در ذهن این جان بولتون دیوانه وجود داشت، این بود که خشونت‌ها تسریع می‌شود تا بهانه‌ای برای حمله نظامی به ونزوئلا پیدا شود.

اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ

ایوانا ترامپ، همسر نخست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ۷۳ سالگی درگذشت.

به گزارش بی بی سی، ایوانا و ترامپ در سال ۱۹۷۷ با هم ازدواج کردند و ۱۵ سال بعد جدا شدند. آن دو سه فرزند دارند؛ پسر ارشد ترامپ، دونالد جونیور؛ دختر ارشد او ایوانکا و همچنین اریک ترامپ سه فرزند ایوانا هستند.

ایوانا ترامپ متولد جمهوری چک بود.

حبس ابد برای دیپلمات ایرانی توسط دادگاه سوئد/ عصبانیت آمریکا از همکاری نظامی ایران و روسیه/ واکنش سازمان ملل و ونزوئلا به اظهارات جان بولتون/ اعلام مرگ همسر اول دونالد ترامپ

ازدواج او با دونالد ترامپ این زوج جوان را در مرکز توجه رسانه‌های عامه پسند دهه ۸۰ در نیویورک قرار داد و به همین علت هم ماجرای طلاق آنها مدت‌ها سر زبان‌ها و روی جلد مجلات بود؛ علت مرگ گزارش نشده است.

اختلاف در میان مقامات اسرائیلی بر سر ایران

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی سخنان بنیامین نتانیاهو درباره ایران را پوچ و واهی خوانده است.

به گزارش المیادین، وی گفت: نتانیاهو سخن پوچی گفته است، اسرائیل هیچ گزینه نظامی جامعی علیه ایران ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در ادامه توهمات خود برای استفاده از زور علیه ایران مدعی شد: به بایدن گفتم که نیازمند یک گزینه نظامی تهاجمی علیه ایران برای جلوگیری از هرگونه دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.
وی ادعا کرد به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که تحریم‌های اقتصادی و حتی ایجاد یک ائتلاف نظامی دفاعی در برابر ایران کافی نیست.

نتانیاهو ادعا کرد با یا بدون توافق هسته‌ای با ایران، باید طرح گزینه نظامی تهاجمی برای توقف ایران را حفظ کرد.

خط و نشان کشیدن نتانیاهو در حالی است که مقامات کشورمان اعلام کردند که آماده هرگونه حماقت علیه ایران هستند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها