خانه » همه » مذهبی » عضویت در گروه مختلط – شبکه اجتماعی – فضای مجازی

عضویت در گروه مختلط – شبکه اجتماعی – فضای مجازی


عضویت در گروه مختلط – شبکه اجتماعی – فضای مجازی

۱۳۹۶/۰۳/۱۰


۲۸۷۸ بازدید

آیا در شبکه های اجتماعی عضویت در گروه های مختلط ایرادی دارد؟ در حالی که خوف افتادن در گناه هم وجود ندارد و بیشتر پست گذاشته میشود و در موارد جدی هم بحث میشود.آیا روابط با نامحرم در فضای مجازی و حقیقی تفاوتی میکند ؟ مثلا همانگونه که در دانشگاه برخورد میکنیم در فضای مجازی هم همانطور.

پرسشگر گرامی، خوشحالیم که مخاطب ما هستید و سوالتان را از این مرکز می پرسید. در مورد شبکه های اجتماعی اگرچه این شبکه ها و گروه هایی که در آن شکل می گیرد گاهی گروه های خوبی هستند و کارکرد های مثبتی هم دارند ولکن بصورت کلی آسیب های جدی نیز همواره در کمین است زیرا افرادی هوس باز و یا کلاهبردار از این فضاها سوء استفاده می کنند و ممکن است به صدماتی به کاربران در این فضاها منجر شود.
به طور کلی از منظر فقهی استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اگر مستلزم مفسده(مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه (مثلا ارتباط با نامحرم)باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد، جایز نیست و در غیر این موارد اشکال ندارد.(آیت الله خامنه ای،استفتای اینترنتی467533)
البته اگر ارتباط در این فضا بین دختر و پسر شکل بگیرد اگرچه در شکل سالم آن باشد ولکن این ارتباط بخاطر علاقه و جذابیت دو جنس برای هم خیلی زود به علاقه ختم می شود ولکن این علاقه لزوما به ازدواج ختم نمی شود. خیلی ها هستند که با چند کلمه حتی راجع به امور مذهبی و امور علمی شروع کرده اند و به فرد مقابل وابسته شده اند و حال نمی توانند از او جدا شوند خیلی ها هم در این فضا آلوده به مسائل غیر اخلاقی شده اند کسانی که هیچ وقت تصور نمی کردند آلوده به این مسائل شوند.
بنابراین اولا توصیه می شود که در این فضا مراقب افراد سودجو و هوس باز باشید و ثانیا مراقب دلتان باشید که به کسی علاقه مند نشوید زیرا رابطه دوستانه دختر و پسر معمولا به ازدواج ختم نمی شود و سعی کنید اگر در این فضا هستید تنها با همجنس ها ارتباط برقرار کنید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد