خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » علائم فیزیکی اضطراب که نادیده گرفته می شوند

دانلود کتاب های امتحان شده

علائم فیزیکی اضطراب که نادیده گرفته می شوند

علائم فیزیکی اضطراب که نادیده گرفته می شوند

افرادی که از اضطراب مزمن رنج می‌برند همیشه نگران و عصبی هستند، یا این که به طور ثابت تحت تنش می‌باشند. این وضعیت به تدریج بدتر می‌شود و باعث می‌شود آن‌ها حتی در مورد جزئی‌ترین مسائل که اهمیت چندانی هم ندارد، نگرانی داشته باشند.


علائم فیزیکی اضطراب که نادیده گرفته می شوند

بنا به گفته‌ی پزشکان، اضطراب بر سلامت روانی تاثیر می‌گذارد. آنچه مردم نمی‌دانند و یا نادیده می‌گیرند این است که اضطراب می‌تواند علائم فیزیکی داشته باشد. در این‌جا چند علامت جسمانی که می‌تواند نشانه ای از اضطراب باشد ارائه شده است.

با فن‌آوری‌ها و درمان‌های پیشرفته، هر چیزی را به شرط آن‌که در مراحل اولیه جدی گرفته شود، می‌توان درمان کرد. به همین دلیل ما شایع‌ترین علائمی را که اضطراب با آن‌ها به شما هشدار می‌دهد و شما از پذیرفتن آن‌ها سر باز می‌زنید، ارائه می‌دهیم.

درد عضلانی

شایع‌ترین علامت فیزیکی اضطراب، احساس درد عضلانی است. استرس باعث التهاب و درد در عضلات می‌شود.

سردرد

سر درد یکی دیگر از علائم فیزیکی رایج اضطراب است. هنگامی که فشاری به شما وارد می‌شود، تنشی را در سر خود احساس می‌کنید که منجر به سردرد می‌شود. کافئین بیش از حد نیز می‌تواند سردرد را بدتر کند.

فرسودگی

استرس ناشی از اضطراب، غدد آدرنال را تضعیف می‌کند. همانطور که می‌دانید، غدد آدرنال برای حفظ سلامت کلی و تعادل در بدن شما حیاتی هستند.
تضعیف غدد آدرنال به معنای فرسودگی است!

مشکلات گوارشی

اضطراب مزمن با مشکلات گوارشی مرتبط است که از آن جمله می‌توان به سندرم روده‌ی تحریک پذیر اشاره کرد.

چه ارتباطی میان مغز و دستگاه گوارش وجود دارد؟

باید گفت این دو ارتباط زیادی با یکدیگر دارند.

هنگامی که مغز آن‌گونه که باید، عمل نمی‌کند، دستگاه گوارش هم مشکلاتی را تجربه می‌کند. آیا شما با سروتونین آشنا هستید؟ سروتونین یک انتقال دهنده‌ی عصبی است که آرامش بخش است. درست حدس زده اید؛ دستگاه گوارش این انتقال دهنده‌ی عصبی مهم را تولید می‌کند. اضطراب باعث تضعیف گوارش می‌شود، این به معنای آنست که دستگاه گوارش توانایی ایجاد سطوح مورد نیاز سروتونین را ندارد.

ولع برای خوراکی‌های شیرین

مواد شیرین مانند مواد مخدر هستند. ما فرصت بازدید از تعداد زیادی از جلسات درمانی معتادان به مواد مخدر را داشته‌ایم و با افرادی صحبت کرده‌ایم که به سختی برای ترک اعتیاد تلاش می‌کردند.

در تحقیقات بخشی وجود داشت که نیازمند حضور ما در این جلسات درمانی بود. تجربه‌ی ما از این جلسات باعث شد تا ما به این نتیجه برسیم که اثر مواد شیرین تقریبا مانند مواد مخدر است.

شیرینی‌ها همانند مواد مخدر درست پیش از آنکه شما را دچار افت کنند باعث تحریک احساس لذت در شما می‌شوند. زمانی که فرد احساس می کند مضطرب است، درد و رنج ناشی از اضطراب، باعث تمایل به مواد شیرین می‌شود.

مشکلات خواب

افرادی که از اضطراب رنج می‌برند، معمولا خواب بدی هم دارند. دکمه‌ی “خاموش” مغز دچار نقص شده و برای آن سخت می‌شود که احساس خستگی کند و به شما بگوید که زمان رفتن به رختخواب است.

علائم فیزیکی اضطراب که نادیده گرفته می شوند

نوسانات خلق و خو

در مغز فرد مضطرب میلیون‌ها فکر منفی یا نگران‌کننده وجود دارد، فرد تقریبا هیچ شکیبایی ندارد و تمایل دارد بی دلیل به دیگران پرخاش کند.

عدم تمرکز

هر لحظه افکار زیادی به مغز فرد مضطرب خطور می‌کند و به این دلیل که مغز چنین فردی با افکار زیادی درگیر است، کار کردن برای او به کاری سخت تبدیل می‌شود.

توجه داشته باشید که درمانی سریع برای این مشکل وجود ندارد. با این حال، کار‌هایی هست که برای بهبود آن می توانید انجام دهید. اگر شما یک فرد مضطرب را می شناسید، می‌توانید این موارد را با او به اشتراک بگذارید.2

تحریک‌پذیری

اکثر افراد مبتلا به استرس و اضطراب، تحریک‌پذیری مفرط را نیز تجربه می‌کنند. براساس مطالعه‌ای تازه بر 6000 بزرگسال، بیش از 90 درصد افراد مبتلا به استرس و اضطراب فراگیر احساسات تحریک‌پذیری شدید طی دوره‌های که استرس و اضطراب آنها در بدترین حالت بوده را تجربه کرده‌اند. بزرگسالان جوان و میان‌سال مبتلا به استرس و اضطراب فراگیر در زندگی روزمره خود، تحریک‌پذیری بیش از دو برابر حالت عادی را گزارش کرده‌اند. با توجه به اینکه اضطراب با برانگیختگی و نگرانی مفرط مرتبط است، ولی جای تعجب نیست که تحریک‌پذیری از علایم رایج آن باشد.

احساس خواب‌آلودگی

اختلالات خواب به شدت با استرس و اضطراب مرتبط هستند. بیدار شدن در نیمه شب و مشکلات خواب آلودگی دو مشکل شایع گزارش شده در این زمینه هستند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بیخوابی طی دوران کودکی ممکن است با ایجاد اضطراب در زندگی آینده کودک مرتبط باشد.

اگرچه بیخوابی و اضطراب به شدت به یکدیگر مرتبط هستند، ولی مشخص نیست که آیا بیخوابی بر اضطراب، یا اینکه اضطراب بر بیخوابی تاثیر دارد یا هر دو مورد بر هم تاثیر گذار هستند. آنچه که معلوم است این است که وقتی استرس و اضطراب درمان شوند، اغلب اوقات بیخوابی نیز بهبود می‌یابد.

وحشت‌زدگی (حملات پانیک)

یکی از علایم استرس و اضطراب که اختلال پانیک نامیده شده است، مرتبط با حملات پانیک یا وحشت‌زدگی است. حملات پانیک باعث ایجاد احساسات شدید و منکوب‌کننده ترس شده که می‌تواند ناتوان‌کننده باشد. این ترس مفرط معمولا با ضربان قلب سریع، عرق کردن، لرزیدن، تنفس کوتاه و تنگی قفسه سینه، تهوع و ترس از مرگ یا از دست دادن کنترل همراه هست. حملات پانیک می‌تواند در انزوای رخ دهد، اما اگر به طور مکرر و غیر منتظره رخ دهد، ممکن است نشانه اختلال پانیک باشد.

نگرانی مفرط

یکی از شایع‌ترین علایم استرس و اضطراب، وجود نگرانی مفرط است. نگرانی مرتبط با استرس و اضطراب به رویدادهای ایجادکننده آن مربوط نیست و به طور طبیعی در پاسخ به شرایط عادی و روزمره رخ می‌دهند. با در نظر گرفتن معیارهای تشخیص علایم استرس و اضطراب فراگیر، این نوع نگرانی باید در بیشتر روزها و حداقل به مدت شش ماه رخ دهد و کنترل آن نیز دشوار باشد تا بتوان آن را از علائم اختلال به شمار آورد.

همچنین این نگرانی‌ها بسیار شدید هستند، و متمرکز شدن و انجام وظایف روزانه را نیز دشوار سازد. افراد زیر 65 سال بویژه آنهایی که مجرد هستند، وضعیت اقتصادی اجتماعی پائین‌تری دارند و دارای عوامل استرس‌زای زندگی هستند، بیشترین ریسک ابتلای به استرس و اضطراب فراگیر را دارند.3

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.vista.ir
3.www.draleyasin.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها