خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

دانلود کتاب های امتحان شده

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

با افزایش سن و کاهش کلاژن، ساختار بافت پوست و ماهیچه‌های پلک ضعیف‌تر و موجب افتادگی پوست می‌شوند. ممکن است که بافت‌های چربی که به‌صورت معمول دور چشم وجود دارند، به نواحی زیر چشم منتقل و باعث تجمع مایع و ایجاد تورم در زیر چشم شوند.


علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

پف زیر چشم همیشه یک معضل ازار دهنده برای خیلی از افراد است که گاهی برای ان خلاصی از دست ان به هر کاری دست می زنند اما متاسفانه خیلی ها برای رهایی از ان در ابتدا به سراغ اخرین کار و دردسر سازترین روش می روند،عمل جراحی جهت برداشتن پف زیر چشم تنها برای اخرین مرحله درمان انجام می شود.

جراحی اغلب دردناک است و همچنین وقت گیر و استرس زا می باشد.

در مورد عوارض جانبی هم که در بدترین حالت خود اسیب عصبی و فلج را ممکن است به همراه داشته باشد.خوشبختانه گزینه های غیر جراحی و ایمن  برای از بین بردن پف زیر چشم، دایره های سیاه اطراف چشم و به طور کلی چشم خسته وجود دارد. در این مقاله چند راه موثر و کار ساز را برای از بین بردن پف زیر چشم بدون جراحی، بدون تزریق و یا سایر روش های غیر تهاجمی را به شما ارائه می دهیم.
 

علائم و دلایل تیرگی و پف زیر چشم

پف زیر چشم‌ها می‌تواند از لحاظ ظاهری شامل تورم سطحی، پوست افتاده و چروکیده همراه با حلقه های تیره رنگ باشد. گرچه ممکن است که از ظاهر این علائم خوش‌تان نیاید ولی خطرناک نیستند و معمولا نیاز به درمان پزشکی ندارند. البته اگر این پف، به‌صورت دائمی و شدید و همراه با علائم دیگری مانند قرمزی، خارش یا درد باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کرد. همچنین، اگر تورم همراه با علائم گفته‌شده، در ناحیه‌ی دیگری از بدن مانند پا‌ها هم وجود دارد، می‌تواند نشانه‌ی حساسیت به ماده‌ای خاص باشد و لازم است که تحت درمان پزشکی قرار گیرد. در این صورت برای تشخیص درست علت تورم، پزشک حتما باید از سوابق پزشکی شما مانند ابتلا به تیروئید یا عفونت‌های دیگر مطلع شود.

با افزایش سن و کاهش کلاژن، ساختار بافت پوست و ماهیچه‌های پلک ضعیف‌تر و موجب افتادگی پوست می‌شوند. ممکن است که بافت‌های چربی که به‌صورت معمول دور چشم وجود دارند، به نواحی زیر چشم منتقل و باعث تجمع مایع و ایجاد تورم در زیر چشم شوند. عواملی که باعث ایجاد این وضعیت و باقی ماندن مایع در زیر پوست می‌شوند، تغییرات آب‌وهوا، تغییر در سطح هورمون‌ها، خوردن غذا‌های شور، کم‌خوابی، حساسیت و مشکلات پوستی هستند، مخصوصا اگر تورم با خارش و قرمزی همراه بوده و مسری باشد.

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

چند راه موثر و کار ساز را برای از بین بردن پف زیر چشم

پف زیر چشم؛ جایگاه خواب خود را تغییر دهید

هفت تا هشت ساعت خواب هر شب برای شروع فعالیت مجدد شما کاملا مورد نیاز است. اما ایا این موضوع را هم می دانستید که جایگاه خواب شما هم به همان اندازه میزان خواب شما اهمیت فوق العاده ای دارد. هنگامی که شما به یک طرف می خوابید یعنی بر روی پهلو می خوابید، گرانش؛ پوست شما را به سمت پایین می کشد. این کشش می تواند موجب چروک ، چشم پف کرده و تورم چشم و خود پوست صورت شود.در ان طرف صورت هم نیروی کششی مایع را به طور طبیعی به اطراف چشم می کشد که این کنش و واکنش منجر به قرمزی، پف کردگی و التهاب پوست می شود.

برای جلوگیری از اثرات جاذبه و کاهش ظاهر پف زیر چشم، توصیه معمول این است که بیشتر بر پشت بخوابید. اگر این موقعیت برای شما مقدور نیست استفاده از یک بالش ضخیم تر را استفاده کنید به گونه ای که سر خود را با زاویه اندکی به سمت چپ خود پایین تر از پیشانی قرار دهید.
 

 قبل از رفتن به تختخواب، چشمهایتان باید عاری از آرایش باشند

وجود مواد ارایشی چشم از جمله ریمل، خط چشم به هنگام خواب شبانه بسیار خطرناک و مضر است چرا که هم باعث ضعف چشم می شود و هم باعث پف کردن و قرمزی چشم خواهد شد. پس قبل از  رفتن به خواب شبانه حتما چشم های خود را بشویید حتی ذره ای از ارایش نباید باقی بماند چرا که می تواند اسیب زا باشد.  برای حذف آرایش چشم خود توصیه می شود با استفاده از یک پنبه به همراه یک تمیز کننده ملایم بر پایه روغن این کار را انجام دهید و در نهایت چشم ها را با اب تمیز بشویید.  
 

پوست را با ماسک آووکادو تقویت کنید

آووکادو حاوی کاروتنوئید، ویتامین C، ویتامین E و اسیدهای چرب غیر اشباع شده است. به عبارت دیگر، بهترین دوست برای پوست شماست. کاروتنوئید ها به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کنند تا به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش پوسیدگی کمک کنند. ویتامین C و ویتامین E کراتین کننده های قوی برای چروک های پوست و اطراف چشم هستند که می توانند به راحتی پف زیر چشم و تورم پوست را از بین ببرند در حالی که اسیدهای چرب غیر اشباع برای لطافت، نرم شدن و مرطوب کردن پوست به کار می روند.
 

برای خالی کردن پف زیر چشم، از کمپرس سرد استفاده کنید

قرمزی و تورم همراه با پف چشم نتیجه التهاب است. این التهاب همان التهابی است که هنگام عضله درد هم ایجاد می شود. یک راه حل معمول برای درد، التهاب عضلات یک بسته یخ است. خوشبختانه، این اصل را می توان در هر شرایطی برای حذف پف چشم نیز انجام داد. به مدت 5 تا 10 دقیقه کمپرس یخ را برروی چشمان خود قرار دهید.خوب ایت بدانید استفاده از خیار یک روش عالی به عنوان یک جایگزین برای کمپرس یخ می باشد. سعی کنید حلقه های خیار را در فریزر ذخیره کنید. هر  دو روز یکبار از ان استفاده کنید و این کار را به مدت پانزده دقیقه انجام دهید. البته استفاده از خیار تازه بهتر و بیشتر توصیه می شود.
 

نمک مصرفی خود را به شدت کاهش دهید

سدیم، در حالی که یکی از ضروت های غذایی می باشد و باید مصرف شود اگر در میزان مصرف ان زیاده روی کنید همین سدیم می تواند مقدار زیادی از مایعات بدنی شما را در خود ذخیره کند که همین مسئله موجب پف زیر چشم و تورم پوست صورت خواهد شد. برای همین باید یکی از عوامل موثر پف زیر چشم یعنی نمک را به شدت از دستورالعمل غذایی حذف کنید.

همچنین باید مصرف مواد غذایی مثل کنسرو ها، گوشت گوساله و انواع پیتزا و فست فود ها را محدود کنید. برای داشتن میزان نمک طبیعی در غذا می توانید از لیمو ترش تازه یا کرفس غنی شده استفاده کنید.
 

کلاژن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

کلاژن پوست شما را جوان سازی می کند و انعطاف پذیری آن را حفظ می کند. متأسفانه، در سنین بالاتر،  توانایی بدن برای تولید میزان  کلاژن کم خواهد شد. انواع چروک اطراف چشم و پوست صورت شروع به شکل گیری می کنند.

با استفاده از یک کرم تقویت کننده پوست می توانید تولید کلاژن را تامین کنید. اما بهترین راه این است که تولید کلاژن در داخل بدن باشد. یعنی افزایش سطح کلاژن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.استفاده از سبزیجات مثل فلفل، اسفناج، کدو سبز، پیاز، قارچ و غیره..همگی مفید هستند و می توانید از ان ها برای یک سوپ خوشمزه استفاده کنید . همچنین در کنار رژیم غذایی می توانید از ویتامین های روزانه در قالب قرص های ویتامین دار، ای و سی استفاده کنید.
 

اجتناب از استعمال سیگار

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار سمی هستند و می توانند موجب تحریک قابل توجه و آسیب به پوست نازک و حساس در اطراف چشم شما شوند. این تحریک و آسیب می تواند به سرعت به چروک شدن، پف زیر چشم، حلقه های سیاه و تاریک اطراف چشم منجر شود.
 

ماسک جوش شیرین،عسل و دارچین

این ماسک برای پوست خشک و حساس بسیار  مناسب است که نیاز به لایه برداری دارد. عسل با آنتی اکسیدان های که در خود دارد یک انتی باکتریال فوق العاده طبیعی است و یک ابرسان ایده ال برای این دسته از پوست ها که مستعد چین و چروک صورت هستند.ویتامین E موجود در عسل همچنین یک آنتی اکسیدان عالی است که نتایج شگفت اوری را  برای ترمیم و تقویت  پوست آسیب دیده و پیری به ارمغان می اورد. دارچین همچنین به سم زدایی پوست و افزایش جریان اکسیژن کمک می کند.
 

مراقب آلرژی‌های فصلی باشید

افرادی با سابقه‌ی آلرژی، بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که آلرژی‌شان چه زمانی عود می‌کند؛ چون با وجود علائمی مانند عطسه‌های مداوم و آبریزش چشم و آبریزش بینی، قطعا چشم‌هایشان متورم خواهد شد.

شما می‌توانید برای پیشگیری، درمان‌هایی خانگی همچون روغن‌های طبیعی را امتحان کنید. همچنین بهتر است که همیشه یک قوطی کوچک از مخلوط روغن‌های مناسبِ این وضعیت را دم دست داشته باشید تا آلرژی غافلگیرتان نکند.

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

شست‌وشو با آب‌نمک را امتحان کنید

شست‌وشوی روزانه‌ی سینوس‌ها با آب‌نمک، یکی از روش‌های قدیمی مؤثر است که می‌تواند به از بین بردن پف زیر چشم‌ ها کمک کند. این روش برای اولین بار در درمان‌های آیورودیک (Ayurvedic) هندی، مورداستفاده قرار گرفت و به آن نتی پات (Neti Pot) گفته می‌شود. نتی پات درواقع ظرفی شبیه به قوری چای است که آب‌نمک درون آن، می‌تواند رطوبت اضافه‌ی موجود در سینوس‌ها را که درنتیجه‌ی آلرژی‌های فصلی، سرماخوردگی یا عفونت به وجود آمده است، جذب کند. سرم‌های نمکی با غلظت پایین در تمامی داروخانه‌ها وجود دارند و طرز استفاده از آن بسیار ساده است. برای استفاده، آب‌نمک را از یکی از سوراخ‌های بینی به داخل بکشید و اجازه دهید تا کاملا از سوراخ دیگر تخلیه شود. بهتر است که اینکار را در روشویی انجام دهید. ممکن است این روش در ابتدا برای‌تان عجیب باشد ولی به این فکر کنید که این کار موجب تصفیه سینوس‌ها می‌شود و به شما احساس سرزندگی می‌دهد.
 

درطول روز آب زیادی بنوشید

درصورتی که پوست اطراف چشم‌هایتان خشک شوند، این نواحی متورم و تیره رنگ به نظر می‌رسند. بهتر است که درطول روز به جای سایر نوشیدنی‌ها، آب زیادی بنوشید. با این کار هم خودتان احساس بهتری خواهید داشت و هم پوست دور چشمان‌تان مرطوب می‌ماند و درنتیجه درخشان‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.
 

مراقب نور خورشید باشید

زیاد ماندن در زیر نور آفتاب، علاوه‌بر خشک کردن پوست‌، به چروک شدن و افتادگی آن منجر می‌شود. یک ضد آفتاب خوب، یک جفت عینک آفتابی مقاوم دربرابر اشعه UV و یک کلاه می‌توانند معجزه کنند و از پوست‌تان درمقابل نور خورشید محافظت نمایند و از تیره شدن پوست دور چشمان‌تان جلوگیری کنند.
 

از یک کرم چشم کاملا طبیعی استفاده کنید

از آنجا که افزایش سن به‌صورت معمول باعث از بین رفتن کلاژن و خشک شدن پوست می‌شود، لازم است که پوست دائما مرطوب شود. کرم‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند ولی پیشنهاد می‌کنیم تا از کرم خانگی که از روغن گل رز، اسطوخدوس، لیمو و آلوئه‌ورا ساخته شده است، استفاده کنید. شما می‌توانید این کرم را در صبح، شب یا هر دو زمان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از این کرم قبل از خواب استفاده کنید. این کرم به دلیل داشتن مواد ذکرشده، می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد و به بازسازی آن کمک کند.
 

درمان پف و کیسه زیر چشم با ماسک خیارو سیب زمینی :

این دو سبزیجات برای کاهش التهاب در پلک ها و برای از بین بردن پف چشم , عالی هستند .

مواد اولیه :
نصف خیار
1عدد سیب زمینی متوسط
سیب زمینی و خیار را با هم ترکیب تا خمیری بدست بیاید زیرچشم ماسک کنید تا عمل کند بعد از 15تا 20 دقیقه با آب فراوانی بشویید

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

درمان تیرگی و کیسه زیر چشم با چای بابونه :

به دلیل خاصیت ضد التهابی بابونه استفاده از آن التهاب زیر چشم را کاهش می دهد .

مواد اولیه :
1عدد چای کیسه ای بابونه 
1/2 فنجان آب
2 ق چ ماست
چای بابونه را درست کنید ماست را اضافه تا ترکیب کرمی رنگی بدست بیاید وزیر چشم بمالید.
چای بابونه بهترین نسخه طب سنتی برای درمان کیسه زیر چشم

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

ماسک هویج مخصوص درمان کیسه زیر چشم :

مواد اولیه :
1/2 هویج 
2ق غ چ روغن گیاهی 
1/2 خیار تازه
هویج را خرد و به آن روغن گیاهی اضافه کنید خوب ترکیب کرده و بگذارید 5تا 10 دقیقه بماند در طول این مدت خیار را ببرید ، هویج و خمیر روغن را روی چشم بسته مالید وبا تکه های خیار بپوشانید بعد از 10 دقیقه با دستمال مرطوب پاک کنید/
 

ماسک گوجه بهترین روش خانگی برای درمان کیسه زیر چشم :

گوجه خاصیت شفاف کنندگی پوست را دارد

مواد اولیه :
1ق غ آب گوجه 
1ق چ آب لیمو
آب گوجه فرنگی را با آب لیمو مخلوط کنید
به آرامی این مخلوط را روی پف چشم بمالید، بعد از 10 دقیقه با آب بشویید، اینکار را 2 بار در روز انجام دهید.
ترکیب گوجه برای درمان کیسه زیر چشم و داشتن چشمانی جوان

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

ماسک تخم مرغ و گلیسیرین نسخه طب سنتی برای درمان کیسه زیر چشم :

مواد اولیه :
1 عدد تخم مرغ 
1ق غ گلیسیرین
سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا حسابی سفید شود و با گلیسیرین مایع ترکیب کنید وقتی ترکیب شد روی موضع بمالید بعد از 5 تا 8 دقیقه با آب گرم بشویید .

ماسک عالی برای چشم های خسته و پف زیر چشم :

این ماسک برای افراد مبتلا به آلرژی , سیگاری ها , کسانی که تغییرات هورمونی و حتی افرادی که پف چشم ارثی دارند , عالی است .

مواد اوایه :
1/2 فنجان آب 
1 عدد سیب زمینی یا سیب 
10برگ ریحان
2 عدد دستمال کاغذی

توجه :جایگزین برای برگ های ریحان برگ کرفس است

نحوه آمادگی :
آب را حرارت دهید و برگ نعنا، سیب زمینی را با پوست اضافه کنید ،سیب زمینی رنده شده را روی دستمال کاغذی بریزید به صورت گلوله درست کنید و 15 تا 20 دقیقه روی چشم ها بگذارید ، آب ریحان را در یخچال قرار دهید تا خنک شود پس از 15 تا 20 دقیقه سیب زمینی را بردارید وبا آب ریحان بشویید .
استفاده از سیب زمینی برای درمان کیسه زیر چشم

علت پف زیر چشم و روشهایی ساده و طبیعی برای رفع آن

درمان کیسه زیر چشم با ماسک عنبه هندی و شیر :

این ماسک برا ی از بین بردن پف زیر چشم مناسب است از شیر برای پوست های خشک و از شیر کم چرب برا ی پوست های چرب استفاده کنید .

مواد اولیه :
1و1/2 فنجان عنبه هندی یا همان پاپایا
1/2 فنجان شیر
داخل مخلوط کن عنبه هندی و شیر را ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند بعد آن را بطور مستقیم یا با پنبه زیر چشم بمالید بعد از 15 دقیقه با آب بشویید اینکار را یکبار در هفته انجام دهید .
 

ماسک برگ نعنا برای درمان کیسه زیر چشم :

این ماسک پف زیر چشم را بطور کامل از بین می برد

مواد اولیه :
20 عدد برگ نعنا
برگ نعنا را بکوبید و روی موضع بمالید بعد از 15 دقیقه بشویید
 

نکاتی برای از جلوگیری از پف زیر چشم :

* رژیم غذایی سرشار از پروتئین ، زرده تخم مرغ و مرکبات را مصرف کنید 
* ازخوردن نمک واسیدهای چرب اجتناب کنید 
* گاهی با دهان باز بخوابید تا به گردش خون کمک کنید
* مایعات به اندازه کافی بنوشید و پوست را مرطوب نگه دارید و از مصرف الکل اجتناب کنید.

منبع: سایت دکتردکتر
سایت چطور
سایت نمناک

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها