خانه » همه » سلامت » علل خواب آلودگی

دانلود کتاب های امتحان شده

علل خواب آلودگی

نگاهی انتقادی به نحوه ایجاد خستگی شدید ناشی از آلرژی

خستگی از عواقب بعدی واکنش آلرژیک قوی می‌باشد. در این مقاله توضیحاتی در رابطه با علل بروز خستگی شدید ناشی از آلرژی ارائه خواهیم داد.


نگاهی انتقادی به نحوه ایجاد خستگی شدید ناشی از آلرژی

آلرژی می‌تواند در اشکال مختلف ظاهر شود، بنابراین این واکنش باعث ایجاد عطسه، سرفه، تورم و کهیر می‌گردد. هر یک از این علائم می‌تواند سلامتی ما را به خطر انداخته و باعث ایجاد احساس خستگی در بدن گردد. عطسه و سرفه اغلب می‌تواند انرژی ما را تخلیه کرده و باعث احساس خواب آلودگی و بی‌حالی گردد. تورم بدن و تشکیل مایعات ناشی از مواد آلرژی اغلب باعث ایجاد درد و سنگینی بدن می‌گردد. این مقاله توضیحاتی در رابطه با نحوه ایجاد خستگی شدید ناشی از آلرژی و شیوه‌های مختلف کنترل آن‌ها ارائه می‌دهد.
 

علل خواب آلودگی

هنگامی که آلرژی بخشی از زندگی روزانه ما را درگیر خود می‌کند، اثرات شدید بر خواب ما گذاشته و باعث ایجاد احساس بی‌قراری و آشفتگی می‌گردد. خستگی دارای اثرات مختلفی بر کودکان و بزرگسالان بوده که در آن معمولا افراد بزرگسال به میزان بیشتری از این علائم آگاهی دارند و قادر به انجام اقدامات پیشگیرانه می‌باشند. در مقابل، کودکانی که از آلرژی‌های مداوم رنج می‌برند، اغلب به سختی به خواب می‌روند و همیشه به نظر خسته و عصبی می‌رسند. با این‌حال، با شروع آلرژی، تفاوت در تغییرات رفتاری در چنین کودکانی مشاهده می‌شود. برای مثال، این کودکان تمرکز خود را به تدریج از دست می‌دهند و عملکرد و کارایی موثری را نخواهند داشت. آن‌ها تحریک پذیرتر از کودکان معمولی بوده و احساس درد ناگهانی ناشی از خواب آلودگی را در کلاس درس و یا در هر زمان از روز خواهند داشت. این علائم جزئی باید توسط والدین شناسایی شود تا بتوانند شیوه‌های درمانی مناسبی را اتخاذ کنند.
 

عوارض جانبی داروهای آلرژیک

داروهای آلرژیک که حاوی آنتی هیستامین‌ها می‌باشد، همیشه موجب خواب آلودگی و ضعف می‌گردد. حتی اگر چه این داروها باعث ایجاد خواب برای ساعت‌ها در طول روز می‌گردد، اما باز هم در طول روز احساس خستگی بیشتری را خواهید داشت. ثانیا، این داروها به کاهش گرفتگی حفرات بینی و قفسه سینه کمکی نمی‌کنند که این امر به نوبه خود باعث مصرف داروهای خواب آلوده‌تر خواهد شد. یک گزینه مناسب‌تر استفاده از داروهای ضد انعقاد بوده که به کاهش انسداد سیستم تنفسی کمک می‌کند. این داروها حاوی مواد آرام بخش نبوده و بنابراین امکان انجام برنامه‌های روزانه ما را فراهم آورده و به طور همزمان باعث درمان نیز خواهند شد.
 

محرومیت خواب ناشی از داروهای دکونژستان

اگرچه داروهای دکونژستان به بهبود تنفس کمک می‌کنند، اما این داروها در مقایسه با آنتی هیستامین‌های آرام بخش دارای عوارض جانبی نیز می‌باشند. داروهای دکونژستان باعث کاهش خواب شده و بنابراین مشکلات زیادی را در طول شب برای بیماران ایجاد می‌کنند. این داروها باعث شده تا فرد بیمار زمان زیادی را بیدار بماند. این موضوع می‌تواند منجر به بروز سندروم خستگی آلرژیک گردد که باعث می‌شود تا فرد آشفته، تحریک پذیر و خسته گردد.
 

علل بروز آپنه خواب

آپنه خواب در قالب خروپف ظاهر شده که عوارض جانبی شایع سرماخوردگی یا آلرژی ناشی از انسداد مخاط می‌باشد. با این وجود، خروپف انرژی زیادی را از فرد می‌گیرد و فرد در این شرایط نیازمند انرژی بیشتری برای دم و بازدم می‌باشد. افرادی که دچار آلرژی هستند، در مقایسه با افراد سالم به میزان بیشتری در خواب خروپف می‌کنند که این موضوع مانع از عمیق شدن خواب شده و بنابراین ذهن و بدن از استراحت کافی محروم مانده و در طول روز خسته و بی‌حال خواهد بود.
 

سرما خوردگی سر و سردرد

عطسه مداوم باعث سردرد شدید و گرفتگی سر می‌گردد. این علائم در فردی که از عطسه ناشی از آلرژی رنج می‌برد، بسیار طول خواهد کشید. در این مواقع دستگاه تنفسی و سر احساس مسدود شدن و سنگینی کرده و بنابراین باعث بروز خستگی شدید در فرد بیمار می‌گردد. بهترین راه حل در چنین شرایطی خواب و استراحت می‌باشد.
 

اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش بروز آلرژی

شما می‌توانید همیشه از روش‌های غیر دارویی مانند استفاده از بخار سازها، حمام بخار و غیره برای کاهش خفقان استفاده کنید.
داروهای گیاهی نیز می‌توانند به کاهش بروز واکنش‌های آلرژیک کمک کنند.
شما نیازمند انجام اقدامات احتیاطی لازم به منظور اجتناب از ورود مواد حساسیت زا به بدن خود می‌باشید. افرادی که دچار آلرژی هستند، در مقایسه با افراد سالم به میزان بیشتری در خواب خروپف می‌کنند این موارد شامل دور نگه داشتن دانه گرده، گرد و غبار و کرم‌های ریز از بدن با استفاده از پوشش‌ها، اجتناب از ورود رطوبت به خانه، دور نگه داشتن محیط از گرد و غبار و حشرات و غیره می‌باشد.
تا زمانی‌که احساس بهتری پیدا کردید، به خواب و استراحت بپردازید.
مصرف غذاهایی که به تقویت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر آلرژن‌ها و واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کند، نیز مفید می‌باشد.
 
ورزش به داشتن احساسی بهتر و پرانرژی کمک خواهد کرد، ورزش به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.
 
بسیار مهم است که از علل خستگی ناشی از واکنش‌های آلرژیک آگاهی داشته باشید، چون این واکنش‌ها می‌تواند بر زندگی شما و اطرافیانتان تاثیرات منفی داشته باشد. اکثر مردم به ندرت متوجه می‌شوند که خواب آلودگی و خستگی آن‌ها ممکن است به علت واکنش‌های آلرژیک باشد، چون این افراد هرگز این دو موضوع را به هم ارتباط نمی‌دهند.
 
منبع: Rohini MohanHealthHearty

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها