خانه » همه » مذهبی » علل سرد مزاجی زنان

علل سرد مزاجی زنان

اینکه فرمودید زنان امروزی اول مردشان را داغ میکنند و سپس رابطه جنسی برقرار می کنند، کلیت ندارد و شامل همه زنان نمی شود و این مسأله ممکن است عللی داشته باشد که یک از علل مهم آن سرد مزاجی زن است که در این باره به توضیحات ذیل توجه نمایید:
سرد مزاجی و بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی به ویژه در دوران جوانی که این تمایل در انسان به اوج خود می‌رسد دلایل گوناگون جسمانی، روانی، خانوادگی و… می‌تواند داشته باشد.
الف. عوامل جسمانی، مانند:
1 – کم خونی زنان به علت از دست دادن آهن در هنگام عادات ماهانه و یا زایمان (شایع).
2- بیماریهای عمومی و مزمن نظیر دیابت و چاقی (علت شایع(.
3- فعالیت بدنی خیلی کم یا خیلی زیاد.
4- افزایش ترشح هورمون پرولاکتین از غده هیپوفیز.
5 -مصرف برخی داروها از سوی زنان از قبیل آرام بخش ها، ضد افسردگی ها، کاهنده فشار خون و ضد حاملگی.
6- بعضی عملهای جراحی.
7- تغییرات شدید هورمونی پس از زایمان، طی بارداری و یا شیردهی بر ای زنان متأهل.
ب. عوامل روانی، مانند:
1 -افسردگی.
2 –استرس.
3 -خستگی و یا کار زیاد.
4 -گرایشات همجنس گرایانه.
5- ترس از عدم توانایی در ارضاء شریک جنسی و تجارب پیشین آزارهای جنسی و یا تجاوز جنسی.
6- اضطراب.
7- وجود افکار منفی نسبت به خود یا رابطه جنسی.
8- خستگی ذهنی.
9- ترس زنان از آبستنی.
10- ترس از مشکلات فرزندپروری.
ج. مشکلات خانوادگی: از قبیل محدودیت‌ها یا روابط اشتباهی که بین اعضای خانواده است به ویژه اختلافات خانوادگی، تجربه‌های ناخوشایندی که در دوران کودکی برای خود انسان یا اطرافیان به وجود آمده، در بروز این اختلال نقش دارند.
راهکارهای درمانی
۱- درمان برای هریک از اختلالات زمینه ای.
۲ -هورمون درمانی.
۳- کنترل استرس.
۴ -مشاوره با روانشناس مسایل زناشویی. (مهم)
۵- منع ابتذال دیداری
۶- رفع اختلافات و حل مشکلات، تنشها و رنجش های محیطی.
7 -اجتناب از بی تحرکی.
8 -ایجاد اعتدال در کار و جنبه های دیگر زندگی
×××به چند نکته جلب دیگر نیز توجه کنید؛
1. کاملا طبیعی است که بین زن و مرد و یا بین زنها و مردها در میزان توانایی و میل جنسی تفاوت وجود داشته باشد که عوامل متعددی هم دارد و نباید این موضوع باعث مقایسه، دلسردی یا انحراف زوجین شود.
2. برای یک زن با توجه به روحیه و حساسیتی که دارد قدری دشوار است که طلب کننده محبت و رابطه جنسی از همسرش باشد گرچه می‌تواند این تمایل را به صورت غیر مستقیم نشان دهد مانند آرایش خاص، پوشیدن لباس مخصوص، رفتارها و صحبت‌های عاشقانه و محبت‌آمیز، و…
3. آنچه که روشن است اینست که بعد از گذشت مدتی از ابتدای ازدواج، آنچه بیشتر از تعداد رابطه جنسی برای زن و شوهر اهمیت دارد کیفیت رابطه است. اگر زوجین مهارت لازم در ارضای نیاز جنسی و عاطفی را به خوبی دارا باشند احساس خوبی در این زمینه خواهند داشت و از کمتر شدن تعداد ارتباط گله نخواهند داشت.
4. اقدامی که در این مورد می‌توانید انجام دهید و احتمال دارد کمی مفید باشد این است که همسرتان بیشتر از غذاهای گرم (که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم) استفاده کند تا تحریک بیشتری را تجربه کند، پس او از نظر تغذیه می تواند تا حدودی با رعایت نکات ذیل تحریک جنسی خود را افزایش دهد. از مواد غذایی زیر میتوان به عنوان تقویت کننده نام برد:
• عسل و زنجبیل
• جوانه گندم
• شلغم پخته شده در شیر
• موز و شیر موز
• نارگیل و شیرنارگیل
• کباب بره از جنس نر
• زعفران پلو با پیازچه
• ماهی به همراه پیازچه
• به طور کلی گوشت تازه حیوانات نر
• هویج
• میگو
• زیتون سبز
• سیب
• انجیر
• غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند: این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است مثلا پیتزای پنیر جریان خون دستگاه تناسلی را 5 درصد افزایش می‌دهد، ذرت بو داده با کره تا 9درصد و کدو حلوایی تا 40درصدو گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند. این در حالی است که عطری که از گل‌ها گرفته شده باشد تنها 3درصد جریان خون دستگاه تناسلی را افزایش می‌دهد. بنابراین تاثیر بوی غذاها از اسانس گل ها بیشتر است.
• کرفس و اسفناج
• میوه آواکادو
• مغزی‌جات (مانند بادام، پسته، فندق، تخم کدو،‌بادام زمینی و …)
• انبه، هلو و توت فرنگی
• تخم مرغ و جگر سیاه
اما چه باید کرد؟
1. سعی کنید دستورات اسلام را در هنگام آمیزش به کار ببرید.رعایت این نکات به آمادگی روانی هر دوی شما کمک خواهد نمود.
2. گفتن حرف های دلنشین و بوسه و نوازش یکدیگر، احساس طرف مقابل را افزایش می دهد.
3. از تکرار عمل آمیزش در مکان واحد بپرهیزید. سعی کنید با تغییرات و لو اندکی که در مکان همبستر شدن ایجاد می کنید ،تنوع و هیجان جدیدی ایجاد کنید.
4. برای همبستر شدن با همسرتان حتما از قبل برنامه ریزی داشته باشید تا رسیدن به روز و ساعت موعود، سبب افزایش شادی و نشاط در شما گردد.
5. با مطالعه کتاب هایی که در زمینه آمیزش تدوین شده، سعی کنید با در پیش گرفتن روش های گوناگون برای آمیزش ،لذت بیشتری از ارتباط جنسی خود ببرید.
6. در یادداشت های خود (مثل پیام های کوتاه) برای همسرتان از جملات زیبا، دلنشین، دوست داشتنی و مهیج استفاده کنید.
7. استفاده از عطر، یکی دیگر از عواملی است که در تحریک شدن زن و مرد دخالت دارد.
8. مکیدن زبان زن توسط مرد و بالعکس، برای هر دو طرف تحریک کننده است.
9. در روایات فراوانی تصریح شده است که یکی از آداب همبستر شدن با همسر، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن است. در حدیثی آمده است، مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد.
10. زن و شوهر باید سعی کنند از ساختمان جنسی خود اطلاعات کافی بدست آورده و تا نزدیکی کاملی داشته باشند.
11. درباره مسأله سردمزاجی او با همسرتان صحبت کرده و برای حل آن تلاش کنید. مثلاً آیا تحریک کافی انجام می گیرد؟ از روش های و شیوه های متنوع استفاده می کنید؟ زمان انجام مقاربت و نور اتاق مناسب می باشد؟ و خیلی مسائل دیگر…
12. در صورت آرایش و پوشش متناسب، او را تشویق نمایید و نشان دهید که از این امر خوشحالید.
13. در موقعیت های مختلف، وسایل آرایشی یا لباسهای سبک متناسب با ارتباط زناشویی، را به او هدیه کنید. تا آنجا که امکان دارد سلیقه او در رنگ و جنس را تأمین کنید.
نکات مهم و کاربردی:
1. مشکل سرد مزاجی قابل درمان بوده و نباید عاملی برای سردی روابط زوجین شود.
2. فراموش نکنید حل این مشکل تا حد زیادی مرهون همکاری و صبر وحوصله شما خواهد بود و تصور نشود با خوردن یک دانه قرص و یا یک قاشق شربت این مورد حل شدنی خواهد بود.
3. همیشه گفتگو وصحبت در مورد این مسایل کمک مؤثری برای حل آن ها به شمار می رفته است. پس فضای گفتگو را به دور از خجالت و حیای بی مورد باز کرده و در مورد آن به راحتی صحبت کنید.
4. دوباره تکرار می کنم، بهترین کار مراجعه به اهل فن و مشاورینی است که در این زمینه فعالیت دارند.
5. از خداوند و ائمه ی اطهار(علیهم السلام) استعانت بجویید حتما شما را یاری خواهند کرد.
×××نکته نهایی
پرسشگر گرامی؛ سر صحبت را با همسرتان در مورد تمایلات و خواسته های جنسی خود باز کنید. اگر بتوانید در صحبت های خود در مورد «چگونه» و «کدام قسمت» هم با هم حرف بزنید، این امر می تواند لذّت جنسی شما و همسرتان را بیشتر نموده و فضای ذهنی وی را کم کم آماده سازد.
پرسشگر گرامی موارد فوق، نکاتی ساده اما مهم را به شما یادآوری می کنند که با وجود ساده بودن نیاز به تمرین و صرف وقت دارند که ما امیدواریم شما نیز با رعایت آنها در زندگی اجتماعی و کارهای خود، به موفقیت های روزافزون دست یابید که ما مطمئن به موفق شدن شما هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد