خانه » همه » مذهبی » فتنه‌های آخر‌الزمان مسلمین را غربال می‌کند

فتنه‌های آخر‌الزمان مسلمین را غربال می‌کند


فتنه‌های آخر‌الزمان مسلمین را غربال می‌کند

۱۳۹۷/۰۹/۱۱


۱۶۰۵ بازدید

فتنه‌های آخر‌الزمان مسلمین را غربال می‌کند

در آخرالزمان فتنه‌هایی در جامعه اسلا‌می ‌اتفاق ‌می‌افتد که مسلمان‌ها غربال ‌می‌شوند. حضرت فرمود: «لا تَکرِهُوا الفِتنَهَ فِی آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبیرُ المُنافِقِین= از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید، چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد.» (میزان الحکمه، ح ۱۵۷۴۸)

حضرت فرمودند: «تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ، وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَة» = فتنه‌ها را تمنا کنید. زیرا در آن هلاکت جبارین و پاکی زمین از فسق‌هاست.» (امالی طوسی، ۷۰۰ )

فتنه‌های آخر‌الزمان مسلمین را غربال می‌کند

در آخرالزمان فتنه‌هایی در جامعه اسلا‌می ‌اتفاق ‌می‌افتد که مسلمان‌ها غربال ‌می‌شوند. حضرت فرمود: «لا تَکرِهُوا الفِتنَهَ فِی آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبیرُ المُنافِقِین= از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید، چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد.» (میزان الحکمه، ح 15748)

حضرت فرمودند: «تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ، وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَة» = فتنه‌ها را تمنا کنید. زیرا در آن هلاکت جبارین و پاکی زمین از فسق‌هاست.» (امالی طوسی، 700 )

هر قدر به سمت ظهور امام زمان (علیه السلام) پیش برویم، فتنه‌ها بیشتر و غربال‌شدن انسان‌ها نیز بیشتر می‌شود. حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً = شمایان در کوره آزمایش بروید، و دستخوش دگرگونی شوید، و در غربال سختی ها در آیید.»(نهج‌البلاغه، خطبه 16)

هر چقدر به سمت ظهور امام زمان برویم، کسانی که مدعی دین، ولایت و اصلاح جامعه هستند، بیشتر ریزش ‌می‌کنند. امام زمان خیلی ناز دارند و هر کسی را قبول نمی‌کنند. مانند حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) که هزاران نفر از مکه با او راه افتادند تا کربلا. اما به قدری این آقا ناز داشتند که از آن چند هزار نفر فقط همین ۱۵۰ نفر با حضرت ماندند. آن هم نه تا شب عاشورا، بلکه تا لحظه شهادتشان. کسی که به مقام محمود برسد، همراه امام زمان (علیه‌السلام) می‌ماند و این مقام به هر کسی داده ‌نمی‌شود. این ریزش ها همیشه اتفاق ‌می‌افتد تا اینکه إن‌شاءالله به نقطه باشکوه ظهور امام زمان (علیه السلام) برسیم.

ما از حالا باید خود را با دعاها بسازیم و آماده ی خدمت به حضرت کنیم. از جمله این دعا که می خوانیم: «وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ = و ما را در آن دولت از دعوت کنندگان به سوى طاعتت، و رهبران به سوى راهت قرار دهى و کرامت دنیا و آخرت را از برکت آن روزیمان فرمایى» (دعای افتتاح)

ما با این ادعیه می‌خواهیم جزء دعوت کنندگان مردم در آن دولت کریمه باشیم. کسی که بخواهد این‌گونه باشد، باید قبل از ظهور، ابتدا خودش را اصلاح کند و بعد به فکر اصلاح دیگران باشد. یک مؤمن مسلمان توانایی رهبری دیگران به سوی خداوند را دارد. چون اهل تواصی به حق و صبر است. اهل امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد