خانه » همه » خبر » فدراسیون فوتبال بازی با غنا و سنگال را نپذیرفت

دانلود کتاب های امتحان شده

فدراسیون فوتبال بازی با غنا و سنگال را نپذیرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از نشست خبری امروزش در خصوص همگروهی ایران با آمریکا و انگلیس و اینکه گروه با حضور این تیم‌ها به نوعی سیاسی است و وزارت امور خارجه برای این جام جهانی چه برنامه‌ریزی و تعاملاتی انجام داده، گفت: بحث فوتبال از هر منظری جذاب است. فوتبال برای برخی به دلیل همگروه‌های ایران جذاب شده و برای برخی هم خود جام جهانی جذابیت دارد.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه تلاش می‌کند هر آنچه دستگاه‌ها متولی می‌خواهند انجام شود. کار گروهی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور شکل گرفته و وزارت امور خارجه هم عضوی از آن کار گروه است و ما تلاش می‌کنیم در حوزه دیپلماسی ورزشی هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش‌هایی که این وزارتخانه برای هماهنگی بازی‌های دوستانه داشته، گفت: در سفر کوتاهی که به آفریقا داشتیم، با مقامات سنگال و غنا صحبت کردم که این اتفاق پیش از قرعه‌کشی بود. هر دو تیم (غنا و سنگال) به جام جهانی صعود کرده‌اند و به فدراسیون فوتبال گفتیم، اما فدراسیون فوتبال اهداف دیگری را برای بازی‌های دوستانه و حریفان تدارکاتی مدنظر داشته است. خواستم بگویم ما در این حد هم سعی کردیم از فرصت استفاده و شرایطی را فراهم کنیم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: جام جهانی ابعاد دیگری از جمله اقتصاد ورزش، گردشگری و توریستی هم دارد. در اخبار شنیدید که وزارت گردشگری ما، نهادهای ذیربط و مناطق آزاد ما در این زمینه تلاش می‌کنند و وزارت امور خارجه نیز در این زمینه تلاش می‌کند.

وی در خصوص عملکرد ایران در جام جهانی و پیش‌بینی از نتایج گفت: نمی‌دانم چرا برای اولین بار می‌خواهم ریسک بزرگی انجام داده و نظرم را اعلام کنم، اما به نظرم در جام جهانی با قاطعیت از گروه‌مان صعود می‌کنیم. وزارت امور خارجه هم با تلاش می‌کند تا جام جهانی این شور و نشاط را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

256 251

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها