خانه » همه » مذهبی » فردای اینترنت ملی چه خواهد شد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

فردای اینترنت ملی چه خواهد شد؟

کسب و کارها تا ماه ها ورودی منسجم ترافیک ندارند و برای افزایش و کنترل ترافیک ورودی دسترسی‌ای به چنل‌های مارکتینگ (ایمیل، پوش، ارگانیک، ادز و سوشال) نخواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود چالش‌های جدید و غیر قابل پیش بینی‌ای به وجود بیاد که کسب و کارها را بیش از پیش شکننده کند. ترک کردن، بهینه سازی و رشد با از دسترس خارج شدن ابزارها متوقف می‌شود و مفاهیم اصلی SEO و دیجیتال مارکتینگ به کل رنگ می بازد.

نبود ابزارهای ترکینگ فارسی باعث از بین رفتن دیتاهای ساختار یافته و هیستوریکال می‌شود و با از دسترس خارج شدن ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول و احتمالا همه ابزارهای تخصصی شاهد زوال وب فارسی خواهیم بود.

با این تغییرات حجم عظیم ترافیک ورودی از گوگل و سرچ صفر می‌شود و بیزنس‌ها با چالش جدی و اساسی برای درآمد زایی و رقابت در بازار رو به رو خواهند شد. این خود سبب عدم توازن شده و کسب و کارهای قدرتمند می‌توانند به راحتی کسب و کارهای متوسط و کوچک را کنار بزنند. تجربه نشان داده موتورهای جستجوی ایرانی توان پردازش ترافیک ورودی و قطعا نمایش درست اطلاعات را ندارند. حتی اگر گوگل را هم میرور کنند باز فیچرها و بهینه سازی برای آن‌ها جز برای خنده دلیل دیگری نخواهد داشت.

نبود زیر ساخت درست و فضای گردش آزاد اطلاعات یک جامعه بسته و محصور ایجاد می‌کند که اکثر متخصصین فعلی دیجیتال مارکتینگ تاب تحمل شرایط را نداشته و در نهایتا مسیر شغلی‌شان را در کشور دیگه ای دنبال می‌کنند. همین باعث می‌شود در سالهای بعد از ملی کردن اینترنت چیزی به اسم دیجیتال مارکتینگ در ایران معنی نداشته باشد و جز تلخی صدها هزار شغل نابود شده خاطره‌ای برای تعریف نباشد 

سایت‌هایی که در محیط جدید دوام بیاوزند و خودشان را با شرایط حاکم وفق بدهند همچنان حجم عظیمی از ترافیک را از دست داده و به صورت روزانه با مشکل ترافیک و مشکلات عجیب و غریب اپلیکیشن‌های ایرانی دسته و پنجه نرم می‌کنند. تجربه ثابت کرده محدودیت همیشه باعث می‌شود افراد راه‌های جدید را تست کنند و اگر موفق بشوند همه این هزینه که می‌توانست برای آبادی باشد در نهایت خروجی‌ای جز ویرانی نخواهد داشت. 
کنار همه این موارد حجم عظیم وب اپلیکیشن‌های مهم برای طراحی، گرافیک و تیم ورک و همه افراد متخصصی که با آن‌ها کار می‌کنند را هم در نظر بگیرید… در نهایت با حذف این موارد، باقیمانده چیزی جز برهوت و زمین لم یزرع نخواهد بود…

میلاد شولی
کارخونه

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها