خانه » همه » مذهبی » فعالیت ۲۰۰ فرقه انحرافی درعرصه مهدویت

فعالیت ۲۰۰ فرقه انحرافی درعرصه مهدویت


فعالیت ۲۰۰ فرقه انحرافی درعرصه مهدویت

۱۳۹۴/۰۲/۱۶


۷۲ بازدید

فعالیت ۲۰۰ فرقه انحرافی درعرصه مهدویت

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: در حال حاضر ۲۰۰ فرقه در عرصه مهدویت فعالیت دارند که در صورتی که نسبت به آنها بی توجه باشیم، این تعداد بیشتر خواهد شد.

فعالیت ۲۰۰ فرقه انحرافی درعرصه مهدویت

استاد و پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: در حال حاضر 200 فرقه در عرصه مهدویت فعالیت دارند که در صورتی که نسبت به آنها بی توجه باشیم، این تعداد بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رحیم کارگر،عصر امروز در نشست علمی مهدویت، آسیب ها و امیدها با رویکرد آینده پژوهی جریانات انحرافی و وظایف حوزه های علمیه که با حضور اساتید و فضلای عرصه مهدویت برگزارشداظهار داشت: ناگفته های زیادی درباره ترویج و رشد انحرافات اعتقادی و دینی در مناطق مختلف اسلامی که این کشورها را با چالش های بزرگی همراه ساخته است، وجود دارد؛ باید پژوهشگران به ویژه آینده پژوهان دراین عرصه ورود جدی تر داشته باشند و مردم را نسبت به وظایف خود آگاه سازند.

وی با تأکید بر این که در عرصه مهدویت، آینده پژوهی نباید به صورت منفعلانه و دست بسته باشد، تصریح نمود: برخی آینده پژوهان، آینده را در تداوم گذشته می دانند؛ آینده نگری فعال، آینده نگری ای است که به ما کمک کند علاوه بر بررسی روندهای گذشته، با عمق بیشتری به آینده بنگرد و آینده محتمل را بشناسیم.

دبیر علمی نشست مهدویت، آسیب ها و امیدها ، با تأکید بر این که آینده نگری ایده آل، آینده نگری فرصت ساز است، گفت: برای ما مطلوب این است که آینده را با رویکرد توجه به فرصت ها بررسی نماید. امروزه بیش از 200 فرقه انحرافی فعال در عرصه مهدویت وجود دارد که در صورت بی توجهی، این تعداد بیشتر از این خواهد شد؛ در چنین شرایطی این فرقه ها هستند که آینده را تعیین می کنند.

حجت الاسلام کارگر تأکید کرد: ما باید قبل از برنامه ریزی دیگران برای آینده خود، دست به کار شویم و با فرهنگ سازی درست و ارائه بنیان های درست نسبت به مهدویت، از بروز آسیب ها در این عرصه جلوگیری نماییم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد