Snapchat از اپ‌های قدرت‌مند چت و ارسال استوری محسوب می‌شود. در اسنپ‌چت اگر استوری ارسال‌شده توسط یک شخص محبوب شود، مکان وی قابل رویت برای عموم افراد خواهد بود. البته به شکل پیش‌فرض تنها دوستان شما می‌توانند استوری‌هایی که ارسال می‌کنید را مشاهده کنند. برای اینکه وارد حالت روح شوید تا کسی نتواند مکان شما را بر روی نقشه بیابد، این ترفند را دنبال کنید. 

 

اپ را باز نمایید و سمت چپ صفحه را بکشید تا استوری‌ها، افراد پیشنهادشده و نقشه برای شما نمایان شود. حالا مراقب باشید بدون این که بر روی استوری‌های متفرقه ضربه بزنید، نقشه‌ی اسنپ چت را باز کنید. اکنون شما مناطق آبی‌رنگی را بر روی نقشه مشاهده خواهید کرد که نمایان‌گر افرادی هستند که استوری‌ منتشر کرده‌اند. البته شما نمی‌توانید استوری آن‌ها را مشاهده کنید مگر اینکه جزء لیست دوستان آن‌ها باشید.

 

 

حالا برای فعال کردن حالت روح اسنپ‌چت کافی‌ست بر روی چرخ‌دنده‌ی گوشه‌ی بالای صفحه کلیک نمایید تا تنظیمات مربوطه برای شما نمایان شود. در این پنجره حالت روح یا همان Ghost mode را می‌توانید به راحتی فعال نمایید. 

 

 

راه دیگری نیز برای این منظور وجود دارد. برای این کار (ترفندستان) ابتدا بر روی آواتار خود در نقشه کلیک کنید تا بنر های کوچک و مختلفی در پایین صفحه نمایش تان باز گردد. در این صفحه می‌توانید عکس‌هایی که به تازگی به اشتراک گذاشته‌اید را بیابید. بر روی این بنر کلیک کنید تا به همان تنظیماتی که در روش اول با آن‌ها مواجه شدید هدایت شوید. زمانی که حالت روح را فعال کنید، بر روی آواتار شما لوگوی اسنپ چت می‌آید بدین معنا که افراد دیگر نمی‌توانند از مکان شما با خبر شوند.