خانه » همه » مذهبی » قطع رابطه با دوست پسر

قطع رابطه با دوست پسر


قطع رابطه با دوست پسر

۱۳۹۹/۰۱/۱۸


۲۰۰۸ بازدید

سلام ۱۶ سالمه و با پسری ۲۳ ساله دوست شدم که همسایه بودیم ما واسه زندگی اومدیم ترکیه و این جا که اومدم بهش اس دادم اون با دختر خالم به خاطر من در ارتباط بود من از این بابت ناراحت بودم تا اینکه گفت با خالمم تو اینستا دوست شده من رابطه رو قطع کردم ولی باز سراغم اومده و ولم نمیکنه میگه عاشق منه میخاد بیاد این جا پیش من خونه ما با بابام دوسته از این بابت میترسم که به بابام بگه خیلی ترسو هستم صصمنا اون پسر اهل سنت هست و من شیعه مقنع منو میخاد ولی قبول ندارم مطمینم دوسم دارم و جنم کم دوسش دارم میخام بدنم چی بهش بگم که ولم کنه


دانشجوی گرامی،‌ از این که مدال افتخار همراهی با خود را به پرسمان هدیه نموده و در مورد یکی از مهمترین مسائل زندگی خصوصی تان با ما مکاتبه نموده اید،‌ سپاسگزار بوده و ان شاءالله از شهر بی بی فاطمه معصومه سلام الله علیها دعاگوی تان خواهیم بود که با درایتی که از شما انتظار می رود بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده تان بگیرید و معجزه گر زندگی تان بوده و آینده تان را آن گونه که انتظار دارید، بسازید؛ زیرا «بهترین راه برای پیش بینی آینده، ساختن آن است».
اگر در برخورد و رابطه با فرد موردنظر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید، بنابراین همواره بکوشید آنچه را دوست دارید بدست آورید وگرنه مجبورید آنچه را بدست می آورید.
به هر حال مدتی با طرف مقابل رابطه داشته و لابد در وی انتظاراتی برای ازدواج و … ایجاد شده که با توجّه به این قضیّه، ریشه ای ترین کار این است که ابتدا سعی نمایید به وی بقبولانید خواستار ادامه رابطه با وی نیستید. در واقع اتمام حجّت نمایید و رابطه خود را با وی قطع نموده و به عنوان مثال اگر هدیه و … از وی نزد شما موجود است به وی برگردانید. پرواضح است که این موضوع ممکن است مدتی طول بکشد؛ اما تصمیم شجاعانه ای گرفتید که نخواستید با رودرواسی در یک رابطه بمانید؛ لذا سعی کنید شجاعانه هم عمل کرده و اگر احساس تان این است که زندگی، شما و طرف مقابل تان را در مسیرهای متفاوتی قرار داده:
1. بدانید این قطع رابطه برای طرف مقابل درد دارد و چه بسا نتواند به راحتی بپذیرد؛ زیرا «عشق» افراد را به شدت آسیب پذیر می سازد ، بنابراین درد قطع رابطه برای طرف مقابل طبیعی است و باید اجازه داد با این درد روبرو شود تا زودتر بگذرد.
2. مسئولیت قطع رابطه را بپذیرید، به عنوان مثال ممکن است خانواده شما نیز با این وصلت موافق نباشند و … که چه بسا واقعیت ماجرا باشد؛ امّا ضروری است روی احساس و خواست خودتان نیز متمرکز شوید؛ زیرا رفتار شما در این مرحله تلقی طرف مقابل از زندگی و جنس مقابل را بهم می ریزد و ممکن است احساس او را در جهتی سوق دهد که نتواند به نفر بعدی نیز اطمینان کند؛ لذا مراقب باشید که ماجرا برای او چنین جلوه نکند که شما موافق وصلت بودید و تنها به دلیل مخالفت خانواده تان و یا تفاوت مذهب و … رابطه را قطع کرده اید؛ مگر این که تنها دلیل تان این باشد.
3. نکته دیگری که جا دارد بدان اشاره گردد این است که در مشاوره های قطع رابطه می گویند که به صورت حضوری و در جلسه ای رو در رو به رابطه پایان دهید و دلایلی هم برای این کار ارائه می کنند؛ امّا شمایی که از ایران مهاجرت کرده اید به صورت غیرحضوری نیز می توانید این کار را انجام دهید. این که بخواهید طرف مقابل تان را قانع کنید، احتمال آسیب پذیری شما و این که نتوانید تصمیم تان را عملی سازید را بیشتر می کند؛ زیرا تجربه نشان داده در چنین مواقعی امکان به توافق رسیدن کمتر وجود دارد؛ زیرا ممکن است طرف مقابل بخواهد همه تلاش خود را بکند که شما را متقاعد سازد در رابطه بمانید و احتمال بازنده شدن در چنین روابط احساسی منتفی نیست، همان گونه که چنین مسئله ای در روابطه برخی دوست دختر و پسرها اتفاق افتاده و باعث شده دوباره به رابطه با هم برگردند؛ بنابراین برای در امان ماندن از وادار شدن به بازگشت به صورت غیرحضوری تصمیم خود برای قطع رابطه را با وی در میان بگذارید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد