خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » محل خواب کودک نوپا چگونه باید باشد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

محل خواب کودک نوپا چگونه باید باشد؟

سؤال روز سیصد و پنجاه و پنجم تولد

محل خواب کودک نوپا چگونه باید باشد؟

مسائل ایمنی مرتبط با اتاق و تخت کودک از جمله مواردی هستند که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.


محل خواب کودک نوپا چگونه باید باشد؟

کودک 1 تا 2 ساله شما هنوز هم نیاز دارد در یک گهواره یا تخت ایمن و مطمئن خوابانده شود. پیش از تولد یک سالگی کودک، به دلیل خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) توصیه نمی شود از پتو بر روی او استفاده کنید. اما در این سن اشکالی ندارد از پتویی سبک در تخت کودک استفاده شود. همچنین استفاده از وسایل ایمن مانند حیوانات عروسکی نرم و پارچه ای اشکالی نداشته و می تواند آرامش خاصی را به کودک ببخشد. اما هیچ گونه حیوانات عروسکی پر شده یا اسباب بازی های نرم بسیار بزرگ را در تخت کودک قرار ندهید.
 
مراقب وسایلی که دارای ریسمان یا بند هستند باشید، چرا که ممکن است به دور گردن کودک نوپای شما پیچیده شوند. همچنین مراقب وسایلی که کنار کودک یا در دسترس او قرار دارند مانند پرده، بندهای پرده کرکره یا قاب عکس های دیواری باشید به این دلیل که کودک ممکن است بتواند در حالت ایستاده در تخت به آنها برسد.
 
کودک کنجکاو شما ممکن است به دنبال راه هایی برای بالا رفتن از نرده تخت و خارج شدن از آن باشد. اسباب بازی هایی که می تواند روی هم قرار داده و برای بالا رفتن از تخت از آنها استفاده کند را درون تخت رها نکنید و به یاد داشته باشید از پد یا بالشتک های محافظ در تخت استفاده نکنید چرا که کودک در این سن ممکن است از آنها به عنوان پله استفاده کند.
 
اگر کودک شما بسیار فعال بوده و از تخت بالا می آید و از آن خارج می شود، اطمینان حاصل کنید که تشک تختخواب در پایین ترین سطح ممکن قرار داشته باشد. اگر این گونه است اما کودک نوپای شما هنوز هم در تلاش بوده از تخت بالا برود، او را به تخت مخصوص کودک نوپا یا تخت «خردسالان» انتقال دهید که دارای یک ریل کناری است. در ابتدا نگاه داشتن کودک نوپای خود در آن سخت خواهد بود اما دست کم می دانید که کودک با بالا رفتن از تخت به خود صدمه نمی زند. جهت حفظ بیشتر ایمنی، در قسمت درگاه اتاق نرده نصب کنید تا کودک نتواند بدون مراقب در خانه راه افتاده و به این طرف و آن طرف برود. اطمینان حاصل کنید که اتاق کودک شما برای او ایمن باشد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها