خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » مدودف: «سواران آخرالزمانی» در راه هستند!/ حمله تند زلنسکی به آلمان: از روسیه نترسید/هشدار اوکراین درباره حمله چین به تایوان/حضور سه هزار انگلیسی در اوکراین برای جنگ علیه روسیه

مدودف: «سواران آخرالزمانی» در راه هستند!/ حمله تند زلنسکی به آلمان: از روسیه نترسید/هشدار اوکراین درباره حمله چین به تایوان/حضور سه هزار انگلیسی در اوکراین برای جنگ علیه روسیه

1536448 669 - مدودف: «سواران آخرالزمانی» در راه هستند!/ حمله تند زلنسکی به آلمان: از روسیه نترسید/هشدار اوکراین درباره حمله چین به تایوان/حضور سه هزار انگلیسی در اوکراین برای جنگ علیه روسیه

بین الملل تابناک: صد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

گفت‌وگوی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ – ۱۲:۰۵

لیز تراس و آنتونی بلینکن وزرای امورخارجه انگلیس و آمریکا روز دوشنبه درباره آخرین اوضاع جنگ در اوکراین و چگونگی از سرگیری صادرات غلات از اوکراین گفت‌وگو کردند.

 لیز تراس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت، دو طرف توافق کردند که روسیه باید به محاصره صادرات غلات و اسارت کسانی که به گفته او تحت محاکمه‌های نمایشی نفرت انگیز قرار گرفته‌اند پایان دهد.

حضور سه هزار انگلیسی در اوکراین برای جنگ علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ – ۱۲:۰۵

یک فرمانده گرجستانی که مسئولیت یک واحد نظامی در اوکراین را بر عهده دارد، می گوید که حدود سه هزار نظامی انگلیسی در خاک این کشور علیه روسیه در حال جنگ هستند.

به گزارش اسکای نیوز، طبق گفته‌های یک نظامی گرجستانی در حال حاضر حدود ۳هزار داوطلب انگلیسی در اوکراین حضور دارند و علیه روسیه برای این کشور می‌جنگند.

منابع غیر رسمی تعداد سربازان خارجی در اوکراین را حدود ۲۰هزار نفر اعلام کرده‌اند.

ماموکا مامواشویلی نظامی سابق ارتش گرجستان مسئول واحد نظامی تحت فرماندهی اوکراین است که عمدتاً از نظامیان خارجی تشکیل شده است.

این فرمانده نظامی اهل گرجستان می‌گوید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از داوطلبان خارجی برای حضور در جبهه اوکراین از خاک گرجستان عبور می‌کنند تا خودشان را به اوکراین برسانند.

به گفته مامواشویلی گرجستانی‌ها بیشترین تعداد نظامیان خارجی را در اوکراین تشکیل می‌دهند و نظامیان انگلیسی دومین گروه هستند.

مقامات اوکراینی در مورد نظامیان خارجی حاضر در خاک این کشور اظهارنظر نمی‌کنند. گفته می‌شود مزدوران آمریکایی استخدام شده سومین گروه بزرگ خارجی‌ها در اوکراین را تشکیل می‌دهند.

رسانه های انگلیس از کشته شدن یک نظامی این کشور که در کنار نیروهای اوکراینی می جنگید، خبر دادند. بر اساس این گزارش، یک نظامی سابق انگلیس با نام «جوردن گاتلی» در جریان نبرد کنار نیروهای اوکراینی در شهر سیویرودونتسک واقع در لوهانسک در شرق اوکراین کشته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اواخر ماه آوریل گذشته اعلام کرده بود که دست کم یک تبعه این کشور در جریان جنگ اوکراین کشته شده است و یک انگلیسی دیگر هم در شمار مفقودین است.

وزارت امور خارجه فرانسه هم چند روز پیش از کشته شدن یک تبعه این کشور که به صورت داوطلبانه برای جنگیدن کنار ارتش اوکراین علیه نیروهای روسیه به شرق اوکراین رفته بود، خبر داد.

نگرانی آمریکا از سرنوشت کمک‌های ارسالی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ – ۱۲:۰۴

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات کنونی و سابق آمریکا گزارش داد، مقامات واشنگتن معتقدند که نظارت بر کمک‌های ارسال شده به اوکراین از ژانویه سال جاری میلادی به ارزش ۵۴ میلیارد دلار برای اطمینان از اینکه این کمک‌ها به سرقت نمی‌روند و یا مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرند، لازم است.

 روزنامه وال استریت ژورنال در این گزارش به نقل از جان سپکو، بازرس کل ویژه در امور بازسازی افغانستان نوشت: حتی اگر یک دلیل خاص باشد، باز هم دزدی وجود دارد. سوء رفتار وجود دارد. پارتی‌بازی وجود دارد. تصمیمات احمقانه‌ای وجود دارند که اتخاذ می‌شوند. این ماهیت انسان است. تا چند سال آینده قرار است داستان‌هایی درباره اتلاف کمک‌ها، کلاهبرداری و سوء استفاده بخوانید.

براساس گزارش اسپوتنیک، در ادامه این گزارش آمده است: البته تاکنون هیچ موردی از تخلف مشاهده نشده است.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که کی‌یف به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داده که آنها نیز نگرانی‌های واشنگتن درباره مسئولیت سیستم‌های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین را درک می‌کنند.

با این حال، در این گزارش به نقل از یکی از مقامات آمریکا آمده است که واشنگتن اطلاع مستقیم اندکی درباره اینکه تجهیزات نظامی آمریکایی پس از تحویل داده شدن به دولت اوکراین سر از کجا درمی‌آورند، دارد.

مدودف: «سواران آخرالزمانی» در راه هستند!
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ – ۱۲:۰۲

یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین به اوکراین و غرب هشدار داد و گفت که “سواران آخرالزمانی در راه هستند و تمام امید تنها به خداست.»

به نوشته روزنامه دیلی میل، «دیمیتری مدودف»، رئیس جمهوری سابق روسیه و معاون رئیس شورای امنیت ملی این کشور هشدار داد که اگر اوکراین از موشک‌هایی که ایالات متحده برایش فرستاده، استفاده کند، مسکو به شهرهای غربی حمله خواهد کرد.

وی در تلگرامش نوشت: «کشورهای ناتو به اوکراین تسلیحات می‌فرستند، به سربازان آموزش می‌دهند تا چگونه از این تسلیحات غربی استفاده کنند، مزدورانی را به این کشور می‌فرستند و نزدیک مرزهای ما رزمایشاتی را برگزار می‌کنند و در نتیجه احتمال درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می‌دهند. چنین درگیری خطر یک جنگ هسته‌ای تمام عیار را به دنبال دارد.»

مدودف همچنین به غرب هشدار داد: «می‌خواهم بار دیگر صراحتا اعلام کنم. شما نباید به خودتان و دیگران دروغ بگویید. شما باید به عواقب احتمالی کارتان فکر کنید.»

وی چندی پیش گفت: «گاهی اوقات از من می‌پرسند که چرا پست‌های تلگرامم بسیار خشن است. جوابش این است که من از آن‌ها (اوکراین و متحدانش) متنفرم. آنها آشغال و حرامزاده هستند. آن‌ها برای روسیه آرزوی مرگ می‌کنند؛ تا وقتی که زنده هستم، هر کاری خواهم کرد تا آن‌ها را محو کنم.»

توقف صادرات نفت، گاز و زغال سنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ – ۱۱:۵۹

دولت اوکراین اعلام کرد، صادرات گاز، زغال سنگ و نفت را به دلیل ادامه حملات روسیه به این کشور متوقف کرده است.

به گزارش الجزیره، کی‌یف دوشنبه شب افزود، این اقدام در ارتباط با “تهاجم مسلحانه روسیه به اوکراین و اعمال حکومت نظامی در این کشور است. “

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیش از این با اشاره به اینکه به دلیل شرایط جنگی، زمستان پیش رو سخت‌ترین فصل سرما در تمام سال‌های کشورش خواهد بود، از توقف صادرات گاز و زغال سنگ تا پیش از آغاز زمستان آینده خبر داده بود.

دنیز شمیهال نخست وزیر این کشور هم با بیان اینکه تولید زغال سنگ در معادن دولتی اوکراین از اواخر فوریه (اوایل اسفند و همزمان با آغاز جنگ) یک سوم کاهش یافته، توصیه کرد باید برای سخت‌ترین فصل مورد نیاز گرمایش آماده شویم.

دولت کی‌یف شرکت نفت و گاز این کشور را موظف کرده که دستکم ۱۹ میلیارد متر مکعب گاز در انبارهای زیرزمینی اوکراین ذخیره کند. این در حالی است که براساس اظهارات شمیهال اوکراین زمستان گذشته را با ۹ میلیارد متر مکعب گاز باقی مانده در مخازن خود به پایان رساند. علاوه بر این از اول ژوئن (۱۱ خرداد) تاکنون این کشور ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز در اختیار داشته است.

استقبال دبیرکل ناتو از تصمیم سوئد برای اجابت شروط ترکیه
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ – ۱۱:۵۸

بعد از پافشاری‌های مکرر دولت ترکیه بر مخالفت با عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا زمانی که درخواست‌هایش برآورده نشده، اکنون گفته می‌شود سوئد با بررسی شروط آنکارا موافقت کرده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو شامگاه دوشنبه گفت که سوئد گام‌های مهمی برای برآورده کردن درخواست‌های ترکیه برای موافقت با عضویت استکهلم در ناتو برداشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» استولتنبرگ که به سوئد سفر کرده در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد: «من از اینکه سوئد هم‌اکنون اصلاح قوانین ضد تروریسم خود را آغاز کرده و اینکه سوئد تضمین داده که چارچوب قانونی صادرات تسلیحات آینده به عنوان عضو ناتو با تعهدات جدید به متحدان را منعکس می‌کند، استقبال می‌کنم».

وی با بیان اینکه این دو گام مهم برای رفع نگرانی‌هایی مطرح‌شده توسط ترکیه است، اظهار داشت: «هدف این است که سوئد و فنلاند در اسرع وقت به ناتو بپیوندند و غیرقابل تصور است که متحدان ناتو در صورت حمله به سوئد از آن دفاع نکنند».

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور در نشست ناتو در شهر مادرید اعلام خواهد کرد که آنکارا درباره موضع خود در خصوص پیوستن کشورهای حامی تروریسم به ناتو سازش نخواهد کرد.

حمله تند زلنسکی به آلمان: از روسیه نترسید

مخالفت‌های دولت آلمان با ارسال تسلیحات به اوکراین، حتی فروش تجهیزات آلمانی توسط کشورهای دیگر به کی‌یف، با انتقاد شدید «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین همراه شد.

زلنسکی شامگاه دوشنبه «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان را به نگرانی بیش از حد نسبت به عواقب کمک تسلیحاتی به اوکراین بر روابط با روسیه متهم کرده و از او خواست تا حمایت کامل از کی‌یف را نشان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زِد.دی.اِف» آلمان گفت: «ما از شولتز می‌خواهیم تا به ما اطمینان دهد که آلمان از اوکراین حمایت می‌کند. او و دولتش باید تصمیم بگیرند؛ بین اوکراین و روابط با روسیه هیچ معامله‌ای وجود ندارد».

پیش از این، نشریه «اشپیگل» نوشته بود که دولت آلمان به دلیل نگرانی که از احتمال استفاده شدن تانک‌های ساخت این کشور توسط ارتش اوکراین برای حمله به خاک روسیه دارد، با ارائه آنها به کی‌یف مخالف است.

«آندری ملنیک» سفیر اوکراین در برلین، امتناع مقامات آلمانی از فروش تانک‌های «لئوپارد-۱» و خودروهای جنگی پیاده نظام «ماردر» به کی‌یف را «مایه شرمساری که در تاریخ خواهد ماند» خوانده بود.

در همین راستا، وبگاه «پالتیکو» نیز به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مخالفت دولت آمریکا با ارسال سامانه‌های موشک‌انداز دوربرد به اوکراین، باعث نگرانی و استیصال مقامات کی‌یف شده است.

مقام روس: اوکراینی‌ها بازنده طولانی‌تر شدن درگیری‌ها هستند

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به ارسال تسلیحات از سوی غرب به اوکراین، گفت: ارسال این تسلیحات منجر به طولانی‌تر شدن درگیری‌ها می‌شود و من فکر می‌کنم که تنها اوکراینی‌ها بازنده این وضعیت هستند.

به گزارش خبرگزاری تاس، معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه ارائه تسلیحات غرب به اوکراین تنها منجر به تشدید درگیری‌ها خواهد شد، افزود: تسلیحاتی مانند موشک‌های جاولین و سیستم‌های توپخانه بر روند عملیات نظامی روسیه تاثیری نخواهد گذاشت.

بوریسوف ادامه داد: این سلاح‌ها به سختی می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند و بر این درگیری نظامی تأثیر بگذارند. این تسلیحات تنها وضعیت را بدتر کرده و درگیری را طولانی‌تر می‌کنند و من فکر می‌کنم که تنها اوکراینی‌ها بازنده این وضعیت هستند.

هشدار اوکراین درباره حمله چین به تایوان

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی ویژه‌اش در اجلاس امنیتی “شانگری-لا” از تمامی کشورهای جهان خواست تا پیش از حمله احتمالی چین به تایوان، به این جزیره کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری نکست شارک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره تنش‌ها میان تایوان و چین و مقاومت این جزیره در برابر اقدامات پکن گفت: جهان باید همیشه از هرگونه اقدامی که مرتبط با اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خشونت و جنگ است، حمایت کند چرا که جنگ هیچ جنبه مثبتی ندارد.

زلنسکی بدون نام بردن از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، به صورت کلی به رهبران سیاسی که “به سطح کنونی جاه‌طلبی خود راضی نیستند و می‌خواهند به افزایش اشتها و جاه‌طلبی‌های خود ادامه دهند”، اشاره کرد.

وی افزود: علی‌رغم نقش جهان در اجازه رشد دادن به چنین رهبران سیاسی، یک راه‌حل دیپلماتیک جهانی برای کمک به کشورهایی چون تایوان که نیازمند کمک هستند، لازم است. ما نباید آنها را به امان کشور دیگری که قدرتمندتر است، بگذاریم.

زلنسکی با اشاره به اوکراین به عنوان نمونه آنچه که جنگ می‌تواند برای یک کشور به همراه داشته باشد، بر یک راه‌حل دیپلماتیک پیشگیرانه تاکید کرد.

وی با اشاره به اوکراین افزود: میلیون‌ها تن به اجبار از خانه‌هایشان فرار کردند. این بحران مهاجرت خطرات بی‌شماری نیز برای دیگر کشورها دارد. جنگ برای هیچ کس به جز جاه‌طلبی‌های افراد معدودی سودمند نخواهد بود. به همین خاطر جهان باید از اقدامات پیشگیرانه علیه چنین افرادی استفاده کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد