خانه » همه » مذهبی » مراحل و گامهای خودسازی

مراحل و گامهای خودسازی


مراحل و گامهای خودسازی

۱۳۹۷/۰۶/۰۳


۶۹۶ بازدید

به علت گناه جنسی زیاد فرصت هامو تلف کردم و امسال پشت کنکور ماندم . سال قبل با گناه های جنسی مبارزه کردم و شکست دادم ان ها را . و خیبی انرژی گرفتم . تا حالا صد بار توبه شکستم و دوباره توبه کردم تا اینکه یک ماه قبل دوباره رفتم سراغ گناه خلاصه دوباره توبه کردم اما با یک تفاوت . اینبار خیلی افسرده و نا امید از رحمت خدا . خلاصه زندگی من اینه . تا زمانی که شهوت ران نبودم شاگرد ۵ام مدرسه تیزهوشان بودم و بسیار پر تلاش . چتد سالی است که شهوت ران شدم و نتیجه اش این شد که امسال دو تا تجدید اوردم و رتبه ام شد صد هزار . همیشه فکر میکردم رتبه میشه زیر سه هزار اما چه کنم از شهوت و نا امیدی .خلاصه الان خود ارضایی رو ۹ ماه ترک کردم اما هی به سمت فیلم سکسی کشیده می شوم . علتش رو هم می دونم اینکه بیکار و علافم تو خونه. افسرده و بدون لذت زندگیمو میگذرونم . پدر و مادر که هیچ نگو . خلاصه اقا تنهام تنها تنها . همه دوستامو ترک کردم زیرا اهل تقوا نبودن . بهترین دوست فرد دروغگو و منافق بود ترکش کردم هر چتد خودم ادم پست تری ام . تنها تنهام . هیچ لذتی طی روز ندارم . هر روز که بیدار میشم گیجم و بی هدف و بیکار بیکار و علاف . زندگی بی مزه شده برام . قبلش امیدم به خدا بود با خودم میگفتم توبه کنم برام سنگ تموم میزاره اما نزاشت . خلاصه زندگی مسخره ای دارم . چند بار مکاتبه کردم جواب نداد . رفتم ورزش اما اصلا حالم عوض نشد . همش تو خونه ام و کنج اتاق . رفتم دعای عرفه چند دقیقه لذت بردم اما بازم درست نشدم . گفتم برم مسجد و نماز امام علی بخونم خدا کمکم کنه اما بازم هیچ … من افسرده ام . من پسری ام با یک عالمه ادعا در خانواده . علیرضا هستم مثلا تیزهوش . هرچند واقعا تیزهوشم اما به سبب گناه شدیدا ضعیف نفس شدم . ادم خجالتی هستم . منزوی . روم نمیشه برم هیچ جا . سریع عرق می کنم موقع حرف زدن . اصلا حرف زدنم خوب نیست مثل بیسوادا رفتار می کنم . از عروسی مهمانی خجالت می کشم . ادم بی اراده ای شدم . هر چقدر رفتم سراغ مشاوره اما اثر نداشت .همش حرفای تکراری …. توسل کن . ورزش کن . از این حرفا … خسته شدم . من یک ادمی بودم همه منت منو می کشیدن . زنگ پشت زنگ . هی می اومدن جلو در مشاوره ازم می گرفتن اما الان خودم. ادم بی اراده . ببینید من فقط در صورای خوب میشم که دوباره درسام قوی بشه و رابطع ام با خدا خوب شه . من یک پرنده ام با دو بال . یک علم اموزی دو ارتباط با خدا . درد دل منو شنیدید انتظار دارم با دقت بخونید و از همه مهم تر چتد دقیقه باهام حرف بزنید نه اینکه کپی پیست کنید . چند دقیقیه گفت گو کنید . تو بد مشکلی افتادم . اگر دوباره امید درس خواندن پیدا کنم دوباره حالم خوب میشه و از عبادتمم لذت می برم . اینقدر فاصله گرفتم از درس الان زورم میاد بخونم اصلا انگیزه برای درسم ندارم . قبلا می رفتم فایل انگیزشی و فیلم نگاه می کردم و انگیزه می گرفتم اما الان دیگر تاثیر نداره … یک چیز جالب بگم . جدیدا فهمیدم که من از تغییر بسیار بسیار بسیار لذت می برم . اما دیگه نمی دونم چیمو تغییر بدم . خسته شدم . از خدا ناراحتم .

دوست گرامی. شما به تغییر نیاز دارید و این تغییر با خودسازی صورت می گیرد. خودسازی چندین مرحله و گام دارد که به آنها اشاره می کنیم:
1- گام اول آن غفلت زدایی است. به این معنا که کاملا درک کنید که هدف زندگی بندگی خدا است و انسان تنها با بندگی خدا به کمال و تمام آرزوهای خود می رسد. تا زمانی که انسان اینطور فکر نمی کند و عمل نمی کند در غفلت است و باید با مطالعه و تفکر در زمینه هدف اصیل زندگی خود را از این غفلت خارج کند.
2- گام دوم معرفت خدا و خود است که باید سعی کنید خدا را به عنوان خالق و معبود عالم و انسان بشناسید و معنای الله را بدانید و با خدا به صورت گسترده آشنا شوید یعنی بدانید که خدا یعنی مبدا همه خوبی ها و کمالات عالم و انسان بنده و مظهر خدا است و با رسیدن به خوبی ها و کمالات خداوند به خدا نزدیک می شود. در این زمینه لازم است مطالعات مستمر داشته باشید.
3- گام سوم توبه از گناهان گذشته و آشتی با خدا و انس با خدا و معنویات و فضاهای معنوی است. یعنی از راه های انحرافی و دنیوی گذشته و گناه دست شستن و جبران گذشته و پیمان بندگی با خدا بستن و بنده شدن و در مسیر اطاعت و صراط مستقیم بندگی عزم خود را جزم کردن.
4- گام چهارم عمل به وظایف بندگی و رعایت تقوای الهی است باید حلال و حرام خدا را شناخت و عمل کرد. این کار شما را به رضایت الهی می رساند و وقتی خدا از انسان راضی شود حتما بنده را هم راضی می نماید و به او چیزهایی عطا می کند که خشنود شود.
5- گام پنجم اصلاح سبک زندگی است ما برای خود در دین سبک زندگی خاصی داریم که با سبک زندگی کفار و مشرکین و غربی ها متفاوت است و این سبک زندگی کمک فراوانی به سالک می کند تا راحت تر در مسیر الهی گام بردارد.
6- گام ششم این است که اخلاق و برخورد خود را با بندگان خدا و معاشرت با همسفرهای خود در مسیر بندگی اصلاح کنید و متخلق به اخلاق اسلامی و توحیدی شوید و صفات و کمالات اخلاقی را تمرین کنید.
7- گام هفتم. البته این گام دیگر وارد فاز عرفانی می شود و بعد از گذراندن مراحل عقلانی کم کم عشق الهی در دلش پیدا می شود و عاشق بندگی و ریاضت و عبادت می شود و با قدم عشق به خدا نزدیک می گردد و به مقامات معنوی خاص می رسد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد