خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » مراقب بیت کوین 20 هزار دلاری و اتریوم هزار دلار باشید

مراقب بیت کوین 20 هزار دلاری و اتریوم هزار دلار باشید

ریزش مداوم و شدید ارزش‌ ارزهای دیجیتیال با پالس‌هایی مبنی بر رسیدن این ارزها به کف قیمت و سیگنال‌های خرید مواجه شده اما سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند، ارزهای دیجیتال کف مشخصی ندارند و در این مقطع هرگونه سرمایه گذاری برای خرید ارزهای دیجیتال، آنچنان سرمایه گذاری پرریسکی محسوب می‌شود که در حکم قمار تلقی‌اش کرد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه بیت کوین مقاومت‌‌هایش را یک به یک از دست داد، بازار ارزها دیجیتال با ریزش تاریخی مواجه شد و حجم عظیمی از دارایی‌هایی که از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کرد، لیکوئید شد. با وجود آنکه تحلیل‌ها از بازگشت بیت کوین و به تبع آن، دیگر ارزهای دیجیتال در محدوده 25 هزار دلار حکایت داشت، بیت کوین به راحتی این حمایت‌ها را از دست داد. بیت کوین با ریزش‌هایی که در بیست و چهار ساعت اخیر نیز تداوم داشته، به محدوده 20 هزار دلار نزدیک شده و اتریوم دومین ارز دیجیتال قدرتمند نیز به محدوده هزار دلار نزدیک شده است.

با این سطح ریزش، سوددهی بیت کوین برای خریداران در یک سال اخیر به 12 درصد رسیده اما اتریوم که دیرتر رشد کرده بود، هنوز 94 درصد نسبت به یک سال اخیر سوددهی دارد. البته توجه به سوددهی می‌تواند مانع از مشاهده تصویر بزرگ‌تر شود، چرا که بیت کوین بیش از 70 درصد و اتریوم بیش از 78 درصد از ارزش‌شان را نسبت به نقطه اوج از دست داده‌اند. این وضعیت به حدی غیرمنتظره بوده که سوددهی استخراج ارزهای دیجیتال در کشورهای اروپایی و آمریکا با چالش مواجه شده و در این شرایط یا باید سختی شبکه کاهش یابد و یا گروهی از استخراج کنندگان دستگاه‌هایشان را خاموش خواهند کرد.

1536890 991 - مراقب بیت کوین 20 هزار دلاری و اتریوم هزار دلار باشید

در این شرایط سیگنال‌های خرید تازه در داخل ایران داده می‌شود و ارقام فعلی ارزهای دیجیتال، به خصوص درباره دو ارز اصلی بیت کوین و اتریوم، به عنوان کف ارزش آنها خوانده می‌شود. اگرچه محاسبه هزینه انرژی صرف شده برای استخراج یک بیت کوین، می‌تواند روشی برای محاسبه حداقل قیمت این ارز دیجیتال به عنوان محور بازار باشد اما هیچ تضمینی وجود دارد که این روش کار کند. با توجه به آنکه شاخص ترس و طمع به 7 درصد رسیده که نشان از ترس بالای خریداران بیت کوین است، دور از انتظار نیست که این ریزش ادامه داشته باشد.

بخش اعظمی از گردش مالی ارزهای دیجیتال در بازار آمریکاست و پس از مشخص شدن دورنمای نه چندان مثبت اقتصادی ایالات متحده برای یک سال آینده، بازارهای بورس آمریکا ریزش کرد و اکنون نیز احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره آمریکا توسط بانک مرکزی آمریکا، می‌تواند موج تازه‌ای از ریزش را در بازار ارزهای دیجیتال در پی داشته باشد. باید در نظر داشت ارزهای دیجیتال شبیه سهام شرکت‌های بزرگ قابل تحلیل نیست، چرا که یک شرکت بزرگ مجموعه‌ای از دارایی‌های فیزیکی و نقدینگی را دارد که تقسیم آنها را بر تعداد سهم را می‌توان به عنوان روش محاسبه کف ارزش هر سهم در نظر گرفت اما ارزهای دیجیتال از چنین پشتوانه‌ فیزیکی برخوردار نیستند.

بنابراین به آن گروه که در این مقطع زمانی قصد «خرید» ارزهای دیجیتال را دارند، باید هشدار داد این نوع سرمایه گذاری در این مقطع، پرریسک‌ترین نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود. اگرچه ممکن است این نوع ارزها در یک دوره زمانی ارزش اسمی حتی بیش از گذشته بیابند اما نباید این گزینه را از نظر دور داشت که متحمل‌تر این است که ارزهای دیجیتال با ریزش بسیار شدیدترین و رکود طولانی مدت مواجه شوند. 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد