خانه » همه » مذهبی » مراکز قرانی- موسسات قران

مراکز قرانی- موسسات قران


مراکز قرانی- موسسات قران

۱۳۹۶/۰۲/۱۳


۱۱۵ بازدید

سلام علیک من کردی ومعلم قرآن از طریق سازمان دار القرآن کریم گرفتم موسی خانه قرآن در روستای خراسان شمالی هستم وامسال جز برای موسسات اعلام شدم و طبق مجوز کاری ما ۲ تا ۱۰۰ سال رو می تونیم تحت پوشش قرار بدیم ما آموزش احکام ونماز وحفظ قرآن رو در ۳ تا ۶ سال داریم در کنار فعالیتهای دینی وقرانی بازی وسرگرمی داریم وخانواده ها استقبال بالایی از مرکز ما دارند ولی مسئول امور پیش دبستانی اینجا ایجاد مزاحمت دارند ومیگند نباید شما فعالیت کنید ولی با یاری خداوند ۵ ساله فعالیت میکنم میخواستم کمکم کنید تا این آقا مزاحمت تموم بشه دانش جو روانشناسی از امسال هم هستم ان شاالله مجوز سازمان تبلیغات دارم با رئیس ومعاون آموزش پرورش مشکلی ندارم اونام از فعلیت ما راضیند ولی این آقا رو نمی دونم چیکار کنم که دم به دقیقه اخبار ومشکل ایجاد نکنه چرا از مراکز قرآنی حمایت نمیشه در صورتی که خیلی مهم هستن و کودکان ما با دین ومذهب و روایات و آموزه های دینی زکات تربیت اسلامی…. آشنا میشوند لطفا کمک کنید ممنون التماس دعا یا حق

با عرض سلام خدمت پرسشگر محترم
ضمن تشکر از ارتباط جنابعالی با این مرکز، ابتدا لازم است خدمت شما متذکر شویم که این سامانه، متعلق به اداره ی مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگا ها بوده و مسوولیت آن پاسخگویی و مشاوره به دانشجویان عزیز و نسل جوان پیرامون سوالات و شبهات دینی ، اعتقادی، سیاسی و … می باشد. فلذا هیچ گونه مسوولیت خاص دیگر و اجرایی نداشته و ارتباط خاص و ارگانیکی نیز با دفتر رهبری یا ریاست جمهوری وسایرسازمانها ووزراتخانه ها ندارد.
پرسشگر گرامی،ما نیز اطلاعی از جزئیات ادعای شما ومسائل پیش امده برای شما و مسئول امور پیش دبستانی نداریم .دراین زمینه سعی وتلاش کنیدبا دوستی وهمکاری واستدلال ومنطق مسئله پیش امده را بین طرفین حل وفصل نمایید اما درصورت نتیجه ندادن وعدم برطرف شدن مشکل میتوانید با کمک وهمکاری اهالی محله وبخصوص اولیاء کودکان و…، اعتراض وشکایت خود رابا سند ومدرک به دستگاهها ومسئولان مربوطه(اموزش وپرورش ،سازمان تبلیغات و…) اعلام نمایید.
پرسشگرگرامی،مؤسسات قرآنی مردمی تشکل‌های خصوصی هستند که با مجوز فعالیت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق شهری تشکیل و با ثبت در ادارت ثبت شرکتها هویت قانونی می‌یابند.مؤسسات قرآنی مردمی توسط حداقل دو نفر که دارای شرایط لازم باشند تأسیس می‌شود.
بر اساس مصوبه جلسات بیست و سوم مورخ 93/4/7، بیست و چهارم مورخ 93/8/2 و بیست و پنجم مورخ 93/12/2 شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین ابلاغ آئین¬نامه مربوطه به شماره دش/18905/93 مورخ 1393/12/24از سوی رئیس محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی و به منظور ایجاد ساز وکار لازم برای هماهنگی دستگاه¬ها در اجرای ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت علیهم¬السلام و حسن تعامل، هماهنگی و هم¬افزائی در انجام وظایف مصرّح و قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و اتخاذ روشهای مطلوب در عرصه ساماندهی مشارکتهای مردمی و صدور مجوز و نظارت بر فعالیت¬های آنها، هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت علیهم¬السلام کشور تشکیل شده است.
* وظایف و اختیارات هیأت
ماده 1 آیین نامه:
کلیه وظایف و اختیارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و تعیین ضوابط و نحوه حمایت از این مؤسسات به این هیأت واگذار می شود.
*ترکیب هیأت
ماده 2 آیین نامه:
1- معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس هیأت)
2- بالاترین مقام مسئول فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی (نایب رئیس)
3- دو نفر از مدیران یا کارشناسان امور مؤسسات قرآن و عترت ( یک نفر از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نفر از سازمان تبلیغات اسلامی)
4- دو نفر نماینده از اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل های قرآن وعترت کشور
5- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی یا نماینده تام الاختیار وی
6- یک نفر نماینده مشترک مراکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران
7- نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه
*ماده 5 آیین نامه:
از تاریخ ابلاغ این آیین نامه، صدور مجوز هر گونه مؤسسه با موضوع فعالیت یا عنوان قرآن و عترت صرفاً توسط این هیأت انجام می شود.
همچنین در جلسه بیست و پنجم شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورخ 93/12/2 محل استقرار دبیرخانه این هیأت، سازمان تبلیغات اسلامی تعیین گردیده است. هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سی و پنجمین جلسه خود دستورالعمل اجرائی ضوابط و مقررات تأسیس، فعالیت و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت علیهم¬السلام و شیوه نامه های الحاقی را تصویب نموده و سامانه پیش رو(http://mfqe.telavat.com/Institute/User/Default.aspx) بر اساس ضوابط فوق الذکر تهیه گردیده است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد