خانه » همه » سلامت » معرفی استئوآرتریت( آرتروز )  

دانلود کتاب های امتحان شده

معرفی استئوآرتریت( آرتروز )  

استئوآرتریت( آرتروز ) و روش درمان آن

علل مختلفی برای ابتلا به استئوآرتریت( آرتروز ) موجود است و البته بسیاری از علل این بیماری هنوز ناشناخته می باشد. با استفاده از راهکاهای ساده می توانید از ابتلا به ان چلوگیری کنید به شرط آنکه ورزش و رژیم غذایی سالم را دنبال کرده و از انجام فعالیتهای سخت پرهیز کرده باشید


استئوآرتریت( آرتروز ) و روش درمان آن

معرفی استئوآرتریت( آرتروز )  

استئوآرتریت( آرتروز ) یکی دیگر از بیماری های بسیار شایع در سال های اخیر است در این قسمت به طور اختصاصی  سعی داریم اطلاعات ارزشمندی در مورد این بیماری در اختیار شما قرار دهیم . به احتمال زیاد اگر به اطرافیان خود توجه کنید خواهید دید که تعداد کثیری از افراد از این بیماری رنج می برند.  چه عواملی سبب شده است که این بیماری تا این حد شایع شود ؟آیا راه درمان قطعی برای آن موجود است؟ ایا راهکاهای مطلوبی برای پیشگیری از ابتلا به استئوآرتریت( آرتروز ) سراغ دارید؟ در  ادامه به بررسی پاسخ های این سوال پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا قبل از ابتلا به این بیکاری راهکارهای مفیدی را بدانید و اگر از این بیماری در رنج هستید در ادامه سعی شده است به راهکاهرهی مطلوبی برای درمان نیز اشاره  شود. استئوآرتریت( آرتروز ) به معنای درد مفاصل است یا به بارت وسیع تر التهاب مفاصل نیز در نظر گرفته می شود. التهاب موجود می تواند درد ، خشکی و حتی گرفتگی در نظر گرفته شود. اگر راه درمان در زمان مناسب انجام نشود ممکن است با گذر زمان سبب آسیب به بخش های مختلف گردد.

محل اتصال دو استخوان را مفصل می گویند این دو استخوان با استفاده از ماده ی اسفنجی که از آن به عنوان غضروف یاد می شود به هم وصل می شوند و همین امر سبب شده که استخوان بتواند به راحتی حرکت کند علاوه بر آن در مفاصل مایع لغزنده ای به اسم سینوویال نیز به طور مستمر ترشح می شود . به وجود آمدن هرگونه مشکل در رابطه با بخش های یاد شده می تواند به عنوان عاملی برای ابتلا به این بیماری در نظر گرفته شود.
 
استئوآرتریت( آرتروز ) و روش درمان آن

علائم استئوآرتریت( آرتروز )

برای بیماری از استئوآرتریت( آرتروز ) علائم مختلفی موجود است که در ادامه مطرح شده است. وجود حتی برخی از آنها نیز برای تشخیص این بیماری کافی است در برخی از مواقع ممکن است در فرد حتی همه ی گزینه های یاد شده موجود نباشد ولی وجود این بیماری در او تشدید یافته باشد به همین دلیل حتی اگر برخی از آنها نیز در وجود خود احساس می کنید سعی کنید با پزشک خود ارتباط داشته و از وجود یا عدم وجود  این بیماری مطلع شوید. در ادامه خواهیم گفت که تشخیص زود هنگام از استئوآرتریت( آرتروز ) می تواند نقش بسیار مهمی در درمان آن داشته باشد به ویژه دردهای موجود نیز در این حالت تشدید نخواهد یافت.

علائم التهاب مفصل یا استئوآرتریت( آرتروز )  شامل موارد زیر می باشد:
•    درد
•    ورم
•    سفتی
•    حساسیت به لمس
•    قرمزی
•    داغ شدن
 

علل استئوآرتریت( آرتروز )

از استئوآرتریت( آرتروز ) علل مختلفی دارد البته بسیاری از علل آن تاکنون شناخته نشده است به همین دلیل محققان آزمایش های مختلفی را انجام می دهند زیرا اگر بتوانیم به همه ی علل ایجاد این بیماری پی ببریم می توانیم راه درمان بهتری را داشته باشیم. و همچنین نکات بیشتری برای جلوگیری از ابتلا به آن ارائه دهیم.

در ادامه به برخی از مهمترین علل  از استئوآرتریت( آرتروز ) اشاره کرده ایم:
•    سن :  از استئوآرتریت( آرتروز ) با افزایش سن رابطه ی مستقیمی دارد به همین دلیل افراد مسن ر ابتلا به این بیماری بسیار حساس هستند.
•    جنسیت : متاسفانه این بمیاری در زنان بیشتر از مردان گزارش شده است
•    چاقی : داشتن اضافه وزن از دیگر عواملی است که ابتلای فرد به این بیماری می شود به همین دلیل سعی کنید همواره وزن ایده آلی داشته باشید.
•    برخی از تحرک های نامطلوب :  بلند کردن اجسام سنگین و یا حرکت های تکراری در برخی از محیط های کاری نیز به عنوان علل مهم برای شیوع این بیماری مطرح شده است. زیرا در این حالت فشار زیادی بر بخش های مختلف بدن وارد می شود و  این عمل حضور انواع مختلف از بیماری ها را تشدید می کند.
هر کدام از موارد یاد شده می توانید به گونه ای به بیماری از استئوآرتریت( آرتروز ) مربوط شود .

تشخیص استئوآرتریت( آرتروز )

برای تشخیص از استئوآرتریت( آرتروز ) معمولا از تکنیک های مختلفی از جمله تصویر برداری استفاده می شود. البته در برخی از مواقع ممکن است که برای تشخیص برخی از آنها به دریافت ازمایش خون نیازمند باشد. آزمایش ادرار نیز می تواند از دیگر تکنیک های موجود در نظر گرفته شود. اگر احساس می کنید امکان دارد به این بیماری مبتلا شده باشید به سادگی با یک جلسه ی مشاوره با پزشک مربوط می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید.
زمان تشخیص استئوآرتریت( آرتروز )  را به تاخیر نیندازید. انواع مختلف از آزمایش های یاد شده به پزشک فرصت می دهد این بیماری را تشخیص دهد و اقدامات لازم را به کار گیرد.  با افزایش سن احتمال مبتلا شدن به از استئوآرتریت( آرتروز ) بیشتر می شود به همین دلیل در این دوره باید حساسیت بیشتری را به خرج دهید.
 
استئوآرتریت( آرتروز ) و روش درمان آن

درمان استئوآرتریت( آرتروز )

درمان از استئوآرتریت( آرتروز ) در واقع یک درمان قطعی نیست . پزشکان با استفاده از گزینه های مختلف می توانند درد موجود در اثر این بیماری را تسکین دهند معمولا تجویز دارو و البته در نظر گرفتن ورزش های خاص می تواند گزینه ی مفیدی در این راستا باشد. در بسیاری از مواقع پزشک  ممکن است از روش های درمانی مختلف در یک بازه ی زمانی بهره مند شود البته جراحی های خاص نیز به منظور اضافه کردن اروتز های حفاظتی نیزانجام می شود. همانطور که اشاره کردیم از استئوآرتریت( آرتروز ) غیر قابل درمان است به ویژه زمانی که تشدید یابد ولی اگر در روزهای آغازین تشخیص داده شود در این حالت می توانیم با درمان های یاد ده به نتایج مفیدتر بیشتری دست یافت.
 

پیشگیری از استئوآرتریت( آرتروز )

برای پیشگیری از از استئوآرتریت( آرتروز ) راهکارهای مفیدی موجود است که اگر به طور مفید مورد استفاده قرار گیرد می تواند نتایج مفیدی داشته باشد. تشخیص زود هنگام این بیماری نیز نقش بسیار مهمی در درمان دارد. امروزه علم پزشکی توانسته است راهمارهای ارزشمندی را برای درمان از استئوآرتریت( آرتروز ) در نظر بگیرد ولی به شرط انکه زمان درمان به تاخیر نیفتد . بیشتر افراد به دلایل مختلف با وجود این که از التهاب ها مختلف در محل اتصال استخوان ها رنج می برند ولی اقدامی را انجام نمی دهند آنها زمانی دست به عمل می شوند که دیگر کار از کار گذشته باشد.. سلامت خود را در اولویت قرار دهید و همه ی اقدامات مربوطه را سعی کنید با جدیت دنبال کنید.

از جمله مهمترین روش ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری می تواند:
•    ورزش کردن به صورت منظم
•    داشتن وزن متعادل
•    داشتن رژیم تغذیه ی سالم
•    داشتن تحرک
•    در نظر گرفته شود
 زمانی که اشاره  داریم ورزش کنید حتما حضور در باشگاه های ورزش و یا آشنا بودن با تمرین های مختلف ضروری نیست شما می توانید با همان نرمش های ساده در منزل یک الگوی خاصی برای زندگی روزمره در نظر بگیرید. حتی یک پیاده روی ساده روزانه نیز می تواند نتایج بسیار مفیدی داشته باشد.

داشتن تغذیه ی سالم از دیگر نکات موثر برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری می باشد. سعی کنید از مواد مغذی مختلف در طول روز استفاده کنید غذاهای آماده و البته فست فود ها گزینه ی مطلوبی برای شما نخواهد بود . این نوع از غذاها مواد افزودنی مختلفی را دارا هستند که سبب می شود به مرور زمان اختلالات جدی در بدن ایجاد شود.

منبع: osteoarthritis

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها