خانه » همه » مذهبی » معرفی مقتل اهل بیت و سیدالشهداء

معرفی مقتل اهل بیت و سیدالشهداء

مقتل اهل بیت علیهم السلام نویسنده : محمود لطیفی | محمود شریفی | محمود احمدیان | سید علیرضا جعفری ناشر : شرکت چاپ و نشر بین الملل
کتاب مُنتَهَى ألآمال فی تَواریخ ألنّبی وَ ألآل کتابی فارسی، درباره زندگی چهارده معصوم(ع) اثر شیخ عباس قمی، عالم شیعی قرن چهاردهم . مؤلف در این کتاب با استفاده از منابع پرشمار، به تفصیل از زندگی چهارده معصوم سخن گفته است. منتهی الآمال ۱۴ باب و هر باب آن فصولی دارد که به ترتیب از احوال شخصی، مناقب و فضائل، حوادث خاص مربوط به هر امام، فرزندان و خانواده، روات و اصحاب سخن می گوید. منتهی الآمال از کتابهای مشهور میان شیعیان به شمار می‌رود.
منتهی الآمال شامل یک دور شرح زندگانی چهارده معصوم است و غالبا درباره هر معصوم به این موضوعات پرداخته است: ولادت، نام، لقب، کنیه، بخشی از فضائل و ویژگی‌های اخلاقی هر معصوم،معجزات و دلایل امامت هر امام، سخنان حکمت آموز امامان، شهادت معصومان و دفن آنان.

مقتل در خصوص حضرت سیدالشهدا (علیه‌السّلام):
مقتل جامع سیدالشهدا (علیه‌السّلام)، مقتل و کتابی تاریخی به زبان فارسی درباره امام حسین (علیه‌السّلام) و واقعه عاشورا است. این کتاب با همکاری گروهی از تاریخ‌پژوهان، زیر نظر مهدی پیشوایی در ۲ جلد منتشر شده است.
در جلد اول کتاب به موضوعاتی چون مقتل‌نویسی و تاریخ‌نگاری عاشورا، فلسفه قیام امام حسین (علیه‌السّلام)، سیر تاریخی قیام عاشورا ، امام حسین (علیه‌السّلام) در مدینه، امام حسین (علیه‌السّلام) در مکه، نامه‌نگاری کوفیان و اعزام مسلم به کوفه و امام حسین (علیه‌السّلام) در راه کوفه پرداخته شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد