خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » معرفی چوب صندل و فواید آن

دانلود کتاب های امتحان شده

معرفی چوب صندل و فواید آن

معرفی چوب صندل و فواید آن

چوب صندل گونه ای از درختان معطر است که خواص گوناگون و بینظیری برای پوست و اعصاب و فشار خون بالا و استحکام دندان ها دارد.برای آشنایی بیشتر با خواص چوب صندل با ما همراه باشید.


معرفی چوب صندل و فواید آن

چوب صندل، نوعی متمایز از گونه درختی به نام سانتالوم است ، این گونه درختان ،معطر هستند و بیشتر در هند وجود دارند با این حال، کمی در جنوب آسیا، استرالیا و اندونزی موجود است ، این مقدمه ای بود تا در ادامه مطلب به لیست بلند بالایی از خواص و فواید چوب صندل بپردازیم که مطمئنا برای تمامی شما کاربران محترم مفید خواهد بود.

درمان مشکلات گوارشی

روغن چوب صندل با روان کردن و هضم بهتر غذا ، عمل بلع و دفع را آسان می کند . از در های شکمی جلوگیری کرده و یبوست را درمان می کند . بواسیر یکی دیگر از موارد درمانی استفاده از خواص چوب صندل است . این ماده از تهوع و استفراغ و سکسکه جلوگیری می کند و به نوعی مقوی معده به حساب می آید . مصرف پودر چوب صندل همراه با آب خرفه  برای درمان بیماری نقرس بسیار موثر عمل می کند .

کاهش استرس و اضطراب

داشتن استرس و اضطراب جزء احساسات رایج ماست که در طول زندگی بارها آن را تجربه کردیم که متاسفانه در آرامش روح و سلامت جسم اثرات منفی بر جای می گذارد . تنها دلیلی که سبب کاهش میزان استرس موجود در بدن می شود ، کاهش هورمون های استرس بدن مانند کورتیزول است . وقت گذراندن با دوستان ، ورزش ، نه گفتن ، استفاده از مکمل هایی غذایی از دسته درمان هایی است برای پایین آوردن میزان ترشح هورمون های استرس .

ولی یکی دیگر از راه های درمانی برای کاهش اضطراب آروماتراپی است . آروماتراپی می تواند با روشن کردن یک شمع معطر صورت گیرد و یا با پخش کردن اسانس های طبیعی مختلف از جمله اسطوخودوس ، بابونه ، چوبِ صندل و ترنج در فضا . خواص چوب صندل به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و آروماتیک می تواند به راحتی در کاهش استرس و اضطراب افراد مفید باشد و حس آرامش بخشی فوق العاده ای را به شما القا کند . همچنین عطر چوب صندل علاوه برکاهش استرس در بهبود کیفیت خواب بسیار تاثیر گذار است .

درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله بیماری های ویروسی و یا باکتریایی می باشد که اصولا بهترین درمان برای آن ها مصرف آنتی بیوتیک ها و پنی سیلین هاست . اما امروزه مواد غذایی دارای خاصیت ضد میکروبی فراوانی را به راحتی می توانید جایگزین مواد شیمیایی دارویی کنید . یکی از جمله مواد موجود در درمان سرماخوردگی خواص روغن چوب صندل می باشد که با ترکیبات ضد میکروبی که دارد بسیار موثر عمل می کند .

افزایش هوشیاری

اصولا گفته می شود با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان مغزتان را تمرین دهید . این روش علاوه بر بالا بردن سطح هوشیاری به تقویت حافظه و خلق و خوی شما کمک می کند . به غیر از این ها عوامل دیگر هم در تقویت حافظه موثرند از جمله رژیم غذایی مناسب ، ورزش ، استراحت و بوییدن عطرهای مختلف از جمله اسانس نعناع و اسانس معطر روغن خردل . خواص چوب صندل هم یکی از این مواد می باشد . خواص آروماتراپی موجود در چوبِ صندل سبب بالا بردن نبض و جریان خون و در برخی مواقع همراه با تعریق و در نهایت کاهش فشار خون بالا می شود . این ها علائمی از هوشیاری افراد هستند . که به واسطه ی آن ها سلول های مغز فعال گردیده  و توانایی حافظه شما در پردازش اطلاعات بهبود می یابد .

خواص ضد باکتری

محققان دانشگاه Bochum در آلمان طی یکسری تحقیقاتی در ارتباط با خواص ضد باکتری موجود در چوب صندل دریافتند که استفاده از روغن چوب صندل بر روی زخم ها علاوه بر اینکه سبب تقویت رشد سلول های پوستی ، برداشت بافت مرده ، بهبود جای زخم می شود ، از هجوم باکتری ها و میکروارگانیسم ها هم نیز جلوگیری می کند . بنابراین در التیام زخم نقش فوق العاده ای دارد . یکی دیگر از خواص روغن چوب صندل درمان عفونت ادراری می باشد .

عفونت های ادراری بیماری بسیار آزاردهنده ای است که در زمان دفع ادرار شما با درد و سوزش فراوانی روبرو هستید . باکتری اشرشیا ای کولای یکی از بارزترین انواع باکتری های عفونت دستگاه ادراری می باشد . این باکتری وارد مجاری پیشاب شده و از آن جا به دیواره مثانه متصل شده و تکثیر می شود . طبق تحقیقات به عمل آمده بر روی خواص چوب صندل مشخص شده است مصرف روغن چوبِ صندل در از بین بردن این باکتری و  تصفیه ی دستگاه ادراری نقش موثری ایفا می کند .1

ضد عفونی کننده طبیعی

چوب ویژه ای است ،که به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و همچنین ویژگی های ضد میکروبی اش ،شناخته شده است که به طور موثر، به درمان و سلامت پوست کمک می کند.

درمان بیماری های چشمی

چوب صندل، هنگام ترکیب با عصاره گیاهان دارویی مانند نئم، برینگگر، نیرگندی، سوفاهاناانا، پرنوراوا، ساتاپاتری و مادو مخلوط می شود، ترکیبی تولید می کند، که اغلب در آیورودا برای جلوگیری از اختلالات چشمی، مانند خطای انکساری و آب مروارید استفاده می شود.

بهبود زخم 

مطابق با یک مطالعه، چوب صندل، می تواند زخم ها را به طور موثری بهبود بخشد آزمایشات انجام شده در این تحقیق نشان داد، که استفاده از عصاره چوب صندل می تواند باعث کنترل توسعه ایجاد زخم شود. 

جلوگیری از، از دست دادن دندان های طبیعی

روغن چوب صندل، دارای ویژگی قابض و سخت کننده است که در استحکام بخشیدن به لثه ها بسیار مفید است علاوه بر این، کمک می کند تا دندان های طبیعی حفظ شوند.

جلوگیری از بوی بدن

چوب صندل، به عنوان یک عنصر مهم برای صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد دئودورانت ها و عطرهای تولید شده از چوب صندل، می تواند به شما در مبارزه با بوی بد کمک کند و ساعت ها شما را تازه و خوشبو نگه دارد.

تسکین خارش

بسیاری از مردم، با مشکل خارش پوستی مواجه هستند، این امر موجب می شود که پوست هر روز و پس از خاراندن، خراشیده شود.

تسکین سردرد

برای مقابله با سردرد و همچنین پایین بردن تب، چند برگ ریحان و 2 قاشق چای خوری پودر چوب صندل را باهم مخلوط کنید. از این ترکیب، بر روی پیشانی و شقیقه بزنید.

درمان آکنه

یک قاشق غذاخوری از روغن چوب صندل را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه وکمی شیر یا آب مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به مدت 30 دقیقه روی صورت نگه دارید سپس بشویید. این درمان آکنه سنتی ثابت کرده است که بسیار مفید است.

رفع خشکی پوست

اگر دچار خشکی پوست شدید، برای رفع خشکی پوست می‌توانید از روغن چوب صندل استفاده کنید. برای رفع خشکی پوست مقداری روغن چوب صندل را با مقداری شیر مخلوط کنید و بعد روی صورت بمالید، بعد از چند بار استفاده پوستی انعطاف پذیر و نرم‌تر خواهید داشت.

رفع چین و چروک پوست صورت

چوب صندل همچنین می‌تواند بعنوان یک ماسک صورت برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده شود. زرده تخم مرغ، عسل، پودر چوب صندل و اسطوخودوس ماسک درست کرده است. چند بار در هفته به پوست بزنید. بعد از مدتی شاهد رفع چین و چروک پوست صورت خواهید بود.

روشن کردن پوست

چوب صندل یک روش خوب برای روشن‌تر کردن پوست است. برای روشن شدن پوست صورتتان، صورت خود را با روغن چوب صندل ماساژ دهید. همچنین می‌توانید پودر چوب صندل را با هر روغن دیگر مخلوط کنید. مخلوط را بر روی پوست ماساژ دهید و بمدت 12 ساعت بر روی پوست بماند.

پی نوشت:
1.www.royka.ir
2.www.namnak.com
3.www.zoomlife.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها