خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ متفرق کردن مردم با گاز اشک‌آور و تیراندازی هوایی/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۹ تن

دانلود کتاب های امتحان شده

مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ متفرق کردن مردم با گاز اشک‌آور و تیراندازی هوایی/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۹ تن

مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ تنششمین روز آواربرداری از ساختمان متروپل که بخشی از آن فروریخته و بخش بزرگ‌تری از آن باقی مانده تا تهدید ترسناکی باشد بر سر امدادگران؛ همین کلماتی که پشت هم ردیف شده، کافی‌ است تا فاجعه خودنمایی کند و فرجام کار، به شدت نگران کننده به نظر برسد!

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که پایدارسازی قسمت باقی مانده ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ممکن نیست، این قسمت از سازه کج شده و آواربرداری قسمت فروریخته آن ممکن است به ریزش دوباره در محله ته لنجی آبادان منجر شود، امدادگران از هیچ تلاشی برای سرعت دادن به عملیات آوربرداری و رسیدن به زیرزمین سازه فروگذار نمی‌کنند تا جایی که برخی ساختمان‌های مجاور را هم تخلیه و تخریب کرده و به این طریق بر سرعت کار افزوده‌اند.

 
مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ تن
 
جست‌وجویی که قرار است تا اتمام آواربرداری ادامه داشته باشد؛ هرچند بعید است هیچ یک از افراد مفقود در این حادثه زنده مانده باشند. مصیبتی بزرگ که نتیجه تخلف‌های پرشمار در ساخت سازه‌ای است که در مجاور معبری کم عرض ساخته شده و یکی از دلایل جدی کند شدن فرایند آواربرداری است؛ فرایندی که زیر سایه خطری بزرگ در حال انجام است.

«به دلیل تخلف در اعطای مجوز برای ساخت ساختمان متروپل و عدم رعایت ضوابط فنی با همکاری رئیس دادگستری خوزستان و دادستان، سه شهردار آبادان و شهردار منطقه یک، تعدادی از کارکنان شهرداری، ناظر و سازنده پروژه که در این تخلف دست داشتند، دستگیر شدند و مقصران این حادثه به اشد مجازات خواهند رسید.»

این‌ها را صادق خلیلیان، استاندار خوزستان میگوید و تاکید می‌کند که «با توجه به ناپایداری پایه‌های ساختمان متروپل کار آواربرداری با دقت بالا انجام می‌شود، زیرا بخشی از سازه فرو ریخته و بخش دیگر آن به شدت آسیب دیده است.» نکاتی که افزون بر آنها، حضور دائمی مردم در محل حادثه را هم باید افزود که موجب شده فرایند آواربرداری دشوارتر شود.

تکمیل می‌شود…

 
شمار جانباختگان متروپل به ۲۹ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۱۵:۱۴

وزیر کشور گفت: تا این لحظه نزدیک به ۲۹ پیکر پیدا شده و به عددهای قبلی اضافه شده است.

وی افزود: همچنان تعدادی دیگر از اجساد عزیزان‌مون در این منطقه مشاهده شده که آنها هم بیرون آورده خواهند شد. با توجه به حجم آمارها ممکن است مقداری تاخیر زمانی داشته باشیم اما این کار به سرعت در حال انجام است.

در آواربرداری دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۱۴:۳۱

محمدحسن نامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیزات و امکاناتی که در محل حادثه متروپل وجود دارند، در نوع خود بی‌نظیر هستند. از روز اول حادثه، تجهیزات به میزان کافی وجود داشته است اما تلاش بر این است در آواربرداری متروپل دقت کار را فدای سرعت نکنیم تا کسی آسیب نبیند.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: اگر می‌خواستیم به کمک تجهیزات در آواربرداری، خشن عمل کنیم، احتمال داشت افرادی که در محل بودند آسیب ببینند. تصمیم بر این است که با دقت بیشتری کار کنیم هر چند ممکن است مدت آواربرداری زمان بیشتری ببرد. این مساله یک وظیفه بزرگ و انسانی بود که باید رعایت می‌کردیم.

متروپل آبادان؛ ششمین روز پس از حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۱۴:۱۰

ادامه جست‌وجوی پیکرهای جانباختگان زیر آوار
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۱۱:۱۰

فرماندار آبادان از ادامه جست‌وجو برای پیدا کردن پیکرهای جانباختگان احتمالی زیر آوار متروپل خبر داد.

احسان عباسپور در خصوص زمان اتمام عملیات آواربرداری ساختمان متروپل اظهارکرد: عملیات آواربرداری متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.

افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۰۳:۴۴

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مخل حادثه متروپل در جمع خبرنگاران گفت: در هیچ حادثه ای در کشور این میزان ماشین‌آلات متنوع و متعدد مهیا نشده است. تقریبا تمام تجهیزات لازم شامل انواع جرثقیل‌ها، بیل مکانیکی، برش پلاسمایی، کاتر و… به منظور آواربرداری به محل اعزام شده است و بیش از این تعداد، مکان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گنجایش حضور ماشین‌آلات را ندارد.

وزیر کشور افزود: در حال حاضر دو پیکر دیگر از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شد که برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافتند و براین اساس تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۸ نفر افزایش یافت.

مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ تن

پلیس با گاز اشک‌آور مانع ورود تجمع‌کنندگان به «متروپل» شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۰۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس، چند صد تن از مردم با تجمع در محدوده چهارراه امیرکبیر تا سه‌راه شهید منتظری در سوگ همشهریان خود به عزداری پرداختند. «مسوول بی‌کفایت اعدام باید گردد» و «مرگ بر مسوول بی کفایت» عمده شعارهای امروز مردم آبادان را تشکیل می‌داد.

از روز گذشته ورود به منطقه حادثه که توسط داربست و کانتینرهای فلزی محدود شده است حتی برای خبرنگاران محدود شد و تنها نیروهای امداد و اورژانس در محدوده برج متروپل حضور دارند.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه دو شب گذشته تجمع مردم آبادان به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد امشب اصرار جمعیت برای ورود به محدوده برج تخریب شده متروپل اعتراض را به خشونت کشاند و پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی مردم را از محدوده امدادرسانی متفرق کرد.

فیلم: عزاداری مردم آبادان در میدان طوطیا
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۰۱:۵۴

فعلا برنامه‌ای برای تخریب متروپل وجود ندارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۰۱:۳۰

احسان عباسپور، فرماندار آبادان جمعه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهروندان اخبار را از مبادی رسمی دنبال کنند، گفت: پس از حضور هشت گروه تخصصی در زمینه سازه روند آواربرداری از ساختان متروپل سرعت بالایی گرفته و در این زمان مقاومت سازه افزایش یافته است.

به گزارش مهر، وی افزود: اولویت ما در بحث آواربرداری تقویت سازه است و به همین دلیل نمی‌توانستیم از ماشین آلات سنگین استفاده کنیم. سازه در این زمان پایدار شده و آوار برداری به صورت سنگین در حال انجام است؛ البته ما در این زمان از جرثقیل‌های ۱۶۰ و ۱۸۰ تن و لودرهای ۹۷۰ استفاده می‌کنیم.

فرماندار آبادان بیان کرد: در حال حاضر در سه جبهه در حال آواربرداری هستیم و تا کنون دو خانه برای دسترسی بهتر تخریب شده و تخریب دو خانه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

آواربرداری متروپل مطابق با تغییر در فرم سازه به روز می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ – ۰۱:۲۱

کوروش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان خوزستان شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که سازه متروپل فرو ریخت، در سه قسمت بخش ناپایدار باقی ماند. سازه یک بخش دارد که پایداری آن نسبی است و باید طی فرایندی تخریب شود؛ البته بخش دیگری که اکنون فرو ریخته و بین این دو بخش نیز فصل مشترکی وجود دارد که دارای سه نقطه بحرانی است که اجسادی نیز در این بخش باقی مانده است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در این زمان امدادگران با رعایت نکات ایمنی در حال فعالیت هستند، افزود: اکنون یک کارگروه تخصصی متشکل از هفت گروه دانشگاهی و کارشناس در حوزه پایداری سازه در محل در حال فعالیت هستند و جمع بندی نظرات آنها با محوریت سازمان نظام مهندسی انجام و در جلسات مدیریت بحران نیز نتایج ارائه و سپس تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

خواجوی ادامه داد: به منظور پایش لحظه‌ای این سازه سه گروه نقشه بردار به صورت مستمر نقاط بحرانی را پایش می‌کنند و لحظه به لحظه به متخصصان گزارش می‌دهند و هر تغییر فرم در سازه رخ دهد طبق برنامه نیز آوار برداری به روز می‌شود تا عملیات سریع‌تر به پیش برود. بعد از بحران وارد فاز تخریب کلی سازه خواهیم شد که بر اساس حدس و گمان این اتفاق در چهار یا پنج روز آینده اتفاق می‌افتد.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها