دانلود کتاب های امتحان شده

مهندسی پزشکی

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت های دندانی را نمیتوان گفت برای تمامی افراد مناسب است و این درمان نیز با محدودیت هایی نیز مواجه است. البته امروز به پیشرفت این درمان و وجود انواع مختلف آن بسیار از محدودیت ها کمتر شده و درصد موفقیت ایمپلنت ها بسیار بسیار قابل توجه است.


ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته شناخته می شود. ایمپلنت از سه اجزا مانند فیکسچر ، اباتمنت و روکش تشکیل شده است. روند ساختاری ایمپلنت به این شکل است که پایه از جنس تیتانیوم در درون فک قرار داده می شود و این پایه به استخوان فک جوش می خورد.

ایمپلنت دندان با شامل انواع مختلفی اعم از ایمپلنت دیجیتال ، ایمپلنت فوری ، مینی ایمپلنت و …. می باشد که هر کدام از این نوع ها مزایای مخصوص به خود را دارا می باشند.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است ؟

قیمت ایمپلنت دندان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و هزینه آن را پزشک با معاینه و بررسی می تواند به شما اطلاع بدهد. قیمت ایمپلنت شما به فاکتورهایی اعم از برند ایمپلنت ، نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان و سینوس لیفت ، میزان تخصص متخصص ایمپلنت و جنس روکش ایمپلنت بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان و مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود ؟

ابتدا برای آغاز درمان ایمپلنت دندان ابتدا باید به دنبال یک متخصص ایمپلنت خوب ، حرفه ای و با تجربه بگردید. متخصص ایمپلنت خوب مستقیما بر روی کیفیت و طول عمر ایمپلنت شما تاثیر گذار است.

پس از پیدا کردن یک متخصص ایمپلنت ابتدا باید تهیه عکس های مخصوص ایمپلنت به پیش متخصص مراجعه میکنید. متخصص ایمپلنت با معاینه و بررسی وضعیت فک شما ، بهترین طرح درمان را به شما پیشنهاد می دهد و نوبت برای شروع درمان را برای شما تعیین میکند.

 

ایمپلنت دندان چیست ؟

ابتدا برای شروع درمان پزشک باید پایه ایمپلنت را در درون فک شما قرار دهد. پزشک ابتدا برش کوچکی را بر روی لثه شما ایجاد می کند تا با استخوان فک دسترسی پیدا کند. سپس سوراخ کوچکی در درون فک شما ایجاد می کند و پایه ایمپلنت را قرار می دهد.

پس از قراردادن پایه ، لثه شما را بخیه زده و مراقبت های ایمپلنت مخصوص را به شما اطلاع می دهد و شما باید مدتی صبر کنید تا پایه ایمپلنت شما جوش بخورد.

پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت به فک ، نوبت به قرار دادن اباتمنت و روکش دندان است. شما یک جلسه برای انجام قالب گیری برای روکش مراجعه میکنید و در جلسه بعد درمان ایمپلنت شما تمام شده  و روکش خود را نیز تحویل می گیرید.

آیا ایمپلنت دندان دارای عوارض است ؟

یکی از مهم ترین سوالات هر فردی قبل از شروع درمان ، عوارض آن چه قدر است؟ میزان درد آن چه قدر است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت ایمپلنت نیز مانند هر درمان دیگری عوارضی دارد اما این عوارض نادر هستند و در صورت درست انجام نشدن روند صحیح درمان ایمپلنت اصولا پیش می آید.

شایع ترین عوارض ایمپلنت درد و خونریزی است که پس از انجام جراحی روند طبیعی درمان است و شما در طول مدت جراحی دردی را احساس نخواهید کرد.

 

ایمپلنت دندان چیست ؟

مزایای ایمپلنت دندان چیست ؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ایمپلنت به عنوان بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته شناخته می شود. مهم ترین مزیت ایمپلنت دندان ، میزان طول عمر بالای آن نسبت به سایر درمان است.

ایمپلنت های دندانی نسبت به سایر درمان های بی دندانی طول عمری بین 12 سال تا مادام العمر دارد. طول عمر ایمپلنت شما بسته به جنس برند ، وضعیت استخوان و مراقبت های شما از ایمپلنت است و به این فاکتور ها می توانند طول عمر ایمپلنت شما را بسط دهند.

از مزایای دیگر مهم ایمپلنت ، استحکام و قدرت جویدن بالای آن است. ایمپلنت دندان شباهت بسیار زیادی به دندان طبیعی دارد و همانند دندان طبیعی ، ریشه آن در استخوان فک است. به همین علت از استحکام بسیار زیادی برخوردار است.

از مزایای قابل توجه و آینده نگری ، جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه توسط ایمپلنت است. وقتی که فرد دندان خود را از دست می دهد ، اگر این بی دندان به طول بیانجامد ، باعث تحلیل استخوان و لثه می شود. ایمپلنت دندان از این تحلیل ها جلوگیری می کند.

ایمپلنت های دندانی برای چه کسانی مناسب نیست ؟

ایمپلنت های دندانی را نمیتوان گفت برای تمامی افراد مناسب است و این درمان نیز با محدودیت هایی نیز مواجه است. البته امروز به پیشرفت این درمان و وجود انواع مختلف آن بسیار از محدودیت ها کمتر شده و درصد موفقیت ایمپلنت ها بسیار بسیار قابل توجه است.

ایمپلنت به دلیل اینکه در درون فک قرار داده می شود ، احتیاج به استخوانی خوب دارد. افرادی که دارای مشکلاتی استخوانی یا پوکی استخوان است ممکن است در روند درمان خود دچار مشکل بشوند.

یکی از عوامل مهمی که باعث شکست درمان می شود ، عفونت است. افرادی که دارای بیماری هایی مانند دیابت یا سرطان هستند نیز ممکن است درمان آن ها دچار شکست بشود.

همچنین افرادی مصرف سیگار یا الکل دارند ، ریسک این عفونت را بالا می برند و درصد شکست درمان آن ها بیشتر می شود.

همچنین افرادی که سن آن ها کمتر از 18 سال است ، به دلیل اینکه استخوان فک آن ها به طور کامل رشد نکرده است ، ایمپلنت برای آن ها توصیه نمی شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها