خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » موبایل‌آی اینتل ون کاملا خودران تحویل کالا تولید می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

موبایل‌آی اینتل ون کاملا خودران تحویل کالا تولید می‌کند

موبایل‌آی (Mobileye)، شرکت زیرشاخه‌ی اینتل که در حوزه‌ی فناوری خودروی خودران فعالیت می‌کند، چند روز پیش اعلام کرد با شرکت Udelv وارد همکاری تجاری شده است تا ناوگانی از وسایل نقلیه‌ی خودران برای تحویل کالا تولید کند.

به گزارش انگجت، موبایل‌آی و Udelv برنامه دارند تا سال ۲۰۲۸ بالغ ‌بر ۳۵ هزار دستگاه وسیله‌ی نقلیه‌ی ساخت Udelv را که از آن با نام «ترنسپورتر» (Transporter) یاد می‌کنند، در برخی مناطق خاص مستقر کنند. تمامی ترنسپورترهای متکی ‌بر سیستم خودران Mobileye Drive خواهند بود.

هزار دستگاه ترنسپورتر اول در سال ۲۰۲۳ به کمک Donlen مستقر خواهند شد. Donlen شرکتی فعال در حوزه‌ی مدیریت ناوگان تجاری است و به‌عنوان اولین مشتری سیستم جدید شناخته می‌شود. ون‌های ترنسپورتر خودران موبایل‌آی که هیچ گاز مضری به هوا وارد نمی‌کنند، در پی برطرف ساختن «مشکل مایل آخر» در تحویل کالا هستند. اینتل انتظار دارد به ‌لطف ادامه‌دار بودن روند رشد خرید آنلاین، حجم تحویل مایل آخر تا سال ۲۰۳۰ به‌ مقدار ۷۵ تا ۸۰ درصد افزایش یابد. 

ون ترنسپورتر موبایلای و Udelv از نیم رخ طرح گرافیکی در شهر روز

سیستم خودران Mobileye Drive که در ون‌های ترنسپورتر حضور پیدا می‌کند، شامل ۱۳ دوربین، سه اسکنر فراشکافت لایدار دوربرد، ۶ اسکنر فراشکافت لایدار نزدیک‌برد و ۶ رادار است. قدرت پردازشی تمامی این قطعات توسط سیستم-روی-چیپ اختصاصی موبایل‌آی با نام EyeQ تأمین می‌شود.

اینتل می‌گوید سیستم Mobileye Drive، فناوری خودران سطح چهار ارائه می‌دهد و این یعنی ون‌های ترنسپورتر برای جابه‌جایی هیچ نیازی به توجه و مداخله‌ی انسان ندارند. بر اساس اعلام اینتل، ترسنپورترها در مناطقی از پیش ‌تعیین‌شده فعالیت خواهند کرد. پس از پایان مراحل آزمایشی، ون‌های ترنسپورتر کاملا خودران خواهند بود و حتی به راننده‌ی ناظر نیاز پیدا نخواهند کرد. 

موبایل‌آی که در سال ۲۰۱۷ توسط اینتل تصاحب شد یکی از فعال‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری خودران به‌حساب می‌آید و پیش‌تر خودروهای خودران را در برخی شهرها آزمایش کرده است. موبایل‌آی امروزه خودروسازان بزرگی نظیر فورد و فولکس واگن را به‌عنوان مشتری خود می‌شناسد. از طرفی استارتاپ Udelv تلاش می‌کند حضور فعالی در ایالات متحده داشته باشد. چند سال تا دیدن ثمره‌ی همکاری تجاری موبایل‌آی و Udelv باقی مانده و به همین دلیل فعلا زود است که بخواهیم پیش‌بینی کنیم ون‌های ترنسپورتر در کدام مناطق حضور پیدا می‌کنند. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها