خانه » همه » مذهبی » موجودات قبل و بعد از انسان امروزی

موجودات قبل و بعد از انسان امروزی


موجودات قبل و بعد از انسان امروزی

۱۳۹۷/۰۹/۲۲


۱۶۱۰ بازدید

قبل از انسان چه نسلی بر روی زمین بوده و چه کارهایی انجام دادند

مشهور است در همین کره زمین، قبل از آدم علیه السلام هفت نسل شبیه انسان زیست نموده و منقرض شده اند که جدّ اوّل همه ی آن نسلها مستقیماً از خاک خلق شده بوده است. طبق روایات، در کرات دیگری هم موجودات زنده ی مکلّف زیست می کنند. همچنین قبل از عالم ما عالم بود، قبل از آن هم عالم بوده، قبل از آن هم عالم بود و … تا بی نهایت. بعد از قیامت ما هم از مادّه ی عالم ما دنیایی دیگر شکل خواهد گرفت. آن دنیای بعدی هم قیامت خواهد داشت. آنگاه بعد از آن هم دنیایی دیگر خلق خواهد شد و … تا بی نهایت. طبق روایات، در آن عوالم قبلی هم آدم بوده، در عوالم بعد از جهان ما هم آدم خواهد بود.
در کتاب شریف بحار الانوار ، ج8 ، ص 375 دارد: «جابر بن یزید، گفت: از امام پنجم علیه السلام تفسیر قول خدای عزّ و جلّ در سوره مبارکه ق آیه مبارکه 15 را پرسیده که امام پنجم علیه السلام در پاسخش می فرماید:
اى جابر تأویلش این است که چون خدای عزّ و جلّ این خلق را پایان دهد و این عالم را نیز ؛ و اهل بهشت در بهشت جا کنند، و اهل دوزخ در دوزخ، خدا ی عزّ و جلّ عالمی غیر این عالم از نو بیافریند، و عالمی نو به پا می کند بدون نر و ماده ای ،که او را می پرستند و یگانه می شناسند، و زمینى جز این زمین براى آنها بیافریند که روى آن باشند، و آسمانى جز این آسمان که بر آنها سایه کند. شاید تو پندارى که خدا ی عزّ و جلّ فقط این یک عالم را آفریده، یا اینکه خدای عزّ و جلّ آدمى جز شما نیافریده است؟! آرى به خدا سوگند البته خدا ی تبارک و تعالى هزار هزار عالم و هزار هزار آدم (ابو البشر) آفریده و تو دنبال این همه عالمها و این همه آدمیانى » خلاصه روایات بیانگر وجود مخلوقاتی قبل و بعد از نسل کنونی است.تجارب بشری نیز در این زمینه گویای وجود نسلهایی شبیه انسان امروزی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد