خانه » همه » سلامت » میوه های ویژه آقایان

دانلود کتاب های امتحان شده

میوه های ویژه آقایان

میوه و سبزی های مخصوص آقایان و خانم ها

مردان وقتی میوه می خورند به فکر سلامتی و زنان وقتی میوه میل می کنند، به فکر زیبایی و جوانی پوست هستند. به همین علت است که میوه های مردانه و زنانه جدا شده اند.در ادامه با ما همراه باشید.


میوه و سبزی های مخصوص آقایان و خانم ها

همه ما می دانیم که تمام میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و آن ها را باید جزء ضروری و ثابت سفره خود قرار دهیم، اما جالب است بدانید که یک سری میوه ها برای خانم ها فواید بیشتری دارند تا آقایان و برعکس.

آقایون و خانم ها از لحاظ فیزیولوژی بدنی با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند، به همین علت نیز نیاز های بدن مردان و زنان متفاوت است. در این مطلب خواهیم گفت که مردان چه میوه ای بخورند و زنان چه میوه ای.

میوه های ویژه آقایان

مرکبات

به دلیل اینکه بیماری های قلبی در آقایان بیشتر است، خوردن میوه های دارای رنگ روشن به نفع آن ها است. محققان ترکیبات آنتی اکســـیدانی را در پرتقال و در سایر میوه های زرد رنگ یافته اند که در مبارزه با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و آرتریت سودمندهستند.

هندوانه

لیکوپین دارد که یک ماده قوی ضدسرطان برای مردان است و برای سلامت چشم و پروستات مفید است. مصرف منظم هندوانه و زردآلو مانع از بروز سرطان پروستات می شود.

انار

به واسطه داشتن مواد آنتی اکسیدانی و نیز الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می کند.1

انجیر

برای سلامت قلب مفید است و تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. پتاسیم موجود در آن فشارخون را کنترل کرده و از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و فشارخون محافظت می‌کند.

آووکادو

فیتونیتریت‌های متعدد آن نه تنها مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود، بلکه سلول‌های آسیب‌دیده قلبی را نیز ترمیم می‌کند.

نارگیل

این میوه علائم مربوط به بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد. از بروز بیماری تصلب شرائین و بیماری قلبی را در مردان نیز پیشگیری می‌کند.2

میوه‌های ویژه بانوان

زغال اخته  

در افزایش کلسترول مفید خون و همچنین آنتی اکسیدان‌ها موثر است و به شادابی پوست خانم‌ها کمک می‌کند.

سیب  

برای شادابی پوست به خانم‌ها توصیه می‌شود که روزی یک سیب بخورند. سیب منبع غنی از ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان هاست.

پرتقال  

بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم‌های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم خونی توصیه می‌شود. پرتقال حاوی ۷۰میلی گرم ویتامین C است که این مقدار ۹۰درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به این ویتامین را تامین می‌کند.3

آلبالو

دارای ملاتونین که یک نوع آنتی اکسیدان است. این ماده به حفظ الگوی طبیعی خواب انسان کمک کرده، از ضعف حافظه جلوگیری می کند، کاهش دهنده التهابات است و از سرطان های زنانه و دیابت جلوگیری می کند.

آووکادو

برای خانم های باردار مفید است. یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تامین می کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری های مادرزادی جنین را کاهش می دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزندی سالم به دنیا بیاورید.

خیار

۹۵درصد خیار از آب تشکیل شده است و خوردن یک فنجان خیار ورقه شده با نوشیدن یک لیوان آب برابری می کند.پوست سبز خیار نیز مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم و منیزیم دارد و خوردن خیار همراه با پوست، البته در صورتی که به خوبی شسته شده باشد، برای زیبایی و جوان ماندن پوست بانوان توصیه می شود. همچنین خیار به درمان حساسیت های پوستی و آفتاب سوختگی کمک می کند.

توت فرنگی

دارای ویتامین C و منگنز است. منگنز رادیکال های آزاد را کاهش می دهد، به استحکام استخوان ها به خصوص خانم های در معرض پوکی استخوان کمک می کند و به عملکرد بهتر غده تیروئید هم کمک می کند. زنانی که هر هفته دو بار میوه هایی مانند شاتوت یا توت فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می دهند دیرتر با مشکل فراموشی و کاهش توانایی های ذهنی مواجه می شوند.

انار

میوه ای خونساز و تصفیه کننده خون است زیرا منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است، بنابراین مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کم خونی به خصوص خانم ها توصیه می کنیم. یکی از علل مهم مشکلات پوست، مو و ناخن و نامنظمی دوره های ماهانه در خانم ها، کم خونی و فقر آهن است.4

سبزیجات مفید برای مردان

کلم بروکلی

سبزیجات مفید برای مردان کلم بروکلی یک ضدسرطان قدرتمند است. تحقیقات نشان می‌دهند اثر ضدسرطانی این ماده غذایی در مردان چند برابر بیشتر بوده و مصرف آن برای آقایان ضروری است! درواقع تاثیر کلم بروکلی در جلوگیری از سرطان پروستات و مثانه اثبات شده است و کسانی که ۵ وعده در هفته از سبزیجات خانواده کلم استفاده می‌کنند نصف دیگران در خطر ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. کلم‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی نیز بسیار مفید هستند.

دوست آقایان

گوجه‌فرنگی یکی از بهترین مواد غذایی موجود برای مردان است. مطالعات جدید نشان می‌دهد یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوجه‌فرنگی به نام لیکوپن (رنگدانه قرمز) خطر ابتلا به سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) و نیز سرطات پروستات در مردان را کاهش می‌دهد. همچنین این ماده در پایین آوردن کلسترول و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی و پوکی استخوان مفید است.

جلوگیری از رسوب آهن در بدن آقایان با بادمجان

بادمجان حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و نیاسین است. نیاسین آنتی‌اکسیدانی قوی و تمیزکننده رادیکال‌های آزاد است که از ه سلول‌ها در مقابل تخریب جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این نیاسین باعث جلوگیری از رسوب آهن اضافی موجود در بدن می‌شود. اگرچه آهن یک ماده مغذی و ضروری است، مقدار زیاد آن نیز باعث افزایش رادیکال‌های آزاد می‌شود و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را بالا می‌برد.

 سبزیجات مفید برای زنان

ویژه بانوان کلم‌پیچ بخورید چون…

فولات موجود در کلم برای زنان باردار بسیار مفید است و مانع بروز نواقص سیستم عصبی در جنین می‌شود. همچنین فولات در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیرگذار است. از این رو افرادی که یک بار دچار سکته قلبی شده‌اند خیلی خوب است که مرتب کلم مصرف کنند. کلم‌ها همچنین حاوی ترکیبات فیتوشیمیک هستند که ترشح آنزیم‌های فعال کننده‌ سلول‌های سرطان‌زا را مسدود می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند مصرف روزانه سبزی‌هایی مانند کلم، کلم بروکسل و بروکلی خطر مرگ و میرهای مرتبط با ابتلا به سرطان سینه را ۶۲درصد و خطر ابتلا به این بیماری را ۳۵درصد کاهش می‌دهد.

در زمان عادت ماهانه کاهو بخورید

آهن فراوان موجود در کاهو به عمل خون‌سازی بدن کمک می‌کند، بنابراین خانم‌هایی که از کم‌خونی رنج می‌برند به خصوص در زمان عادت ماهانه می‌توانند با مصرف کاهو از علائم کم‌خونی جلوگیری کنند. همچنین به بانوان شیرده توصیه می‌شود کاهو بخورند زیرا شیر را زیاد می‌کند. علاوه براین کاهو زخم‌های مجاری ادراری و مثانه را درمان می‌کند.

برای برطرف کردن درد سینه نیز می‌توانید از کاهوی پخته شده استفاده کنید. برای رفع بی‌خوابی و تپش قلب نیز قبل از خواب کاهو مصرف کنید زیرا کاهو حاوی نوعی ماده مسکن است و حتی ‌مصرف زیاد آن می‌تواند باعث رخوت و سستی ‌شود.

برای داشتن فرزندانی باهوش شلغم بخورید

شلغم مقوی و اشتهاآور است. همچنین سرفه را تسکین می‌دهد و قند خون را پایین می‌آورد. خوردن آب شلغم درمان کننده جوش صورت است و حافظه را تقویت می‌کند. شلغم به علت داشتن ویتامین ۱B علاج کم‌خونی است و برای رشد و نمو استخوان‌ها مفید است، بنابراین زنان باردار و شیرده حتما باید از آن استفاده کنند. مصرف شلغم در زمان بارداری باعث می‌شود رشد کودک در آینده سریع‌تر باشد و کودک زودتر حرف زدن و راه رفتن را آغاز کند. این کودکان همچنین در مقابل امراض مقاومت بیشتری خواهند داشت.5

پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.mashreghnews.ir
3.www.yjc.ir
4.www.hidoctor.ir
5.persianv.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها