خانه » همه » مذهبی » می خواستم راجع به مقداد بن اسود اطلاعاتی داشته باشم، آیا شرح حال کاملی از ایشان را برایم می فرستید؟

دانلود کتاب های امتحان شده

می خواستم راجع به مقداد بن اسود اطلاعاتی داشته باشم، آیا شرح حال کاملی از ایشان را برایم می فرستید؟

در سال شانزدهم عال الفیل، مقداد به دنیا آمد و به مقداد بن اسود کندی معروف گردید. نام پدرش عمرو بوده است. مقداد سیزدهمین نفری است که مسلمان شد از این رو جزء سابقین در اسلام است و همچنین جزء هفت نفری است که نخستین بار اسلام خود را اظهار نمودند، او دو دفعه هجرت نمود و معروف به (هاجر الهجرتین) است، یکبار بر اساس دستور پیامبر(ص) همراه عدّه ای از مسلمانان به حبشه هجرت کرد و مرتبه دوم به مدینه هجرت نموده است.

پیامبر اکرم(ص) دختر عمویش (ضباعة بنت زبیر بن عبد المطّلب) را به عقد مقداد در آورد که حاصل این ازدواج یک پسر به نام معبد و یک دختر به نام کریمه است.

مقداد در جنگ های متعدد در زمان پیامبر(ص) شرکت داشته و در جنگ احد نیز جزء معدود افرادی است که تا پای جان به دفاع از پیامبر (ص) پرداخته است.

بعد از رحلت پیامبر(ص) نیز مقداد در راه دفاع از ولایت علوی ثابت قدم ماند. روایات فراوانی در فضیلت مقداد وارد شده که در آن روایات، مقداد به عنوان محبوب حق، معشوق بهشت، دارای ایمانی راسخ و ارکان اربعه معرفی شده است. ایشان در سال 33 هجری در سن هفتاد سالگی در سرزمین جرف به لقاء الله پیوست.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها