خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » نابود شدن ۵۸ هدف نظامی و سامانه اس-۳۰۰ اوکراین/ هشدار آمریکا به چین درباره کمک به روسیه در جنگ اوکراین

نابود شدن ۵۸ هدف نظامی و سامانه اس-۳۰۰ اوکراین/ هشدار آمریکا به چین درباره کمک به روسیه در جنگ اوکراین

1514684 121 - نابود شدن ۵۸ هدف نظامی و سامانه اس-۳۰۰ اوکراین/ هشدار آمریکا به چین درباره کمک به روسیه در جنگ اوکراین

بین الملل تابناکپنجاه و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کی‌یف: بازسازی اوکراین 600 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ – ۱۴:۰۱

نخست وزیر اوکراین روز پنجشنبه گفت که بازسازی اوکراین 600 میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت.

همچنین «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که محاصره بندرهای اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه،‌ باعث توقف صادرات شده و همین موضوع بر امنیت غذایی بین‌المللی تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: «توقف جنگ، تنها راه جلوگیری از بحران غذایی است که جهان را در بر خواهد گرفت.

زلنسکی در ادامه گفت: «اوکراین نیازمند 7 میلیارد دلار در ماه بوده تا بتواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از جنگ را جبران کند.

هشدار آمریکا به چین درباره کمک به روسیه در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ – ۱۴:۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که تا کنون شاهد هیچگونه حمایت مادی چین از روسیه در جنگ علیه اوکراین نیستیم.

وی در ادامه هشدار داد که چین یا هر کشور دیگری که به روسیه در جنگ خود علیه اوکراین کمک کند، با پیامدهای خطرناکی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که چین روز سه شنبه اعلام کرد که به روابط راهبردی با روسیه ادامه می‌دهد.معاون وزارت خارجه چین روز سه شنبه به «آندری دنیسوف» سفیر روسیه در چین گفت که صرف نظر از تغییر و تحولات بین المللی، به افزایش «همکاری راهبردی» با روسیه ادامه خواهد داد.

این در حالی است که معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا به چین هشدار داد که در صورت حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و همچنین اقدامی مشابه علیه تایوان، با تحریم‌های شدیدی مواجه خواهد شد.

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین باید به چین «درک خوبی» از عواقبی که در صورت حمایت مادی از مسکو با آن مواجه خواهد شد، بدهد.

یک دیپلمات ارشد چینی روز سه‌شنبه علی‌رغم این هشدارها تأکید کرده چین به همکاری با روسیه ادامه خواهد داد. «وانگ لوتونگ» مدیر کل امور اروپای وزارت خارجه چین گفت که چین با انجام تجارت عادی با روسیه به اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

نابود شدن ۵۸ هدف نظامی و سامانه اس-۳۰۰ اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ – ۱۳:۵۹

 

همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به پنجاه‌وهشتمین روز خود، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد: «موشک های بسیار دقیق “کالیبر” در منطقه ایستگاه راه آهن ملیوراتیف، تقریباً یک گردان از پرسنل دشمن را با سلاح و تجهیزات منهدم کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه، ۱۲۸۵ عملیات تهاجمی شبانه را انجام دادند و ۹ انبار سوخت و ۳۸ مرکز فرماندهی اوکراین را نابود کردند».

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون ۵۸ هدف نظامی اوکراین بمباران شد، افزود: «نیروی هوایی روسیه سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰، ۸۰ اوکراینیِ نازی و ۲۳ دستگاه خودروی زرهی را با موشک‌های بسیار دقیق منهدم کرد»

شروع آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در خاک انگلیس

آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در خاک انگلیس همزمان با افزایش حمایت‌های بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از کی یف آغاز شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی جانسون اعلام کرد که این نیروها آموزش با خودروهای زرهی را که انگلیسی ها به ارتش اوکراین داده اند آغاز کردند.

به نوشته رویترز، آموزش نیروهای اوکراینی برای اولین بار از شروع جنگ در خاک انگلیس انجام شده و این مساله با افزایش حمایت نظامی جانسون از اوکراین تلاقی پیدا کرده است.

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی از جمله «ماستیف» را که می‌تواند برای شناسایی یا گشت زنی مورد استفاده قرار بگیرد، در اختیار اوکراین قرار داده است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که انگلیس در هماهنگی با متحدان خود تجهیزات جدیدی را در اختیار سربازان اوکراینی قرار داده است که شاید پیشتر با آنها کار نکرده باشند.

جانسون که بر سر قضیه جنجالی مهمانی‌ها در محل اقامت خود در داونینگ استریت در طول محدودیت های قرنطینه کرونا تحت فشار انتقادها قرار داشت، از زمان شروع جنگ در خط مقدم تلاش ها برای تامین تجهیزات نظامی اوکراین بوده است.

روسیه ۶۱ مقام کانادایی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه تحریم هایی را علیه ۶۱ مقام، روزنامه نگار و کارشناس نظامی کانادایی به دلیل حمایت از موضع “روس هراسی” دولت کانادا اعمال کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد که این ۶۱ نفر برای مدت نامحدودی از ورود به روسیه منع شده اند.

لیست تحریم های روسیه شامل ژنرال استیو بویوین فرمانده نیروهای عملیات ویژه، تیف مکلم رئیس بانک مرکزی کانادا و همچنین جان توری و جیم واتسون شهرداران تورنتو و اتاوا است.

تحریم مقامات کانادا توسط روسیه در حالی صورت می گیرد که دولت ترودو روز چهارشنبه تحریم های جدیدی علیه چندین شخص مرتبط با دولت روسیه اعمال کرده که در میان آنها نام دختران ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز به چشم می خورد.

به گزارش شبکه سی بی سی، کاترینا تیخونووا و ماریا ورونتسوا دختران پوتین در میان ۱۴ نفری هستند که به فهرست تحریم های کانادا اضافه شدند. آمریکا و انگلیس نیز اوایل ماه جاری میلادی دست به این اقدام زده بودند.

پنتاگون: تعداد تانک‌های اوکراین بیش از روسیه است

یک مقام پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که تعداد تانک های اوکراین در میدان نبرد بیش از روسیه است.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: نیروهای اوکراینی تانک های بیشتری در اوکراین نسبت به روس ها دارند و آنها مطمئناً صلاحیت استفاده از آنها را دارند.

این مقام پنتاگون تصریح کرد: اتفاقات کنونی در دونباس فقط یک آماده سازی برای حرکت واقعی است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی آمریکا به دنبال عملیات در دریای سیاه از جمله آزادسازی بنادر نیست.

این مقام پنتاگون پیشتر نیز اعلام کرده بود آمریکا به صورت شبانه روزی برای رساندن تسلیحات به اوکراین با سرعتی “بی سابقه” تلاش می کند.

بایدن ورود کشتی‌های روسیه به بنادر آمریکا را ممنوع کرد

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی ضمن اعلام اختصاص کمک‌های اقتصادی و نظامی جدید واشنگتن به اوکراین، ورود کشتی های روسیه به بنادر کشورش را ممنوع کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد که واشنگتن نیز مانند کانادا و اتحادیه اروپا از این پس به کشتی های روسیه اجازه پهلو گرفتن در بنادر آمریکا را نخواهد داد.

وی در این باره گفت: هیچ کشتی‌ای که حامل پرچم روسیه یا وابسته به منافع این کشور باشد، اجازه ورود به بنادر آمریکا یا نزدیک شدن به سواحل ما را نخواهد داشت.

بایدن گفت که امروز دیداری را با دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین با حضور جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید برگزار کرده است.

وی این دیدار و گفت‌وگو را “خوب” ارزیابی کرد.

وی همچنین تاکید کرد؛ آمریکا در حال اجرای برنامه‌ای است که امکان تسریع در روند پذیرش پناهندگان اوکراینی را فراهم می‌کند.

بایدن همچنین از ارائه کمک‌های نظامی و اقتصادی به اوکراین خبر داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید از کمک اضافی ۱.۳ میلیارد دلاری این کشور برای اوکراین خبر داده و گفت که ۸۰۰ میلیون دلار از این مبلغ برای دفاع و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای اقتصاد این کشور استفاده خواهد شد.

بایدن اظهار داشت: امروز ارائه کمک ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر برای افزایش قابلیت رزمی اوکراین در شرق و منطقه دنباس را اعلام می‌کنم. این بسته حمایتی مشتمل بر سلاح‌های سنگین، پهپادها، ده‌ها دستگاه هویتزر و ۱۱۴ هزار قطعه مهمات خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نه تنها در میدان جنگ بلکه در زمینه اقتصاد نیز از اوکراین حمایت می‌کند، افزود: از اینجا همچنین اعلام می‌کنم که برای دولت اوکراین به‌طور مستقیم کمک اقتصادی ۵۰۰ میلیون دلاری ارائه خواهیم کرد. با این مبلغ، میزان کمک اقتصادی آمریکا برای اوکراین که طی ۲ ماه اخیر ارائه شده است، به ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد