خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود / مسئولان دولتی به قول خود درباره دریاچه ارومیه عمل نکرده اند / چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است؟ / تذکر به وزیر راه برای عدم اجرای طرح اقدام ملی مسکن / وزیر کار سریعتر معرفی شود

دانلود کتاب های امتحان شده

نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود / مسئولان دولتی به قول خود درباره دریاچه ارومیه عمل نکرده اند / چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است؟ / تذکر به وزیر راه برای عدم اجرای طرح اقدام ملی مسکن / وزیر کار سریعتر معرفی شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 و 17 دقیقه زنگ آغاز جلسه علنی صبح امروز(شنبه، 25 تیرماه) را به صدا درآورد. جلسه ای که 192 نفر از وکلای ملت در آن حضور داشتند و حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس دستورکار آن را قرائت و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، نمایندگان کار خود را آغاز کردند.

نمایندگان که به بررسی آخرین ماده از طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور می پرداختند با اکثریت آرا به آن رأی مثبت دادند. ماده 20 وزارت نیرو را مکلف کرده کنتورهای برق را هوشمندسازی کند و منابع آن را نیز از محل افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف و اصلاح تعرفه برق صنایع تأمین کند.

رشد بخش صنعت در شرایط فعلی تنها یک درصد بوده است/تقریبا صفر درصد رشد سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰

سید شمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور با ارائه پیشنهادی درخصوص هوشمندسازی کنتورهای برق و کاهش هزینه های انرژی گفت: رشد اقتصادی کشور در یک دهه گذشته به طور متوسط حدود 6 دهم درصد یعنی نزدیک به صفر بوده و در سال 1400 رشد اقتصادی به دلیل بهبود وضعیت کرونا و بخش خدمات به قدری بهبود یافت و به 3.9 درصد رسید، اما در همین شرایط بخش صنعت تنها یک درصد رشد داشته و رشد سرمایه گذاری در سال 1400 به طور تقریبی صفر بوده است که یکی از دلایل این موضوع به دلیل سودده نبودن صنعت و فعالیت های اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر نباید به بهانه های مختلف هزینه های صنعت را افزایش دهیم؛ مطرح می شود که در ماده 3 تلویحاً هزینه صنعت برق را افزایش دادیم و چون آنجا افزایش دادم، اکنون در ماده 20 بخش دیگری از هزینه ها را به آن تحمیل کنیم، در حالی که با این اقدام صنعت دیگر توان کشیدن این بار را ندارد و اگر بخواهیم اضافه هزینه داشته باشیم، باید هزینه ها را از جایی دیگر تامین کنیم؛ برخی نمایندگان می گویند در ماده 3 هزینه برق صنعت را افزایش دادیم، بنابراین باید اجازه داد اینجا نیز هزینه را افزایش دهیم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس یازدهم افزود: روز چهارشنبه در جریان بررسی طرح مذکور تاکید کردم که این موضوع را باید به کمیسیون برای اصلاح ارجاع داد، اما در کمیسیون تنها لفظ تعرفه برق را برداشتند و گفتند از محل منابع ماده 3 در این رابطه باید توضیح داد که آیا غیر از این است که در ماده 3 می خواهید فرمول را ترجیحاً به گونه ای تغییر دهید که هزینه صنعت برق افزایش یابد و در حال حاضر هم می خواهید هزینه دیگری را به آن تحمیل کنید!

حسینی یادآور شد: نمایندگان دولت طی چند ماه گذشته در جلسات مختلف پشت تریبون ها تاکید کردند که مصوبات مجلس علت گرانی ها بوده و در حال حاضر ما چه تاکیدی داریم که تعرفه صنعت را که سال گذشته یک درصد بیشتر رشد نداشته را افزایش دهیم؛ آیا این توجیه درست است که چون در ماده 3 هزینه ها را افزایش دادیم، در اینجا نیز هزینه ها را افزایش دهیم، در حالی که اگر دنبال هوشمندسازی کنتورها هستیم و اعتقاد داریم هوشمندسازی صرفه جویی است، برای صرفه جویی باید به ماده 12 رفع موانع تولید رقابت پذیر توجه کنیم که در آن سرمایه گذاری مورد تاکید قرار گرفته است؛ اگر هوشمندسازی کار درستی است، اجازه دهید منابع آن از محل صرفه جویی تامین شود، بنابراین در این رابطه نباید هزینه را به صنعت تحمیل کرد و افزایش بهای برق صنعت به معنی افزایش بهای تولید برق و کاهش رقابت صنعت یعنی کاهش رشد صنعت و در نهایت منجر به افزایش قیمت محصولات صنعتی و تورم می شود، بنابراین باید از تورم فشار هزینه بکاهیم.

تعیین شرایط اساسنامه تشکل های صنفی- تخصصی در بهارستان

نمایندگان در ادامه کار خود وارد دستور بررسی جزئیات طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی- تخصصی شده و ماده 4 آن را به تصویب رساندند که در آن شرایط اساسنامه تشکل‌های صنعنی-تخصصی آمده است.

در این میان رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت ابوی مصطفی نخعی نماینده نهبندان، سربیشه را به وی و سایر بازماندگان تسلیت گفت.

نمایندگان شرایط متقاضیان برای تأسیس و عضویت در تشکل های صنفی را مشخص کردند

از آنجایی که هر فردی شرایط تأسیس و عضویت در تشکل های صنفی را نداشته و این موضوع باید دارای سازوکار قانونی باشد تا از بی نظمی جلوگیری شود، نمایندگان ماده 5 طرح مذکور را نیز با 144 رأی موافق به تصویب رساندند که در آن شرایط متقاضیان تأسیس، عضویت و ارکان تشکل مشخص شد.

گفتنی است محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس پیش از تصویب این ماده، ابهامی را در خصوص آن مطرح کرد که در بخشی از این ماده آمده افراد متقاضی حتما باید تابعیت ایرانی داشته باشند در حالی که ممکن است برخی افراد در کنار ایرانی بودن، تابعیت غیرایرانی نیز داشته باشند، از این رو نمایندگان با پیشنهاد رفع ابهام وی که اعراض متقاضیان از تابعیت غیرایرانی خود، پیش از تأسیس و عضویت بود موافقت کردند.

اعلام وصول لایحه اصلاح نحوه محاسبه حقوق ورودی کالاهای وارداتی و 5 سوال ملی از وزرای کابینه سیزدهم

در ادامه نشست امروز، محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس یک لایحه و 5 سؤال ملی را اعلام وصول کرد تا در آینده در دستور کار کمیسیون های مربوطه قرار گیرد.

ناطقان میان دستور جلسه علنی ۲۵ تیرماه مجلس

علیرضا ورناصری قندعلی، نماینده مسجدسلیمان: بازتوزیع یارانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد تورم توسط انحصارگران در فرایند حذف ارز ترجیحی ضروری است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه نظارت در روند تصمیم دولت جهت بازتوزیع یارانه‌ها جهت جلوگیری از تحت فشار قرار دادن مردم از سوی انحصارگران در فرایند حذف ارز ترجیحی، طی چرخه تأمین کالای اساسی، با ایجاد تورم، اظهار کرد: برای تحقق نهایت بهره از دیپلماسی اقتصادی و پاسخ کریمانه به اعتماد ملت با کاهش بیکاری، توجه به حقوق بازنشستگان، پرهیز از فشار مالیاتی به اصناف، تنوع بخشی به بسته های معیشتی-حمایتی، اجرای سریع قانون رتبه ‌بندی معلمان، مشکلات مسکن، دارو، افزایش افسار گسیخته ‌قیمت ها، کنترل کیفیت و قیمت خودرو و سایر مشکلات ملت نجیب ایران تاکید داریم

وی افزود: از سفرهای استانی رییس جمهور تشکر می کنم اما نظارت بر تحقق مصوبات استانی رییس جمهور به ویژه در مناطق کمتربرخوردار باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و وزرایی که به همراه رییس جمهور به استان ها سفرمی کنند باید پاسخگوی تعلل در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور باشند.

مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب: دو سوم شرکت های وابسته به شستا و صندوق بازنشستگی کشوری یا زیانده هستند یا نمی توانند روی پای خود بایستند

این نماینده مجلس مطرح کرد: سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان بیمه کشوری به لحاظ منابع مالی و رشد مصارف در شرایط مناسبی قرار ندارد و نتوانسته رضایت افراد تحت پوشش به خصوص بازنشستگان را تامین کند. بنا به آمار منتشر شده دو سوم شرکت های وابسته به شستا و صندوق بازنشستگی کشوری یا زیانده هستند یا نمی توانند روی پای خود بایستند بنابراین باید به بازنشستگان نیروهای مسلح که آرامش و امنیت کشور حاصل فداکاری این اقشار است توجه شود که در رفاه و معیشت مشکلاتی نداشته باشند.

عیسی زاده بیان کرد: از رئیس جمهور می خواهم با تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شخصی را معرفی کند که اشراف لازم بر اهداف ملی، ماموریت ها، وظایف و اختیارات این وزارتخانه حیاتی داشته و توان ایجاد تحول ساختاری و عملیاتی را داشته باشد. با پرهیز از تکرار تجربه گذشته لازم است از پیشنهاد افراد بی تجربه و ناهماهنگ خود داری کرده تا به دلیل اقدامات نسنجیده و غیر مسئولان وزارت کار شاهد اعتراضات مجدد بازنشستگان در کف خیابان نباشیم. اعضای کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان در برنامه های پیشنهادی برون رفت از چالش های صندوق ها، بهزیستی، فناوری، تعاون، صندوق های امید، بانک توسعه و تعاون را در نظر دارند.

حسین رئیسی نماینده میناب: رتبه بندی معلمان با پرهیز از بروکراسی اجرایی شود

احد آزادی خواه نماینده ملایر: افراط و تفریط هر دو در فرهنگ غنی غدیر باطل هستند

رضا حاجی پور نماینده آمل: سرانه ورزشی آمل با وجود کسب ۸۳ مدال جهانی و المپیکی پایین است

قرائت تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

در راستای انجام وظیفه نظارتی نمایندگان، سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی وکلای ملت خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که اکثر این تذکرات درباره وضعیت معیشتی، حل بحران آب و رسیدگی به وضعیت کشاورزی و دامداری بود.

در نشست علنی امروز، تعدادی از نمایندگان تذکرات آیین‌نامه ای، شفاهی و اخطارهای قانون اساسی داشتند

نوروزی: نفوذی‌های سند ۲۰۳۰ مانع از اجرای دقیق قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند

نیک‌بین: دولت باید قوانین مجلس را به صورت کامل اجرا کند

جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (شنبه 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده (22) گفت: چرا هیأت رئیسه مجلس شأن و جایگاه مجلس را حفظ نمی‌کند؛ مجلس در تمام حوزه‌ها قانون تصویب می‌کند اما متأسفانه دولت آنها را به درستی اجرا نمی‌کند به عنوان مثال قرار بود حقوق کارمندان 25 درصد افزایش یابد اما متأسفانه دولت آن را به درستی اجرا نکرده است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز 15 مورد در آیین‌نامه دولت خلاف قانون مجلس است؛ دولت باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را تدوین کند اما حق ندارد در اجرای قوانین دخالت کند؛ آیین‌نامه‌ای که دولت در مورد رتبه‌بندی تدوین کرده خلاف قانون مجلس است و می‌طلبد کمیسیون آموزش و مجلس به آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن 460 هزار معلم از شمول رتبه‌بندی خارج می‌شود ورود کنند.

علی نیک زادثمرین در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اظهارات شما درست و دقیق است و این موضوع در هیأت تطبیق در حال بررسی است و مجلس نیز به این موضوع ورود کرده است

صباغیان بافقی: تذکر به وزیر راه برای طرح اقدام ملی مسکن

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر راه گفت: با وجود اینکه برخی افراد براساس قوانین و مقررات خودروهایی خریداری کرده اند، اما این خودروها بیش از یک سال در گمرک مانده است، چرا که مطرح می کنند باید به ازای واردات هر خودرو، یک خودروی فرسوده از چرخه خارج شود که دلالان در این حوزه نیز ورود کرده اند و اقدام به خریداری خودروهای فرسوده کرده و علی رغم اینکه هر یک از این خودروها حدود 400 میلیون تومان ارزش دارد، اما دلالان قیمت این خودروها را تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش داده اند که نیاز است وزیر راه به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم در تذکر دیگری خطاب به وزیر راه افزود: هنگام عقد قرارداد با متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن، قیمت واحدهای مسکونی کمتر از بهای فعلی بود، به طور مثال در آن زمان مبالغی مانند 300 میلیون تومان مطرح بود، اما اکنون این عدد به 600 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: افرادی که به دنبال تهیه مسکن در این طرح بودند از نظر درآمدی ضعیف هستند، با این وجود به آنها گفته شده که هر ماه مبالغی حدود 40 میلیون تومان باید واریز کنند، از وزیر راه می خواهیم که حداقل فاز دوم ساخت این مسکن ها یعنی مرحله پس از سفت کاری را به خود مردم واگذار کنند تا هر فرد با توجه به شرایط خود اقدام به تکمیل واحد مربوطه کند.

صباغیان بافقی در تذکر دیگری به رئیس جمهور تصریح کرد: خسارت سرمازدگی کشاورزان و باغداران پرداخت نشده است، هرچند از سوی وزارتخانه های کشور، راه و جهاد کشاورزی، بازدیدهایی از این مناطق صورت گرفته، اما هنوز پس از گذشت چند ماه این خسارت پرداخت نشده است، اگر قرار است این خسارت به مردم پرداخت نشود، به آنها اعلام کنید و اگر قرار است این خسارت ها پرداخت شود، هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

فرخی میکال: دولت فکری به حال تورم ۵۰ درصدی جامعه کند

رسول فرخی میکال در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز افزایش اجاره مسکن به یکی از بزرگترین مشکلات کشور تبدیل شده به گونه ای که اقشار متوسط و کم درآمد قادر به تامین اجاره مسکن نیستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش قیمت 37 قلم کالای پرمصرف مردم موجب تورم حدود 50 درصدی شده که تیم اقتصادی دولت باید تدابیر لازم برای کنترل قیمت ها را داشته باشد.

وی خطاب به وزیر نیرو اضافه کرد: کشاورزان استان گیلان به ویژه حوزه انتخابیه با مشکل کمبود آب کشاورزی روبرو هستند، بنابراین در این شرایط حساس تامین تجهیزات کشاورزی مانند موتور پمپاژ و… ضروری است.

این نماینده مردم در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار حل مشکل ناظران چای شد، چرا که با وجود گذشت 2 سال مشکلات آنها همچنان باقی است.

فرخی میکال در تذکری خطاب به وزیر بهداشت و ضرورت حل مشکل بیمارستان های حوزه انتخابیه اش تاکید کرد

طغیانی: خشکی دریاچه ارومیه، زاینده‌رود و تالاب گاوخونی نتیجه مدیریت غلطی است که بر منابع آبی کشور حاکم است

میرتاج الدینی: ضرورت اجرای تصمیمات در مورد احیای دریاچه ارومیه و تکمیل تونل کانی‌سیب

بیاتی: وزیر پیشنهادی تعاون هرچه سریع تر معرفی شود

عیسی زاده: ۲۱ سال است کمربند شمالی جاده سرچم رها شده است

صالحی: آیین نامه واردات خودرو حمایت غیرمستقیم از رانت موجود است

مسلم صالحی در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به مسئولان دولتی درخصوص آیین نامه رتبه بندی معلمان گفت: با این آیین نامه عملاً تلاش های مجلس برای رتبه بندی معلمان بی نتیجه می ماند.

نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم ادامه داد: در زمینه آیین نامه واردات خودرو به نحوی اقدام شده که بیشترین توهین به سطح شعور نمایندگان و مردم شریف ایران شده است، براساس این آیین نامه، خودروهای وارد شده از نظر کیفی هیچ تفاوتی با خودروهای داخلی ندارند و عملاً از رانت و فسادی که در حوزه خودروسازی داخلی وجود دارد، به صورت غیرمستقیم حمایت می شود!

وی درخصوص هزینه بالای برق چاه های کشاورزی گفت: نیاز است در شرایط خاص اقتصادی فعلی به فکر جامعه کشاورزان باشیم

محمودزاده: انتقاد از محدودیت شدید برای برگزاری فعالیت‌های هنری، فرهنگی و مذهبی در مهاباد

بابایی کارنامی: چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است

علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: تا کی باید شاهد عدم اجرای قوانین مترقی همچون رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دولت و شهرداری ها باشیم لذا از شما توقع داریم در این مسیر کمک کنید تا فضای عادلانه در کشور شکل بگیرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: آقای وزیر تا کی باید شاهد تضییع حقوق کشاورزان مازندران به بهانه حفظ کاربری زمین و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باشیم. همچنین کشاورزان 40 ساله و صاحبان زمین کشاورزی را آواره کرده اید لذا باید جفایی که در حق آن ها شده جبران شود. ضمن آنکه جبران کمبود آب کشاورزی، کشاورزان مازندران را توقع داریم.

وی ادامه داد: آقایان دکتر مخبر و خاندوزی؛ متولی امور اقتصادی کشور کیست؟، چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است؟ آیا اطراف شما کسانی که به نان شب نیاز دارند و حداقل درخواست آن ها این است وجود دارد؟

بابایی کارنامی در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: آیا می دانید ساری و مازندران که در 3 ماهه اول سال 150 مدال بین المللی تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است هیچ متولی برای حمایت از ورزشکاران ندارد، لذا باید از شما پرسید متولی حمایت از این ورزشکاران کیست و آیا می دانید تیم های شهروند و ستارگان و تکواندو به دلیل سوءمدیریت آواره شده اند، مگر شما وزیر ورزش این کشور نیستید چرا یک سفر به این شهرستان نداشته اید

حضرت پور: رئیس جمهور به قول خود درباره دریاچه ارومیه عمل نکرده است

روح الله حضرت پور طلاتپه در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به دولت و وزیر نیرو گفت: این حرف دل مردم ارومیه، استان آذربایجان و بسیاری از مردم کشور است، در مورد وضعیت اسفبار ارومیه است، نه تنها ارومیه بلکه همه دنیا برای این دریاچه فریاد می زنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم افزود: با همه فریادها، اما وزیر نیرو و همه کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند، به خود زحمت نمی دهند که حتی درخصوص وضعیت این دریاچه صحبت کنند، انگار نه انگار که 95 درصد این دریاچه خشک شده است! انگار نه انگار که زندگی 15 میلیون نفر به خطر افتاده است! انگار نه انگار که هزاران میلیارد بودجه با سوءمدیریت از بین رفته است!

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما به عهد خود عمل نکرده اید، شما که می خواهید مشکل زیست محیطی منطقه غرب آسیا را حل کنید، در حل بحران دریاچه ارومیه مانده اید. انتظار داریم نماینگان دولت فوراً در منطقه حاضر شده و از وضعیت دریاچه ارومیه بازدید و با مردم صحبت کنند. دولت مردمی باید به مردم در عمل اهمیت دهد و نه تنها در شعار ادعای مردمی بودن داشته باشد.

حضرت پور در تذکر دیگر خود با انتقاد از وضعیت حقوق بازنشستگان اظهار داشت: دولت با افزایش ناچیز 10 درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی برای بیش از یک و نیم میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در کشور نارضایتی ایجاد کرده و لازم است تا فوراً این موضوع اصلاح شود. موضوع حقوق بازنشستگان کارگری نیز از ضروریاتی است که باید رسیدگی شود که مجلس با رأی خود افزایش غیرقانونی دولت را ابطال کرد و انتظار است هر چه سریعتر این موضوع ساماندهی شود و فرزندان بازنشستگان که نیازمند حمایت پدران و مادران خود هستند، چشم انتظار اقدام دولت هستند و لازم است بدون فوت وقت نسبت به اصلاح حقوق بازنشستگان تصمیم گیری شود./

سلیمی: دولت سوئد تحت فرمان تروریست ها است

آصفری: نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود

محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (شنبه 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اگرچه جلوگیری از فرار مالیاتی مورد تأکید همه ما است اما نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود هر چند استفاده از اطلاعات تراکنش مالی می‌تواند به عنوان یک مستند در تشخیص مالیات به کار گرفته شود اما نباید تنها مبنای تشخیص و قطعی دریافت مالیات از افراد باشد به ویژه آن که اطلاع‌رسانی دقیقی از قبل در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد اصناف دارای کارت ویژه کسب و کار نیستند و از دستگاه پوز برای خیریه، پول قرض دادن و غیره و معذالک استفاده می‌کنند لذا نباید دستگاه‌های پوز و تراکنش‌ها را مبنا قرار داد و با این عنوان بخواهیم از مردم مالیات بگیریم.

وی افزود: اعتقاد دارم افزایش مالیات می‌تواند در کشور تورم به دنبال داشته باشد و ما باید به جای افزایش مالیات‌ها، مالیات‌های صنوفی که در ایام کرونا با دولت همراهی کردند به سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند برویم همان افرادی که با درآمد آنچنانی حاضر نیستند اظهارنامه مالیاتی پر کنند

ذاکر: کرونا، تحریم و تورم آسیب شدیدی به مغازه‌داران وارد کرده است

رضازاده: نجات دریاچه ارومیه نجات آذربایجان است

ساعت 12 و 28 دقیقه بود که علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان جلسه را به صدا درآورد و جلسه بعدی را فردا (یکشنبه، 26 تیرماه) اعلام کرد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها