Windows Reader نام یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب‌شده در محیط Modern UI ویندوز 8 است. اپلیکیشن Reader عملکردی مشابه با Adobe Reader دارد و به وسیله‌ی آن می‌توان فایل‌های PDF و XPS را اجرا و محتویات این نوع فایل‌ها را مطالعه کرد. اما در این اپلیکیشن گزینه‌ای برای چاپ فایل مورد نظر وجود ندارد. در این ترفند به نحوه‌ی پرینت گرفتن از فایل‌های در اپلیکیشن Reader ویندوز 8 خواهیم پرداخت.
 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) در صفحه‌ی Start عبارت Reader را وارده کرده و Enter بزنید تا اپلیکیشن Reader اجرا شود.
سپس دکمه‌ی Browse را انتخاب کرده و فایل‌های PDF یا XPS خود را فراخوانی کنید.
اکنون کلیدهای ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید (می‌توانید به جای این‌کار کلیدهای ترکیبی Win+C را فشار دهید و سپس Devices را انتخاب کنید).
در منوی باز شده در سمت راست، پرینتر خود را انتخاب کنید.
در مرحله‌ی بعد تنظیمات دلخواه را انجام داده و بر روی دکمه‌ی Print کلیک کنید.
برای اطلاع از وضعیت چاپ فایل خود می‌توانید به صفحه‌ی دسکتاپ رفته و در قسمت Notifications بر روی آیکن مربوط به پرینتر کلیک کنید.